harald

Vakantie

ma apr 17, 2006 13:27

Ik wil dit jaar met de vakantie richting Italië gaan.
Uiteraard gaan de kinderen mee een "meisje" van 14(een echte puber) en een jongen van 11.
We gaan met de auto (niet de Alfetta GTV) en "kamperen" in een stacaravan heeft onze voorkeur.

Heeft iemand suggesties????

groet Harald

Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Vakantie

ma apr 17, 2006 15:09

Ergens aan het Gardameer, plaatsje Lazise bijvoorbeeld.
Weet alleen niet meer of de camping La Quercia stacaravans (maxicaravans) heeft.

EDIT: wel dus
http://www.laquercia.it/
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Snooker
Full Member
Full Member
Contacteer: ICQ

wo apr 19, 2006 10:34

Ik zou ook Gardameer suggereren, met name de zuidkant. Zo'n 1250km vanaf Utrecht, dus niet al te ver rijden. En ook genoeg te doen voor je kids, bijvoorbeeld het grote pretpark Gardaland. Verder heel veel mogelijkheden voor dagtochtjes, bijvoorbeeld Verona, Milaan, Venetië, een rondje om het Gardameer, of als je kids ook van auto's houden een bezoekje aan Ferrari in Modena.

's Zomers is het wel erg druk aan het Gardameer, dus als jullie meer van rust en stilte houden zou ik iets anders zoeken...

Rob75
Guru
Guru
Contacteer: Website

wo apr 19, 2006 10:48

Wellicht ietsje verder dan het Gardameer is in de buurt van Venetie, bijvoorbeeld Lido di Jesolo en omgeving. Daar zijn campings met allerhande vertier en veel jongelui.
Nog wat verder, heeft onze voorkeur, is in de buurt van Rimini. Daar heb je veel uitgaangsgelegenheden en is in onze beleving net wat meer Italie dan noordelijker.
Zonder reclame te willen maken, via vacanceselect.nl heb je heel goede keuzemogelijkheden om ideeen op te doen.

Succes,

Rob

Ezin Rossi
Full Member
Full Member

wo apr 19, 2006 11:57

Ik zou denk ik ook kiezen voor de omgeving van Rimini, iets verder rijden dan Gardameer, maar wel in mijn beleving ook iets meer "Italiaans".

Overigens bij het Gardameer heb ik als 'puber' ooit ook eens hele fijne vakanties gehad ;) :oops:

Om de reclame van Rob uit te breiden: naast vacanceselect met goeie mogelijkheden in Italië is ook vacancesoleil het overwegen waard.

Fijne vakantie alvast! (En Kristal zal vast foto's willen zien van de GTV in z'n vaderland en alle alfamilieleden die jullie tegenkomen ;) )

patje1100
Guru
Guru

wo apr 19, 2006 18:19

Bella Italia in Peschiera. Dan ben je de hele vakantie je kids kwijt

kijk eens op www.rentatent.nl

hebben ook stacaravans.

Is 10 minuten rijden vanaf de sloperij van "de smurf" richting Sirmione . Die heeft alles maar vraagt ook wereldprijzen.

Kurp
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Vakantie

wo apr 19, 2006 19:05

Ergens aan het Gardameer, plaatsje Lazise bijvoorbeeld.
Weet alleen niet meer of de camping La Quercia stacaravans (maxicaravans) heeft.

EDIT: wel dus
http://www.laquercia.it/
Ik denk dat je moeilijk nog iets kan reserveren bij het Gardameer in het hoogseizoen.
Wij konden (vorig jaar december al) met veel moeite een huis reserveren in Lazise.

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

wo apr 19, 2006 20:03

Rimini lijkt me ergens niet zo'n goed idee als je een meid van 14 mee hebt, zeker niet als je in augustus gaat :?

ciclista
Guru
Guru

wo apr 19, 2006 20:20

Om alfaheidate citeren www.porlezza.nl
Ook uit andere bron bevestigd als leuk.
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

harald

wo apr 19, 2006 21:41

Rimini lijkt me ergens niet zo'n goed idee als je een meid van 14 mee hebt, zeker niet als je in augustus gaat :?
hoe bedoel je dat :?:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo apr 19, 2006 21:45

Rimini is jachtterrein voor hanige Italiaantjes (het is een beetje het Salou van Italië, kort door de bocht). Nederlandse meiden vallen traditioneel nogal in de smaak in Zuid-Europa. Denk dat-ie dat bedoelt...?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

harald

do apr 20, 2006 15:27

Rimini is jachtterrein voor hanige Italiaantjes (het is een beetje het Salou van Italië, kort door de bocht). Nederlandse meiden vallen traditioneel nogal in de smaak in Zuid-Europa. Denk dat-ie dat bedoelt...?
zal wel meevallen want ze lijkt sprekend op mij :^o

Rob75
Guru
Guru
Contacteer: Website

do apr 20, 2006 15:43

Volgens mij kun je een 14-jarige nederlandse jonge dame in een dichte doos meenemen en aan niemand laten zien/weten dat ze er is en binnen 5 minuten zwermt het van de italiaanse haantjes om je caravan heen. Volgens mij hebben ze speciale zintuigen daarvoor. Overigens jonge mannen worden meestal aangesproken op het kunnen leveren van drugs.

Hou een beetje de geografische adviezen aan voor het reisdoel. Algemeen kun je stellen dat onder het Gardameer Italie pas begint. (Dat zal wel een paar reacties opleveren :lol: )

Succes,

Rob

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

do apr 20, 2006 15:53

Yep. Zijn tamelijk volhardend, zelfs als er al iets van vriend naast loopt. In augustus is het helemaal raak, want Italiaanse bouwvak met het daarbij behorende volk aan het strand...

Knopjes

do apr 20, 2006 19:23

Hmmm... dan moet ik m'n vriendin maar eens waarschuwen ;) zij gaat met vriendinnen naar Rimini deze zomervakantie, in juli. Over die drugs, dat heb ik vorige zomer meegemaakt toen we vanuit zuid-Frankrijk een middag naar Monte Carlo zijn geweest.... ik ging daar toen tanken omdat ik een bonnetje wou hebben van een tankstation uit Monte Carlo, en met afrekenen vroeg die bediende of ik geen wiet bij me had (niet dus) ;) met gewoon een "nee" was ik er vanaf.

Terug naar “Het Forum Café”