Emilio
Guru
Guru

Jep...

vr jul 14, 2006 17:03

Het is weekend.
Morgen weer lekker aan mijn bertone sleutelen.
Even in Deil wat deeltjes halen, weer lekker scheuren in mijn GTV.
Kortom, ik heb er zit in!!
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Jep...

vr jul 14, 2006 17:08

Mooie besteding van het weekend, ik ga even met foto's knutselen. 700 goodwood-foto's ordenen en sorteren is geen straf :D
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

kroehlur

vr jul 14, 2006 19:34

Hm.... Lijkt mij ook leuk.

Net bij Stefano geweest om een chassisbalk van hem af te pakken, mijn nieuwe blok is brandschoon de vaatwasser uitgekomen en de garage lijkt op een buitenwijk in Beirut. Eerst lekker opruimen en dan sleutelen weer!

Trouwens net in .dk op vakantie geweest en heeeel misschien een Snap-On gereedschapswagen met bovenkist en alles gescoord voor een appel en een eitje of terwijl 65 euro. Is dat te veel?

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: Jep...

vr jul 14, 2006 19:44

Net bij Stefano geweest om een chassisbalk van hem af te pakken, mijn nieuwe blok is brandschoon de vaatwasser uitgekomen en de garage lijkt op een buitenwijk in Beirut. Eerst lekker opruimen en dan sleutelen weer!

Trouwens net in .dk op vakantie geweest en heeeel misschien een Snap-On gereedschapswagen met bovenkist en alles gescoord voor een appel en een eitje of terwijl 65 euro. Is dat te veel?
:shock: :shock: als het een complete set is, ratelset, steeksleutels, schroevendraaiers tangen etc. meteen kopen!!
weet jij wat de simpelste gereedschapkar kost bij bijv. een groothandel zoals Brezen of Velba (hier in de regio)..
65 euro kun je op zijn minst x10 doen!

kroehlur

vr jul 14, 2006 19:57

:shock: :shock: als het een complete set is, ratelset, steeksleutels, schroevendraaiers tangen etc. meteen kopen!!
weet jij wat de simpelste gereedschapkar kost bij bijv. een groothandel zoals Brezen of Velba (hier in de regio)..
65 euro kun je op zijn minst x10 doen!
Nehjo - tis zonder gereedschap - of tenminste - dat denk ik. Toch kost zo'n gereedschapswagen met bovenkist nieuw iets van 1300 dollar. :mrgreen:

Patrick
Guru
Guru

vr jul 14, 2006 22:11

volgens mij staan ze deze maand in de lukas klamer folder in de aanbieding, dus veul voor minder....

Patrick
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jul 14, 2006 22:31

Leuk weekend voor de boeg :evil: .

Net de middelste demper onder mijn 75 vandaag getoverd ( een nieuwe lag in de kofferbak van de 164) blijkt dat kreng niet te passen op de kat.
:evil:

Ff rijden in de transaxle dit weekend is er dus niet bij :(

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jul 14, 2006 22:39

Weekend?

Gewoon elke zaterdag werken hoor :wink:

*maar wel elke week een doordeweekse dag vrij

kroehlur

za jul 15, 2006 00:11

volgens mij staan ze deze maand in de lukas klamer folder in de aanbieding, dus veul voor minder....

Patrick
Das dan weer geen Snap-On :wink:

kroehlur

zo jul 16, 2006 01:43

Sow.... Dat was een leuke dag.

Eerst garage opruimen. Wat een rommel overal, zeg. Moet ik duidelijk wat vaker doen.

Dan aan de slag met de chassisbalk van Stefano. Wat een leuk stuk! Geen roest! Ja, echt waar - een stukje Bertone zonder enige roest waar dan ook. Beetje schoongemaakt en kijken naar waar de puntlassen uitgeboord moeten worden.

Dan ff kijken naar mijn motorblok die schoon uit de vaatwasser gekomen is en de cylinderbussen eruit getikt. Ging makkelijk dat. Ziet er mooi uit die blok. Zat over na te denken om de verschillende oneffenheden van de gieting eruit te polijsten om een mooie American Hotrod blok te maken, maar dat is voor later.

Vervolgens de bussen uit de draagarm die ik eerder heb verneukt eruit geslepen zodat ze weer in een andere ingeperst kunnen worden. Ging ook makkelijk zat. Volgende ronde moet ik wat voorzichtiger zijn met persen.

Ook naar mijn nieuwe kop gekeken en schoongemaakt (zonder vaatwasser dit keer) en - ooh shit. Er is een uitlaatklep die een stukje mist. Weggebrand duidelijk. Grrrr...... dan toch een komplete koprevise. Najaa... zo gaat het.

Kan je de kleppen eruit krijgen zonder de speciale Alfa gereedschap? Weet iemand dat?

Een leuke dag geweest en ik kwaam naar huis overal zwart en met stof en olie in mijn oren en neus en echt overal. Heerlijk. 8)

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jul 16, 2006 19:06

Kan je de kleppen eruit krijgen zonder de speciale Alfa gereedschap? Weet iemand dat?
Men neme een stuk pijp van pakweg klepveerschotel-formaat-diameter en zage daar een venster uit. Dat icm een lijmtang werkt heel aardig (veiligheidsbril !)..

Boyd
Full Member
Full Member

zo jul 16, 2006 19:45

Patrick
Aangezien ik er werk kreeg ik ook nog eens leuke korting :lol: , perfecte wagen bevalt mij erg goed. Goed robust en je kan er een hoop in kwijt
Afbeelding

Terug naar “Het Forum Café”