MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

RE: Moet ik ff kwijt!

vr feb 25, 2011 22:54

Ikzelf ben niet zo sneu om een gat dicht te rijden tijdens de spits. Als iemand naar rechts gaat om vervolgens weer naar links te komen, laat ik de ruimte. Alleen, je geeft je medeweggebruiker wel de kans een plaatsje op te schuiven. En vooral tijdens de ochtend- en avondspits heeft Nederland haast. s'Morgens omdat men te laat dreigt te komen doordat ze laat vertrekken, en s'avonds omdat men snel naar huis wilt. Ik blijf daarom rijden waar ik rijd. Zo hoef ik ook niet te 'horremorren' omdat één of andere flappie je er niet tussen wilt laten. Zodra mijn afslag nadert ga ik optijd naar rechts en neem veilig mijn afslag. Het zorgt voor een stukje gemoedsrust in de auto. Voorheen ging ik ook naar rechts en vervolgens weer naar links zodra een vrachtwagen naderde, maar dat is op de Limburgse wegen een no-go! Maak zelfs vaak genoeg mee dat mensen gaan gassen op het moment dat je naar links wilt komen om 'hun plaatsje' niet kwijt te zijn. Zielig! Maar het gebeurd. Vandaar dat ik met de stroom mee rijd en bijdraag aan de files. :lol:

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

za feb 26, 2011 13:29

En het wordt echt niet beter. Ken je het spel "lemmingen" nog? Als er teveel zijn, dan vernietigen ze elkaar.
Het is te druk op de weg. Je hebt het druk op je werk, je moet op tijd zijn voor een afspraak of bent gewoon gefrustreerd na de zoveelste tegenvaller.
Iedereen zit wel eens in zo'n situatie.

Dan is die ... die maar links blijft rijden net even teveel. Wat doet die gast zo dicht op mijn bumper? Probeert ie mij op te jagen, terwijl ik al opgefokt ben?
Ik zal hem even een lesje leren. ikke ikke ikke...

Onze zogenaamde hoogstaande sociale maatschappij heeft slecht een flinterdun schilletje beschaving.
De scheuren zie je nu op de snelwegen.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Moet ik ff kwijt!

za feb 26, 2011 13:39

......Onze zogenaamde hoogstaande sociale maatschappij heeft slecht een flinterdun schilletje beschaving.
Die scheurtjes zie je overal waar té veel mensen té dicht op elkaar gepakt zitten in stressy situaties> mensen zijn nl net ratten, die bijten mekaar ook dood als er teveel op een plek zitten... :idea: Verhuizen naar t platteland is t beste wat je kunt doen tegen stress geloof me, ik woon er. :lol: :lol: :lol:

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Theo Romeo
Advanced Member
Advanced Member

za feb 26, 2011 13:54

......Onze zogenaamde hoogstaande sociale maatschappij heeft slecht een flinterdun schilletje beschaving.
Die scheurtjes zie je overal waar té veel mensen té dicht op elkaar gepakt zitten in stressy situaties> mensen zijn nl net ratten, die bijten mekaar ook dood als er teveel op een plek zitten... :idea: Verhuizen naar t platteland is t beste wat je kunt doen tegen stress geloof me, ik woon er. :lol: :lol: :lol:

Grtz,fRank
Ja, op het platteland zitten we echt te wachten op een Cereal killer
Theo Romeo
Afbeelding

147klaassie
Newbie
Newbie

za feb 26, 2011 13:55

Grtz,fRank
En als dat vol is?
Btw, weet waar Koewacht ligt, heb van de week ook topic bij 1-vandaag over de W'scheldetunnel gezien, Niet op deze manier proberen dat eiland vol te krijgen zodat ie sneller is afbetaald!! :wink:
gehad: 33 1.5ti('87), 33 1.4ie('94), 155 2.0ts L('94)147 1.6 veloce('01),
Nu:Brera 2.2jts('06) , ducati m600monster('99), Fiat Panda 1,2 ('11)

"Als ik in een Mercedes wil zitten, bel ik wel een taxi"

Patrick
Guru
Guru
Contacteer: Website

za feb 26, 2011 14:49

Grtz,fRank
En als dat vol is?
Btw, weet waar Koewacht ligt, heb van de week ook topic bij 1-vandaag over de W'scheldetunnel gezien, Niet op deze manier proberen dat eiland vol te krijgen zodat ie sneller is afbetaald!! :wink:
Koewacht raakt nooit vol, daar wil een normaal mens nog niet dood gevonden worden....... :twisted:
fRank heeft wel een punt, op het platteland woon je het lekkerst / ruimst / schoonst / rustigst etc.
Ik woon ook op het platteland en werk de steden. Altijd weer blij als ik s'avonds de polder binnenrijd. :wink:

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za feb 26, 2011 15:20

Ja, op het platteland zitten we echt te wachten op een Cereal killer
Conrnflake-moordenaar?

Ik geef bijna nooit brake tests hoor. Meestal is het gewoon het gas loslaten als ik zelf niet sneller kan, of effe het gas er op als er wel plek voor is. Op de linkerbaan is het inderdaad heel leuk om iemand even wat bermvuil op de auto te werpen door naar links te schuiven. In het geval van mijn voorbeeld ging dat niet, want het was een afslag naar rechts waar mevrouw hem er maar even tussen gooide, omdat ze niet op tijd was met voorsorteren, want ze zat te bellen. Gas los en bijgeven hielp niet, ze bleef hangen. Tikkie op het rempedaal gaf ook geen effect, maar ik zat wel met iemand die probeerde me in m'n voorganger te douwen ongeveer (zat daar ook nog geen 10m af ondertussen). Nouja, dan naar zorgen dat ze in de gaten heeft dat ik geen kan op kan of wil gaan en dat ze afstand heeft te houden.

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

za feb 26, 2011 15:22

En het wordt echt niet beter. Ken je het spel "lemmingen" nog? Als er teveel zijn, dan vernietigen ze elkaar.
Het is te druk op de weg. Je hebt het druk op je werk, je moet op tijd zijn voor een afspraak of bent gewoon gefrustreerd na de zoveelste tegenvaller.
Iedereen zit wel eens in zo'n situatie.

Dan is die ... die maar links blijft rijden net even teveel. Wat doet die gast zo dicht op mijn bumper? Probeert ie mij op te jagen, terwijl ik al opgefokt ben?
Ik zal hem even een lesje leren. ikke ikke ikke...

Onze zogenaamde hoogstaande sociale maatschappij heeft slecht een flinterdun schilletje beschaving.
Gelukkig zit ik niet zo in de auto. Kwestie van beter plannen en tijdig vertrekken. Ben ik verlaat, jammer dan. En na een tegenvallende dag fleurt het geluid van mijn TS mijn juist op. Het geluid van de vrijheid... ;)

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

zo feb 27, 2011 22:44

Dus ga ik steeds naar rechts, niet om in te halen (had geen nut met de drukte) en dan weer naar links wanneer de vrachtwagen voor mij dichter bij komt.
Dat 'zigzaggend rijgedrag' werkt niet tijdens grote(re) verkeersdrukte. Op het moment dat jij naar rechts duikt rijdt diegene die achter je zit het gaatje dicht en neemt jouw plekje in beslag met de doelstelling deze niet af te staan. Dat leidt tot frustratie. Ik blijf dan ook op één baan rijden en ga met de stroom mee. Dat werkt het beste aldus mijn eigen ervaring.
Toch probeer ik dat in de ochtend spits ook vaak en moet zeggen dat veel mensen dat ook doen.
Het rijdt zo relaxed, niemand hoeft op elkaars bumper te gaan zitten. Je houdt gewoon dezelfde snelheid aan als de linkerbaan. Vaak laat de auto die eerst achter je reed je er gewoon weer tussen.
En als er iets afgeremd word dan is dat met het gaspedaal loslaten op te vangen. Veel mensen snappen dit, die enkele voordringer verpest vaak de ochtend spits en brengt onnodig gevaar en veel onrust.
amerikaans rijden dus, keep your lane...

feit is dat de meeste mensen eikels zijn in het verkeer of nog eikeliger worden.
met een beetje verstand en naastenliefde kun je je wel indenken dat het toch wel eens nuttig zou kunnen zijn om gewoon weer naar rechts te gaan en degene die van rechts komt netjes te laten invoegen.
"maar nee, want die l*l laat ik er mooi niet tussen want dan kom ik 3 seconden later thuis..."

gelukkig fiets ik naar mn werk of zelfs lopend :D

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo feb 27, 2011 22:50

feit is dat de meeste mensen eikels zijn in het verkeer ..... met een beetje verstand en naastenliefde
Dus jij houdt van eikels? :lol:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

zo feb 27, 2011 23:59

Het is volgens mij de zithouding, wat ronds in je handen, pedalen onder je voeten, en daarmee macht over een apparaat wat ogenschijnlijk lieve mensen in eikels veranderd.
In dat geval, ja :wink:

Terug naar “Het Forum Café”