Ik ben net terug van vakantie in Frankrijk, lekker 2 weken op reis met de 75 (de 1.8 carbs mocht mee).
Op de heenweg nog even langsgeweest bij Alessandro (nog bedankt voor de gezelligheid, koffie en worstebroodjes . Enne, je werkbank viel me nog wel mee, maar dat zegt misschien meer over mij eigen werkbank... )
Ruim 4500 km gereden waarvan slechts zo'n 200km over de Franse snelwegen. Niet uit zuinigheid, maar omdat we het gewoon veel leuker vinden over kleine wegen door het Franse platteland te rijden. Ik kan het iedereen aanraden die van sturen houdt en niet per se in 1 dag in zuid Frankrijk wil zijn. Gewoon dagen achter elkaar zonder files, stoplichten, drempels, vrachtwagens, caravans door de mooiste landschappen en leuke kleine dorpjes rijden. De eindbestemming was de Luberon (Provence), heerlijk klimaat met 25 graden.
Natuurlijk is onderweg niet zoveel Alfa moois te zien als bij een Italiaanse vakantie, maar toch nog wat fraaie exemplaren gezien:
Alfa75 1.6 carbs serie 1 in noord frankrijk, met imperiaal, zonder tankdop (in de regen)
En nog eentje in zuid Frankrijk
Een sprint van een rally liefhebber
Mijn eigen 75 in een speciaal perspectief
En nog eentje na de zoveelste col
Toch nog wel mechanische pech gehad met de 75. Ergens in de middle of nowhere had ik "geen koppeling meer". De bak in zijn vrij gedrukt en gestopt, bleek de koppelingshulpcilinder (weer eens) lek te zijn. Alle vloeistof was reeds uit het koppelingssysteem gestroomd. Geluk bij een ongeluk: ik had een reserve hulpcilinder meegenomen (vraag me niet waarom, maar een paar dagen voor de vakantie leek het me wel zinnig er eentje mee te nemen...). In de 2e versnelling zo'n 50 km naar de camping teruggereden en aldaar de hulpcilinder vervangen (nog best een priegelwerkje met de versnellingsbak op zijn plaats).
Blijft een zwak punt van mijn 75, die koppelingshulpcilinder. Na ruim 270.000km zit er nu de 5e hulpcilinder op. Ik gebruik de koppeling wel intensief (weinig snelweg km's en ik doubledeclutch zeer veel), maar het is toch wel erg vaak raak (mis). Ben ik de enige of grossieren andere 75 rijders ook in hulpcilinders?
Zo, nu nog even 616 topics doorlezen
Groeten, Martijn