Pagina 1 van 2

@Frankalfa (en andere dieselfanaten): gefeliciteerd!!!!!!

Geplaatst: zo jun 18, 2006 17:29
door Alessandro
Zoals genoegzaam bekend is, heb ik een hekel aan diesel en ben ik een fervent voorstander van LPG. 8) (als het dan toch goedkoop moet.)
Maar eerlijk is eerlijk: diesel heeft vandaag benzine verslagen op Le mans. :(
Natuurlijk ben ik sportief genoeg om de dieselfans en Frankalfa in het bijzonder ( :biggrin: ) van harte te feliciteren met ' hun' overwinning! :-#

RE: @Frankalfa (en andere dieselfanaten): gefeliciteerd!!!!!

Geplaatst: zo jun 18, 2006 17:35
door diele
:twisted: :twisted: Diesel/ Slaolie RuleZ!!!

RE: @Frankalfa (en andere dieselfanaten): gefeliciteerd!!!!!

Geplaatst: zo jun 18, 2006 17:39
door Rees-Cees
Gewoon klasse van Audi. =D>

Let maar op, volgend jaar meer diesels aan de start (oa Peugeot)

NB BMW heeft ook al eens een keer met een diesel een 24 uurswedstrijd gewonnen dus echt nieuw is het niet.

RE: @Frankalfa (en andere dieselfanaten): gefeliciteerd!!!!!

Geplaatst: zo jun 18, 2006 17:55
door Maxtor
En Spyker was ook zo mooi opweg, echt heel erg jammer voor ze :cry:

RE: @Frankalfa (en andere dieselfanaten): gefeliciteerd!!!!!

Geplaatst: zo jun 18, 2006 18:59
door @lfa@lgra
Citaat:

De V12-motor van de R10, die is voorzien van twee diesel-partikelfilters, is door zijn geruisloze loop van buiten nauwelijks als dieselmotor herkenbaar. De ingenieurs van Audi Sport werden door de specifieke eigenschappen van de TDI-motor echter met een aantal nieuwe opgaven geconfronteerd. Zo ligt de inspuitdruk ver boven de 1.600 bar, die in de serieproductie bereikt worden. Het meest effectieve toerengebied bevindt zich tussen de 3.000 en 5.000 t/min. en ligt daarmee voor een racemotor ongekend laag. Vanwege het gunstige trekkrachtverloop van de TDI-motor hoeft een coureur in de R10 een stuk minder te schakelen dan in de R8.

Het enorme koppel van meer dan 1.100 Nm stelt niet alleen extreme eisen aan de krachtoverbrenging van de R10. Zelfs de moderne motorentestbanken van Audi Sport moesten worden aangepast, zodat ze deze enorme belastingen aankonden.


Ehhhh: 1100 Nm?????????????!!!!!!!!! :o :o :o

Re: RE: @Frankalfa (en andere dieselfanaten): gefeliciteerd!

Geplaatst: zo jun 18, 2006 19:02
door Rees-Cees
Citaat:

De V12-motor van de R10, die is voorzien van twee diesel-partikelfilters, is door zijn geruisloze loop van buiten nauwelijks als dieselmotor herkenbaar. De ingenieurs van Audi Sport werden door de specifieke eigenschappen van de TDI-motor echter met een aantal nieuwe opgaven geconfronteerd. Zo ligt de inspuitdruk ver boven de 1.600 bar, die in de serieproductie bereikt worden. Het meest effectieve toerengebied bevindt zich tussen de 3.000 en 5.000 t/min. en ligt daarmee voor een racemotor ongekend laag. Vanwege het gunstige trekkrachtverloop van de TDI-motor hoeft een coureur in de R10 een stuk minder te schakelen dan in de R8.

Het enorme koppel van meer dan 1.100 Nm stelt niet alleen extreme eisen aan de krachtoverbrenging van de R10. Zelfs de moderne motorentestbanken van Audi Sport moesten worden aangepast, zodat ze deze enorme belastingen aankonden.


Ehhhh: 1100 Nm?????????????!!!!!!!!! :o :o :o
Zo en nu de volgende stap een (E)CVT er op (helemaal niet meer schakelen) krijg je een Daudi :mrgreen:

Re: RE: @Frankalfa (en andere dieselfanaten): gefeliciteerd!

Geplaatst: zo jun 18, 2006 19:23
door GiuliaCorse
Ehhhh: 1100 Nm?????????????!!!!!!!!! :o :o :o
Ja uhm het zelfde als 2 serieuze vrachtwagens :schrik:

RE: @Frankalfa (en andere dieselfanaten): gefeliciteerd!!!!!

Geplaatst: zo jun 18, 2006 19:53
door bert
Humor= MG (!) Lola wint LMP2.

Re: RE: @Frankalfa (en andere dieselfanaten): gefeliciteerd!

Geplaatst: zo jun 18, 2006 19:59
door yuri 75 V6
Ehhhh: 1100 Nm?????????????!!!!!!!!! :o :o :o
Ja uhm het zelfde als 2 serieuze vrachtwagens :schrik:
Serieuze vrachtwagens zijn wat mij betreft de 500 pk plus-categorie, en daar komt zo maar 2500 Nm of meer uit vallen :wink:

Overigens wel een prestatie van Audi die (wederom) respect afdwingt, die jongens zijn serieus aan de gang daar, of ik het nou leuk vind of niet.

RE: @Frankalfa (en andere dieselfanaten): gefeliciteerd!!!!!

Geplaatst: zo jun 18, 2006 20:07
door bert
1. Biela/Pirro/Werner Audi Sport Team Joest Audi R10 380 laps LMP1
2. Montagny/Helary/Loeb Pescarolo Sport Pescarolo Judd 376 laps LMP1
3. Capello/Kristensen/McNish Audi Sport Team Joest Audi R10 367 laps LMP1
4. Gavin/Beretta/Magnussen Corvette Racing Corvette C6.R 355 laps GT1
5. Collard/Minassian/Comas Pescarolo Sport Pescarolo Judd 352 laps LMP1
6. Enge/Turner/Piccini Aston Martin Racing Aston Martin DBR9 350 laps GT1
7. Policand/Goueslard/Alphand Luc Alphand Aventures Corvette C5-R 346 laps GT1
8. Newton/Erdos/Wallace RML MG Lola EX264 AER 343 laps LMP2
9. Piquet Jr/Garcia/Brabham Russian Age Racing Aston Martin DBR9 343 laps GT1
10. Sarrazin/Lamy/Ortelli Aston Martin Racing Aston Martin DBR9 342 laps GT1
11. Mowlem/Borcheller/Fittipaldi ACEMCO Motorsports Saleen S7R 337 laps GT1
12. Fellows/O'Connell/Papis Corvette Racing Corvette C6.R 327 laps GT1
13. Terada/Timpany/Binnie Binnie Motorsports Lola B05/40 Zytek 326 laps LMP2
14. Macaluso/Lally/James Miracle Motorsports Courage C65 AER 324 laps LMP2
15. Tomlinson/Dean/Kimber-Smith Team LNT Panoz Esperante GT-LM 321 laps GT2
16. Nielsen/Farnbacher/Ehret Seikel Motorsport Porsche 911 GT3-RSR 320 laps GT2
17. Niarchos/Kirkaldy/Mullen Scuderia Ecosse Ferrari F430 GTC 311 laps GT2
18. van Overbeek/Neiman/Long Flying Lizard Motorsports Porsche 911 GT3-RSR 309 laps GT2
19. Field/Halliday/Dayton Intersport Racing Lola B05/40 AER 297 laps LMP2
20. Short/Barbosa/Moseley Rollcentre Racing Radical SR9 Judd 294 laps LMP2
21. Barazi/Vergers/Cunningham Barazi Epsilon Courage C65 AER 294 laps LMP2
22. Collin/Nishizawa/Yamaji Team Taisan Advan Porsche 911 GT3-RSR 291 laps GT2
23. Apicella/Hinoi/Yamanishi JLOC Isao Noritake Lamborghini Murcielago 283 laps-MechanicalGT1
24. Lambert/Lefort/Iannetta Ice Pol Racing Team Porsche 911 GT3-RSR 282 laps GT2
25. Nielsen/Elgaard/Andersen Zytek Engineering Zytek 06S 269 laps LMP1
26. Berridge/Evans/Owen Chamberlain-Synergy Lola B06/10 AER 267 laps LMP1
27. Pompidou/Thyrring/Ried Sebah Automotive Porsche 911 GT3-RSR 256 laps-Transmission GT2
28. Macallister/Rostan/Pullan Pierre Bruneau Pilbeam MP93 Judd 244 laps-Running/NCF LMP2

Ook zeer geslaagd optreden van Corvette en eindelijk succes voor Don Panoz

RE: @Frankalfa (en andere dieselfanaten): gefeliciteerd!!!!!

Geplaatst: zo jun 18, 2006 20:12
door frankalfa
:mrgreen: 8) !!!
Maar, niet helemaal eerlijk want zover mijn beperkte le mans kennis reikt (zeg maar: niks dus :oops: ) is er nog nooit een LPG auto aan de start verschenen in de 24 Heures...?Dus wie weet hoe ongenadig hard die zou gaan.. (kapot ja... ) :twisted:
Maar niettemin: ZIE JE WEL!!!!!! :wink:
Grtz, fRank
PS sportief van je dat je er een topic over start!

RE: @Frankalfa (en andere dieselfanaten): gefeliciteerd!!!!!

Geplaatst: zo jun 18, 2006 20:15
door Rees-Cees
21 32 Barazi Epsilon LMP2 CUNNINGHAM N. 294 2:59.313 5:01.500 3:48.201 Pit 29

er is dus toch nog een hollander aan de meet gekomen :wink:

(Michael VERGERS)

RE: @Frankalfa (en andere dieselfanaten): gefeliciteerd!!!!!

Geplaatst: zo jun 18, 2006 21:15
door kroehlur
..en een Deen op de derde, vierde en een heele ploeg op de 25e plek. :D

RE: @Frankalfa (en andere dieselfanaten): gefeliciteerd!!!!!

Geplaatst: zo jun 18, 2006 23:12
door Sergio
Diesel Alfa's winnen ook al meerdere jaren de dieselklase in de 24 u op de Nurburgrin. Toch een betrouwbaar concept, en tegenwoordig ook snel.

RE: @Frankalfa (en andere dieselfanaten): gefeliciteerd!!!!!

Geplaatst: ma jun 19, 2006 08:47
door bert
Wederom een overwinning voor een turbomotor! Waar was de LMP2 Porsche RS Spyder die in de AMLS de Audi's regelmatig voorblijft?