Rosberg dit keer geen foutje en ineens pole, Shumi, die ook foutloos reed(maar wel 5/10 toegeeft), start ernaast want Hamilton verhuist naar p7 .
Hamilton krijgt duidelijk beter temperatuur in de banden dan Button die ook in Q1 al op softs reed : de zuivere rijstijl zit'm tegen deze keer ; 't beweegt niet genoeg om de boel warm te krijgen .
Sauber heeft echt een prima ontwerp én terwijl MGP nog steeds bandenslijtage in de race tegen heeft (en niet permanent F-duct via DRS kan gebruiken) is dat juist een troef van de Saubers . Koba vanop p3 starten dus(aan de cleane kant) dat gaat vonken geven, als de MGP die niet kunnen afhouden is hij weg als de MGP's als 1e nieuw rubber nodig hebben en de Saubers laatst, blijft hij erachter is't wachten tot de MGP's 1st gaan wisselen . Perez was te laat buiten in Q3 en in Q2 sneller net zoals iedereen vanaf Button trouwens) .
Opvallend is ook dat je vroeg een tijd moest zetten doordat de wind draaide en't nog kouder maakte .
Webber kwam dus te laat buiten maar kan wel duidelijk met de nieuwere nerveuzere uitlaatpositie beter overweg dan Vettel die de oude stabielere verkoos .
Raikkönen en Grosjean hebben duidelijk moeite om temperatuur te genereren ; vooral Grosjean die al z'n softs al gebruikt had na Q2 en dus binnenbleef met Q3(die mag wel kiezen waarmee hij start, net zoals iedereen vanaf p11 Vettel, Massa & co) .
Alonso was in Q2 sneller dan Vettel die Massa achterhield : niet zolang geleden sprak je dan van andere posities
Spijtig dat Ferrari geen setje softs voor Alonso uitspaarde en'm op mediums wegstuurde p9 had hij sowiso en dan had hij taktisch voordeel voor de race .
Het verschil tussen Alonso en Massa in Q2 was bij de keinste verschillen tussen ploegmaats, enkel Maldonado en Senna zijn idem bijna . Schumi geeft veel toe op Rosberg, Button geeft veel toe op Hamilton, Perez op Koba(in Q3, in Q2 = matched) én Vettel op Webber (alweer) .
Massa heeft deze keer niet slecht gewerkt, 't is te hopen dat hij bandjes weet te managen : daar zit volgens mij't grote probleem : hij kan ze niet consistent op temperatuur brengen maar eerst te traag en dan te overhaast vermoed ik waardoor ze 'n temperatuurknack krijgen .
Wind & temperatuur gaat veel bepalen morgen : als't koel blijft verhogen de kansen van MGP, als't warmer wordt verwacht ik Lotus, RB & Williams verder naar voren toe .
En de start belooft ook de moeite te worden met die toetrekkende 1e rechtse ;
Koba kamikaze banzai aktie ? Webber mist z'n start ? alweer...? Alonso vanop de goeie kant weer een topstart ? Vettel vanop p11 crashen(hij is't niet meer gewoon van zover) Massa die zich verremt aan de vuile zijde ? Rosberg die van de zenuwen stilvalt ? Grosjean die er weer afgaat ? (time 4 Jerommeke ! ) . Raikkönen iceman startje ? Hamilton die Button torpedeert ?
't wordt leuk
Regen is niet verwacht (in Maleisie ook niet ) : vlak voor de start met zicht op temperatuur wil ik wel 'n gokje wagen, nu is't afwachten hoe temperatuur, wind & vochtigheid uitpakken .