Zaterdagochtend, de zon schijnt en je hebt afgesproken om een bakkie te komen doen bij 't hoofdkwartier van 't zeeuws-vlaamse gedeelte van het forumclubje; Carwash Axel(.nl!)
Nog even gecontroleerd of er nog wel koelvloeistof en een beetje olie in de 33 zit (zo heel denderen lieptie niet meer de laatste paar weken, hij liep alleen denderend snel warm voor een stoplicht of een file ofzo) en dan hop, op naar Reservebelgië, waar ze nog een 75 hebben staan met een dik jaar apk en met weinig blanke lak...
Een paar kopjes koffie, een rondje over de onderdelenzolder, kennismaking met de Axelse carwashbabes en nog een paar kopjes koffie en een proefritje in de 75 en nog een paar kopjes koffie later waren we eruit; Peter (diele) vond dat hij nog niet genoeg velgen op zolder had en kocht de 33 voor de wielen en om weer 's wat te slopen te hebben geloof ik en ik kocht de 75. Wij blij :d althans ik wel :d want ik wou 't altijd al een keer proberen of 't wat was, dat iso-statische schakelmechanisme
Dus, bij deze, ladies en gents.... de SW "voor dagelijks en zo" is niet meer... 7 maanden lang heeftie me eigenlijk zonder me in de steek te laten van hot naar haar en van a naar b gebracht maar ik had er geen zin meer in, teveel kleinigheidjes (o, en wss dus een koppakking) en geen tijd (over); een dagelijkse auto moet 't gewoon doen, punt.
Nu dan diele's ex-75 TS... kleine drie ton op de teller (die niet meer zo goed telt), uiteraard voorzien van carwash-axel.nl-sticker en met velgen waarvan ik nu al de naam vergeten ben maar die ik wel oldskool vond staan. Iemand een setje 5x98 5spaaks kopen? Volgens mij zijn ze 6,5 of 7J en ze zien er niet uit, maar zijn wel recht! En niet duur... Ach, 't is moeders mooiste 75 niet maar ik denk dattie voor wat ik ervan verlang wel ok is! Leuk trouwens, geshockeerde ouders een auto van 'slechts' 12 jaar oud inruilen op 1 van 16 jaar oud die ook nog eens veel meer gedraaid heeft... ietsje bijbetalen, en toch blij zijn herkent iemand dit?
Morgen wel wat foto's ofzo op stofs.nl en tot die tijd... graag 10 seconden stilte voor de 130-kleuren-rosso SW