Een ventilatormotortje in een 75 is hetzelfde als in een 116-Giulietta geloof ik?
Dan gok ik versleten koolborsteltjes in die ventilatormotor zelf of een doorgebrand weerstandje buiten dat apparaat (als ik mij goed herinner zit dat links daarvan, zo'n soort printplaatje van koper. Als de krulletjes ergens doorgebrand zijn dan weet je al genoeg.)
In de regel een klein printspoortje op die weerstandpack, welke fungeert als een soort van thermozekering. Vrij eenvoudig te controleren door spanning rechtstreeks op de motor aan te bieden.
De weerstandpack vervangen, of het doorgebrande printspoortje overbruggen met een echte termozekering
zoals ik wel eens heb gedaan, is alleen niet voldoende. De reden waarom het allemaal te warm wordt is namelijk dat de glijlagers (sinterbrons) op zijn en mogelijk ook roestvorming op de as en als je dat niet aanpakt brand de boel zo weer door. Een goede fix is om de oorspronkelijke lagers te vervangen door kogellagertjes uit de RC modelbouw. Zie bijvoorbeeld
dit onderwerp voor een beschrijving