Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

Heart of Senna

ma mar 27, 2006 23:33

Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
Raimon
Guru
Guru
Berichten: 1316
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:14
Locatie: Nieuwegein

RE: Heart of Senna

di mar 28, 2006 12:17

Stijlvol! Die andere ging er als een haas vandoor....
156 SW 1.9 JTD

Gebruikersavatar
stennie
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 955
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Appelscha

RE: Heart of Senna

wo mar 29, 2006 17:39

Tsja................. hoe je het ook bekijkt die Senna blijft een
wereldgozer :!: :!:
ooit gereden 155 1.7 ts 1994
156 1.8TS 16V 2000
nu 156 1.8 TS 16V 2004 met leer

www.autodetailing.nl


richard

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8233
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Heart of Senna

wo mar 29, 2006 19:55

Mag tegenwoordig niet meer :roll:

alfatje

RE: Heart of Senna

wo mar 29, 2006 22:54

echt super...senna was en is de man wat F1 betreft...helpen als een collega een crash maakt.SUPER , echt een wereld coureur

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Heart of Senna

wo mar 29, 2006 23:50

waar en wanneer was dit?
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end


Ruud33 16V

RE: Heart of Senna

do mar 30, 2006 10:12

Ja idd spa 92....

Ikkan me ook nog herinneren dat Eddie Irvine hielp om Luciano Burti uit de banden te halen toen ze samen gecrasht waren op ditzelfde punt (Blanchimont) in 2001.

Senna was ook de man die het meest was aangeslagen na de dood van Roland Ratzenberger, die 1 dag voor hem verongelukte. Senna was een groot man met een waanzinnig charisma. Helaas kent de f1 tegenwoordig niet meer zulke helden.... Ik mis hem nog steeds :cry: :cry:

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8233
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Heart of Senna

do mar 30, 2006 18:41

Ikke ook :wink:


alfatje

RE: Heart of Senna

vr mar 31, 2006 08:51

aryton senna rulles

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: Heart of Senna

ma apr 03, 2006 13:40

:thumbs:

Kijk Dat was behalve een coureur ook nog een gentlemen! Ook zoiets in het verleden gezien op Monaco (de helpende hand)

Toen hij ging was voor mij de lol eraf van de F1 (voor velen niet: die kijken gewoon 10 jaar naar Schumi :wink: )

Zou de echte reden waarom hij nu de bocht totaal miste in Italie - ooit nog eens in het groot gepubliceerd worden?

Even gestolen:

Senna verongelukte op zondag 1 mei 1994 tijdens de Grote Prijs van San Marino op het circuit van Imola doordat de neerwaartse druk onder zijn Williams-Renault wegviel en hij met 320 km/h uit de bocht vloog, recht in een betonnen muur. De dag ervoor was Roland Ratzenberger op hetzelfde circuit verongelukt. Senna droeg als eerbetoon aan Ratzenberger een Oostenrijkse vlag in zijn wagen.

Ayrton Senna wordt door velen beschouwd als de beste coureur ooit.

Senna staat bekend om zijn hoge technische begaafdheid. Testsessies duurden vaak veel langer dan bij andere collega’s en briefings en de-briefings duurden vaak eindeloos. Als Senna besprekingen voerde met zijn ingenieurs wilde hij alles tot in de details begrijpen. Begreep hij iets niet dan liet hij het zich een tweede keer van vooraf aan uitleggen, desnoods een derde en vierde keer. Deze maniakale gedrevenheid werkte teamgenoten, waaronder Alain Prost, soms dermate op de heupen dat zij de briefings vaak vroeger dan Senna verlieten.

Ayrton Senna was ook een echt kwalificatiewonder, getuige hiervan zijn de 65 pole-positions die hij in zijn carrière verzamelde. Zijn tactiek verliep steevast volgens een vast patroon. De kwalificatiesessies bestonden toen nog uit 1 uur, waarin elke wagen maximaal 12 ronden mocht afleggen. In het begin van de sessie zette Senna een eerste snelle ronde neer. Nadien kwam hij binnen en liet nog enkel laatste aanpassingen aan zijn wagen uitvoeren. Een 20-tal minuten voor het einde zette hij een tweede snelle ronde neer. Dit was vooral om te kijken of de laatste wijzigingen aan de wagen het gewenste effect hadden. Daarna kwam hij terug binnen en was het wachten op zijn moment de gloire. Hij zorgde er steevast voor dat hij zijn laatste snelle ronde kon inzetten vlak voordat het uur verstreken was. Op die manier was hij de laatste die een gooi kon doen naar de pole-position. Hij balde al zijn concentratie en wagenbeheersing tot één fenomenale ronde, vaak goed genoeg voor de snelste tijd. Niemand kon deze tijd nog verbeteren, de 60 minuten durende kwalificatiesessie was immers verstreken.

Senna was ook een steengoede regenrijder. Iets wat hij al van jongs af geleerd had. Zijn eerste kartervaring in de regen was een ramp. Sinds die dag ging de jonge Senna bij elke regenbui karten, tot hij de techniek van het regenrijden perfect beheerste. Iets wat hij voor zijn ganse leven zou meedragen. De ervaring die hij in het karten opdeed kwam hem uiterst goed van pas bij het in de regen rijden met een F1-wagen. Een prachtig voorbeeld hiervan is de Grand Prix in Donnington van 1993. Senna rijdt dat jaar met de inferieure McLaren-Ford, een wagen die niet op kan tegen de Williams-Renault van Hill en Prost. Senna kwalificeerde zich als vierde. Bij het begin van de race regent het pijpenstelen. Senna laat zich bij de start verrassen en is dus vijfde. Tijdens de eerste ronde maakt hij echter alles goed, bocht na bocht maakt hij posities goed. Hij gaat van vijf naar één in acht kletsnatte bochten. De rest van de race rijdt Senna tactisch perfect. Zijn wagen rijdt als op rails, terwijl anderen schuiven als ware het kunstschaatsen. Hill wordt tweede op meer dan anderhalve minuut, Prost is derde op meer dan een ronde. Een prachtig staaltje van Senna’s extreme wagenbeheersing en hoge technische begaafdheid.
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Heart of Senna

ma apr 03, 2006 14:30

Vergeet ook niet Ratzenberger.....geen kampioen wel een gentlemen.

http://www.f1rejects.com/centrale/ratze ... index.html

alfatje

Re: RE: Heart of Senna

ma apr 03, 2006 20:59

Vergeet ook niet Ratzenberger.....geen kampioen wel een gentlemen.

http://www.f1rejects.com/centrale/ratze ... index.html
:thumbs:

Gebruikersavatar
Alfa One 156
Member
Member
Berichten: 243
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 21:19
Locatie: Deurne (België)

RE: Heart of Senna

ma apr 03, 2006 21:28

Maakt het nog wat uit dat we te weten komen wat er voor zorgde dat Senna de "bocht" niet haalde. We halen hem er jammer genoeg niet mee terug.

Toch een lichtpuntje: vandaag stond in de krant dat neefje Bruno Senna zijn eerste F3-wedstrijd heeft gewonnen. Het bracht zowaar een glimlach op mijn gezicht...

Terug naar “Het Forum Café”