Toch even relativeren, Schumacher kwam de Source uit met het nodige tractieverlies, daardoor kon Kimi ernaast en zelfs een stukje voor geraken bij het insturen van de Raidillon . Ze weten beiden nu dat er asfalt ligt naast de kerbstones voor als het fout gaat .
de move van Bellof moet ik thuis eens op youtube bekijken, maar toen lag er geen asfalt naast de kerbs alleszins dus destijds was het 'n levensgevaarlijk maneuver zeker met de vliegende brandbommen die die Group C wagens met Megagrote tank toen waren .
Ik kan me indenken dat Ickx overal behalve op de Raidillon zulk maneuver verwachtte ... en terwijl je de Raidillon opknalt kijk je best voor je wil je er niet afknallen .
Persoonlijk kijk ik nog in m'n spiegel net voor ik de Raidillon instuur om dan me 100% te concentreren op wat voor me gebeurt ... met de 156 bvb. gaat het net als alles juist zit (en ik m'n ballen bij mekaar schraap
) , maar ik mag geen gas lossen of afwijken dan gaat het fout . Huidige F1 gaan allemaal vol de Raidillon op met marge, maar group C Porsches lukte dat destijds enkel met frisse banden en niet al te volle tank .
Ickx zag veel van zichzelf in Bellof terug maar het lot heeft hem 2x op minder aangename wijze met Bellof geconfronteerd : ook in Monaco waar Ickx wedstrijdleider was en afvlagde terwijl Prost werd ingelopen door Senna tewijl deze op z'n beurt werd ingelopen door ... Bellof .
Ickx was de "master" tot de Wingcars hun intrede deden ... niemand was sneller op natte piste op de "Ring" of Spa, maar Lauda wist met welke gedrochten van Ferrari's Ickx toch snel kon gaan en dat hij met de 312 ook WK zou geworden zijn . Ickx zat op't verkeerde moment altijd bij't verkeerde topteam .
En zo zijn we weer bij de F1 aanbeland .
Ik vond trouwens de move van Webber op Alonso vorig jaar op Spa indrukwekkender dan deze van Kimi op Schumi dit jaar
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .
Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .