Een tijdje geleden kwam ik deze Alfa Romeo Giulietta Spider Veloce 1600 tegen. Van Almelo tot aan Zwolle Zuid heb ik hier achter gereden. Ik werd bij Almelo Noord ingehaald, hij reed ongeveer 130 km/u, de bestuurder reed stevig door trouwens. Toevallig had ik een fototoestel bij me dus ik had bedacht dat als we stil zouden staan ik wel even een foto zou nemen. Tja, en dan heb je zo maar ineens op de N35 ALLE stoplichten mee, zelfs in Nijverdal De foto heb ik genomen toen we moesten afremmen in Nijverdal voor een zebrapad, maar zelfs daar niet stil gestaan. Ik wilde perse achter deze Guiletta blijven rijden, maar bij Heino kon ik hem bij de stoplichten (2 stuks met dubbele rijstroken, DE plek om in te halen en helaas ook DE plek om een bekeuring te krigen voor te hard rijden ) haast niet bijhouden.
Ik heb in elk geval erg genoten. Motor was goed afgesteld trouwens, geen lekkere luchtjes (benzine, olie, ...), gelukkig .
Bij mijn zoektocht naar het juiste type kwam ik onderstaand artikel tegen, dit is haar.
http://www.autoitalia.nl/klassieker-van ... ta-spider/