Over my dead body....

Kia en ander Oos Azie nieuwkomers
48%
53
Opel!
28%
31
VW
10%
11
Iets anders, nl. ;
14%
16
 
Totaal aantal stemmen: 111
Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Zal ik NOOIT rijden!

wo nov 07, 2007 20:35

Je gaat er helemaal aan voorbij wat ik schrijf: Alleen zakelijk rijden, dus minder dan de 500KM per jaar prive.
Hou dat gewoon netjes bij: agenda, km stand, etc zodat je die <500km kunt aantonen aan de fiscus.
Tuurlijk is dat wat werk, maar geen bijtelling.

En natuurlijk is het gras altijd groener aan de andere kant he :wink:
Mijn "vlootje alfa's" rijdt namelijk op lucht, water en liefde?.... :idea:
Ja je zei alleen zakelijk, ik bedacht het me nadat ik m'n antwoord had gepost :oops:
Dat alleen privé rijden heb ik zitten berekenen om te zien of ik de 164 dan kon houden. Dat ging toen niet omdat de reiskostenvergoeding verviel en de hoge vaste lasten bleven voor relatief weinig prive-kilometers. Het was een diesel (daar gaat al bijna 100 euro per maand) en de grootste onderhoudskosten waren eerder aan de leeftijd gerelateerd dan aan de kilometers, dus ik verwachtte dat die niet heel veel naar beneden zouden gaan. Tel daarbij op het sparen voor een nieuwe voor als hij het opgeeft... nou ja, je weet het allemaal wel.

Wat je "vlootje" betreft, ik vind het fijn voor je dat je het je kunt permiteren, mij lukt het niet. Ik heb nooit gezegd dat je die gratis hebt, toch?

Weet je, overal zitten voors en tegens aan. Zoals ik al zei rij ik nu een nieuwe auto en ik loop ook geen risico meer op grote onvoorziene kosten. En natuurlijk is dat op zich best prettig. Maar aan de andere kant zijn reiskostenvergoeding of een auto van de zaak gewoon arbeidsvoorwaarden. Als je die niet hebt verdien je weer meer, een werkgever geeft nooit zomaar iets weg.
Maar goed, uiteindelijk gaat het maar om één ding natuurlijk: ik wilde de Alfa helemaal niet wegdoen om in een Jetta te gaan rijden, maar het moest toch als ik verder wilde. Het lijkt me mijn goed recht om dat niet te willen en dat heeft niets te maken met verwend zijn of niet.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

Re: RE: Zal ik NOOIT rijden!

wo nov 07, 2007 20:51

Het is altijd makkelijk redeneren als je niet volledig op de hoogte bent Duc. Je mist een paar dingen:

Ten eerste, het feit dat me de Jetta is opgedrongen is de reden dat ik de 164 eruit moest doen. Noem me maar verwend, maar ik baal daarvan.......
Als jij zelf mee moet betalen (bijdrage eigen gebruik of anderszins) MAG je werkgever je niet eens een auto verplichten ! (aangezien vrijwel elke werkgever dat doet, mogen ze je ook geen beperkte keuze opleggen)
Voor de rechtbank brengen, en klaar; mag je weer uitkiezen wat je zelf wilt.
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Zal ik NOOIT rijden!

wo nov 07, 2007 22:01

Het is altijd makkelijk redeneren als je niet volledig op de hoogte bent Duc. Je mist een paar dingen:

Ten eerste, het feit dat me de Jetta is opgedrongen is de reden dat ik de 164 eruit moest doen. Noem me maar verwend, maar ik baal daarvan.......
Als jij zelf mee moet betalen (bijdrage eigen gebruik of anderszins) MAG je werkgever je niet eens een auto verplichten ! (aangezien vrijwel elke werkgever dat doet, mogen ze je ook geen beperkte keuze opleggen)
Voor de rechtbank brengen, en klaar; mag je weer uitkiezen wat je zelf wilt.
Nou ja, ik hoefde op zich de promotie niet te accepteren natuurlijk, dus het was meer een voorwaarde dan een verplichting. Maar om vanwege de Alfa de promotie te laten gaan ging me een beetje te ver.
Verder werk ik bij een vrij klein bedrijf, en dingen voor de rechtbank brengen wordt, zullen we zeggen, nogal persoonlijk opgevat. Dan zou ik beter een andere baan kunnen gaan zoeken.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

SpiderV6

RE: Zal ik NOOIT rijden!

wo nov 07, 2007 22:48

Ik rij voor mijn werk een Peugeot Partner met een traaaaaaage diesel die ook nog es slurpt.
Maar tis gratis en brengt me van A naar B.
Dus je hoort mij niet klagen, vooral omdat ik mijn eigen auto geld toe moet leggen om dezelfde afstand af te leggen en word mijn auto nu vooral van binnen niet zo vies.l
Voordelen tot en met en bovendien heeft alfa een busje? Dacht't niet...

Ciao!

Gebruikersavatar
Franswa
Member
Member
Berichten: 104
Lid geworden op: za mar 18, 2006 14:36
Locatie: Regio 0485

Re: RE: Zal ik NOOIT rijden!

wo nov 07, 2007 23:19

Als jij zelf mee moet betalen (bijdrage eigen gebruik of anderszins) MAG je werkgever je niet eens een auto verplichten ! (aangezien vrijwel elke werkgever dat doet, mogen ze je ook geen beperkte keuze opleggen)
Voor de rechtbank brengen, en klaar; mag je weer uitkiezen wat je zelf wilt.
Niet helemaal waar Aernoudt, het is maar net hoe het beschreven is. Als je bij mijn werkgever in aanmerking komt voor een auto van de zaak mag je in principe alles kiezen, behalve:
- Coupe
- Cabriolet
- BMW en Mercedes
Dit staat beschreven in het leaseautoreglement. Bij ons wordt er een eigen bijdrage in rekening gebracht als je een auto uitkiest die boven je max. leasebedrag zit. Verder staat er beschreven dat ze max. 20.000 km pj privékilometers mee mogen rijden... Maarja, hoe controleer je dat he... :wink:
156 GTA SW Q2 G3

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

Re: RE: Zal ik NOOIT rijden!

wo nov 07, 2007 23:30

....Als je bij mijn werkgever in aanmerking komt voor een auto van de zaak mag je in principe alles kiezen, behalve:
- Coupe
- Cabriolet
- BMW en Mercedes
Dit staat beschreven in het leaseautoreglement. Bij ons wordt er een eigen bijdrage in rekening gebracht als je een auto uitkiest die boven je max. leasebedrag zit. Verder staat er beschreven dat ze max. 20.000 km pj privékilometers mee mogen rijden... Maarja, hoe controleer je dat he... :wink:
Dit zit in het andere gebied: als je geen eigen bijdrage hebt, dan kan een werkgever inderdaad (alhoewel het steeds minder vaak voorkomt) een lijst samen stellen waar je uit kan kiezen oid.
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: Zal ik NOOIT rijden!

wo nov 07, 2007 23:54

Wij hebben de keuze uit een handjevol modellen, die ook nog een vastgestelde kleur moeten zijn en een eigen bijdrage van 50 Euro ongeacht de prijs van de auto. Ik ga me er toch eens in verdiepen, al is het alleen maar om beter op de hoogte te zijn. Bedankt voor de tip!
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

Re: RE: Zal ik NOOIT rijden!

do nov 08, 2007 00:07

Wij hebben de keuze uit een handjevol modellen, die ook nog een vastgestelde kleur moeten zijn en een eigen bijdrage van 50 Euro ongeacht de prijs van de auto. Ik ga me er toch eens in verdiepen, al is het alleen maar om beter op de hoogte te zijn. Bedankt voor de tip!
Als jij verplicht moet meebetalen en prive gebruik van je auto hebt, dan heb je wat om over te praten ;)
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Gebruikersavatar
figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 641
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:07
Locatie: Vught. N-Br

RE: Zal ik NOOIT rijden!

do nov 08, 2007 16:44

Dan werk ik zeker altijd bij de verkeerde werkgevers, want ik heb nog nooit geen eigen bedrage (hoe laag ook) gehad. Weliswaar verrekenen ze dat wel weer met de bijtelling, maar per saldo betaal je dus wel wat aan eigen bijdrage...

Voor straf ga ik twee keer per jaar met de auto op vacantie, dat zal ze leren :wink:

Adios, JR

Gebruikersavatar
Duc
Guru
Guru
Berichten: 1009
Lid geworden op: do nov 02, 2006 13:04
Locatie: Barneveld

Re: RE: Zal ik NOOIT rijden!

do nov 08, 2007 18:55

Je gaat er helemaal aan voorbij wat ik schrijf: Alleen zakelijk rijden, dus minder dan de 500KM per jaar prive.
Hou dat gewoon netjes bij: agenda, km stand, etc zodat je die <500km kunt aantonen aan de fiscus.
Tuurlijk is dat wat werk, maar geen bijtelling.

En natuurlijk is het gras altijd groener aan de andere kant he :wink:
Mijn "vlootje alfa's" rijdt namelijk op lucht, water en liefde?.... :idea:
Ja je zei alleen zakelijk, ik bedacht het me nadat ik m'n antwoord had gepost :oops:
Dat alleen privé rijden heb ik zitten berekenen om te zien of ik de 164 dan kon houden. Dat ging toen niet omdat de reiskostenvergoeding verviel en de hoge vaste lasten bleven voor relatief weinig prive-kilometers. Het was een diesel (daar gaat al bijna 100 euro per maand) en de grootste onderhoudskosten waren eerder aan de leeftijd gerelateerd dan aan de kilometers, dus ik verwachtte dat die niet heel veel naar beneden zouden gaan. Tel daarbij op het sparen voor een nieuwe voor als hij het opgeeft... nou ja, je weet het allemaal wel.

Wat je "vlootje" betreft, ik vind het fijn voor je dat je het je kunt permiteren, mij lukt het niet. Ik heb nooit gezegd dat je die gratis hebt, toch?

Weet je, overal zitten voors en tegens aan. Zoals ik al zei rij ik nu een nieuwe auto en ik loop ook geen risico meer op grote onvoorziene kosten. En natuurlijk is dat op zich best prettig. Maar aan de andere kant zijn reiskostenvergoeding of een auto van de zaak gewoon arbeidsvoorwaarden. Als je die niet hebt verdien je weer meer, een werkgever geeft nooit zomaar iets weg.
Maar goed, uiteindelijk gaat het maar om één ding natuurlijk: ik wilde de Alfa helemaal niet wegdoen om in een Jetta te gaan rijden, maar het moest toch als ik verder wilde. Het lijkt me mijn goed recht om dat niet te willen en dat heeft niets te maken met verwend zijn of niet.



Idd overal zitten voors en tegens aan.

Misschien een idee om als je volgende leasecontract (2,5jaar?) ingaat eens de optie van alleen zakelijk rijden te bekijken. Voor 450euro in de maand kun je toch al een leuke 164 erbij houden.
RWD german daily, Mito on the side.

Ducati 1098 racer
Ducati 996R racer
Ducati 748 Senna
BMW R 1150 GS Desert FOX
SUZUKI VStrom 650 XT Adventure
"racing because, football, golf and tennis only require 1 ball"

Gebruikersavatar
matra sports
Guru
Guru
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:19

RE: Zal ik NOOIT rijden!

do nov 08, 2007 21:14

als je een zakelijke auto rijdt van je baas,moet je niet zeuren. dan heb je t.o.v. de rest van het klootjesvolk geen slechte baan denk ik ??????? alle argumenten in aanmerking nemende. kom op wat heb je dan netto in de maand ?
ik zou trouwens nooit in een maybach gezien willen worden :wink:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Zal ik NOOIT rijden!

do nov 08, 2007 21:16

Idd overal zitten voors en tegens aan.

Misschien een idee om als je volgende leasecontract (2,5jaar?) ingaat eens de optie van alleen zakelijk rijden te bekijken. Voor 450euro in de maand kun je toch al een leuke 164 erbij houden.
Ga ik zeker doen, alleen dat zal het op geen stukken na 450 Euro zijn. De reiskostenvergoeding ga ik er niet mee terugkrijgen en of de eigen bijdrage dan afvalt is afwachten. Dat wordt dus eerder in de richting van 225-275.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
matra sports
Guru
Guru
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:19

RE: Zal ik NOOIT rijden!

do nov 08, 2007 21:21

OEW. ik lees hem nu net helemaal door en er schijnen nogal wat opgeschoten IK woordjes in te zitten. hahahahaha
typisch Hollands: Nee geen hokjesgdoe whahaha en:
JE BENT ZELF JE EIGEN HOKJE :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: kom er eens uit :roll:

sjimmie zeg. als iemand een 146 leuk vindt, en hij heeft er plezier van moet je blij zijn voor hem. sjonge jonge zeg kritiek is het makkelijkste dat er is !

Gebruikersavatar
matra sports
Guru
Guru
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:19

RE: Zal ik NOOIT rijden!

do nov 08, 2007 21:24

voor nog geen 450 euro in de maand.........
zijn genoeg alfisti waarbij dit zeg eenderde van de maandelijkste inkomsten zijn......... 8)
waarmee de discussie geen enkele blaam treft natuurlijk ! ieder op zijn manier, maar besef wel wat je hebt !!!!!!!!!!

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

Re: RE: Zal ik NOOIT rijden!

do nov 08, 2007 21:37

kritiek is het makkelijkste dat er is !
Dit noemen we een mening geven . Ik vind een type auto niet mooi(mening). Bekritiseer je dan?
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Terug naar “Het Forum Café”