MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

RE: Het "grote" Schumacher topic

ma aug 29, 2011 21:40

Gisteren heeft Schumacher gereden als vanouds! Zo zie ik hem graag. Zodra de auto wilt is die man nog steeds snel en goed. Alleen...hoelang duurt het voordat hij een competitieve auto krijgt aangereikt? En laten we eerlijk zijn, nu de McLaren minder is laat Hamilton ook steken vallen, maakt hij fout na fout en is Button hem momenteel de baas.

Alfa-talia
Full Member
Full Member

Re: RE: Het "grote" Schumacher topic

ma aug 29, 2011 21:49

Ik heb genoten van Schumacher vandaag, ik ging helemaal in Ferrari-outfit (zoals elk jaar), maar daar was het (weeral) huilen met de pet op. Nice Race Schumi, en proficiat met je 20-jarige carriere in de F1.
:thumbs: =D>
Doornbos Jr. - 'International'' Alfa Romeo 75 register

Volvo v70 2.4 "01
Alfa Romeo giulia 1.6 "76
Alfa Romeo Alfetta gtv 2000 "81

Ex: AR 33's / AR 145 / AR 75's TS/ AR 155's / AR 156's / AR 166's / Non BMW 318i E46.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma aug 29, 2011 22:55

Ik heb genoten van Schumacher vandaag, ik ging helemaal in Ferrari-outfit (zoals elk jaar), maar daar was het (weeral) huilen met de pet op. Nice Race Schumi, en proficiat met je 20-jarige carriere in de F1.
Huilen met de pet op? Ik vind dat Alonso een WERELDRACE heeft gereden! Zonder de safety car had hij een serieuze kans gehad op winst! En Massa had pure pech met die lekke band. Huilen met de pet op.... overdrijven is ook een kunst hoor. :?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

di aug 30, 2011 08:15

De meningen zijn verdeeld : http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php? ... &start=285 feit is dat de RedBull concurrentie weer 'n kans laten liggen heeft .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

di aug 30, 2011 09:47

Ik zeg niet dat er geen fouten zijn gemaakt, maar niet geheel foutloos en huilen met de pet op zijn twee uitersten.
Ingaande op wat je in het andere draadje schreef, toen de SC de baan op kwam waren Alonso's banden bij wijze van spreken nog maar net ingereden (5 ronden oud), dus of het verstandig geweest zou zijn om naar hard te gaan betwijfel ik eerlijk gezegd.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

di aug 30, 2011 10:37

Moet eerlijk toegeven dat MS goed gereden heeft... Bah! :lol: :lol: :lol:
Toch genoten van deze wedstrijd. Al is het spoilertje open zetten op het rechte stuk wel erg simpel om iemand te passeren. Vooral op dit circuit.
Ik ben nog steeds van mening dat het niks met racen te maken heeft maar alleen met commercieel exploiteren van het F1 circus.

Tjerry
Inderdaad, vooral voor Webber vond ik het pijnlijk. Het ene moment ben je de held in die actie waarbij je Alonso inhaalt, een paar ronden later moet je het zo weer weggeven zonder dat je er iets aan kunt doen. Bah.
Ik zie dit toch anders... je krijgt een leuk "windschattenspiel" zoals op de Amerikaansche ovals waarbij je tactisch moet kiezen wanneer je gebruik maakt van de slipstream om iemand voorbij te gaan... want de volgende ronde zit hij weer in jouw slipstream...

Zit er iemand vlak achter je bij La Source, dan kun je er zeker van zijn dat hij je voor Les Combes voorbij komt waarna je bij hem kunt aanhaken en jij de volgende ronde het truukje herhaalt... tenzij hij je in die ene ronde zoekrijdt... maar dat betekent dat ie sowieso sneller is...

Het maakt het noodzakelijker om tactisch te rijden ipv maar te trappen... Ik vind het wel wat hebben...

Ennuh... "geef die man een winnende wagen en hij wordt wereldkampioen" gaat volgens mij voor elke rijder op... :lol: :lol: :lol:

Winnen met een niet-winnende wagen was wat in het verleden de kampioenen van de also-runs scheidde... en DAT mist er in het huidige F1 gebeuren... échte kampioenen...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 30, 2011 16:54

Ennuh... "geef die man een winnende wagen en hij wordt wereldkampioen" gaat volgens mij voor elke rijder op... :lol: :lol: :lol:

Winnen met een niet-winnende wagen was wat in het verleden de kampioenen van de also-runs scheidde... en DAT mist er in het huidige F1 gebeuren... échte kampioenen...
niet helemaal waar, je moet als eerst je teamgenooti nog verslaan he (anders waren verstappen, coulthard, webber, irvine en noem maar op wel WK geworden, waren alle goede rijders maar net niet goed genoeg)

de laatste verrassing was van ene Vettel (en nee, ben totaal geen Vettel fan), maar komt het niet door die betrouwbaarheid die min of meer is opgelegd door de FIA dat er geen verrasingen meer zijn???
(ik noem een D. Hill op Hongarije of een O. Panis op Monaco) -> Veel uitvallers bij de toppers en dus kansen voor de 2de rang!
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

di aug 30, 2011 18:02

niet helemaal waar, je moet als eerst je teamgenooti nog verslaan he (anders waren verstappen, coulthard, webber, irvine en noem maar op wel WK geworden, waren alle goede rijders maar net niet goed genoeg)

de laatste verrassing was van ene Vettel (en nee, ben totaal geen Vettel fan), maar komt het niet door die betrouwbaarheid die min of meer is opgelegd door de FIA dat er geen verrasingen meer zijn???
(ik noem een D. Hill op Hongarije of een O. Panis op Monaco) -> Veel uitvallers bij de toppers en dus kansen voor de 2de rang!
Howla Damon Hill op Hungaroring was met de Arrows vanop p2 de leiding genomen en uitgelopen tot de motor vlak voor't einde begaf : dat was 'n "Huzarenstukje" veel meer dan met'n dominante Williams voordien (bij brabham krreg hij meer klop van Eric Van de Poele dan omgekeerd trouwens) .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

di aug 30, 2011 19:17

waren alle goede rijders maar net niet goed genoeg
Ik denk dat alle heren die aan de start van een GP staan goede rijders zijn... die rijden in gelijk welk hok rondjes om ons allemaal hier... en waarschijnlijk zitten ze allemaal binnen 99% van wat menselijkerwijs mogelijk is... maar het is juist die ene % extra die van een "goede rijder" een "held" maakt... in mijn ogen dan... en momenteel zie ik, binnen het huidige startveld, niemand boven die 99% uitkomen.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 30, 2011 22:09

Howla Damon Hill op Hungaroring was met de Arrows vanop p2 de leiding genomen en uitgelopen tot de motor vlak voor't einde begaf : dat was 'n "Huzarenstukje" veel meer dan met'n dominante Williams voordien (bij brabham krreg hij meer klop van Eric Van de Poele dan omgekeerd trouwens) .
tja, de beste race van Hill (ook een van de weinige echt goede races van hem)

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 30, 2011 22:11

Ik denk dat alle heren die aan de start van een GP staan goede rijders zijn... die rijden in gelijk welk hok rondjes om ons allemaal hier... en waarschijnlijk zitten ze allemaal binnen 99% van wat menselijkerwijs mogelijk is... maar het is juist die ene % extra die van een "goede rijder" een "held" maakt... in mijn ogen dan... en momenteel zie ik, binnen het huidige startveld, niemand boven die 99% uitkomen.
zeker, helemaal mee eens... zijn allemaal goede rijders maar zie ook wel weer verschil tussen het huidige veld
en dat ze allemaal ongeveer 99% hetzelfde lijken zegt meer over de huidige F1 wagens denk ik

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

di aug 30, 2011 22:13

Vettel, Alonso, Hamilton... die hebben in mijn ogen toch wel dat beetje meer dan de rest. Hoewel Hamilton dit seizoen vrij veel steekjes heeft laten vallen, maar hij heeft het wel in zich.
Toegegeven, ze rijden stuk voor stuk wel de top drie van de auto's in het veld, maar aan de andere kant is er ook wel een reden waarom je daarin terecht komt.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

zo sep 11, 2011 16:05

Is hij dan toch terug?
Geweldig wat een gevecht met Hamilton!

MDP
Guru
Guru

zo sep 11, 2011 16:47

Zoals eerder gezegd, als de auto niet wilt, kun je niet presteren. Nu ze op circuits aankomen wat de Mercedes als een maatpak past, zie je Schumacher weer presteren.

MDP
Guru
Guru

zo sep 11, 2011 18:52

Overigens vind ik het verdacht stil hier, nu het wat beter gaat. :mrgreen:

Terug naar “Het Forum Café”