kroehlur

Zo - dat was dat dan.....

zo jul 16, 2006 22:57

Groot nieuws uit huise Kroehlur - wij gaan verhuisen, en nee - niet naar Ommoord vanwege de kids.

Nee - wij gaan remigreren naar Denemarken. Het is een tijdje wat minder geweest voor ons hier en met de kids vinden wij inmiddels dat de tijd is gekomen om wat meer landelijke, minder stedelijke en vooral - minder verontreinigde omgevingen aan te bieden. Dus tijdens de vakantie zijn wij op jacht geweest naar een geschikt huis en de spreekwordelijke kogel is door la chiesa.

Dit wordt het dan:

Afbeelding

Tuinkant:

Afbeelding

Ja hoor, er is ook een garage en schuur:

Afbeelding

De buurman:

Afbeelding

Dat zijn kerstbomen.

De tuin is 1800 vierkantemeter en het grootste probleem is dat de fazantjes over het gazon lopen en doen alsof ze de eigenaar is. In feite is de eigenaar een groot landgoed, grootste van Denemarken, waarvan het kasteel ietsje verder op ligt als je door het bos aan de andere kant van het riviertje en de daal rijdt. De ligging is in een van de mooiste gebieden van Denemarken rond de grote meren in de heuvelrug van Jutland.

Nu moeten wij natuurlijk alles verhuizen en dat wordt een helse klus. Bovendien moeten de auto's ook verhuisd worden en gezien dat de Bertone niet rijdt wordt dat lastig. Iemand goede tips? Heeft iemand een oprijwagen die gehuurd kan worden bv? Ik heb wel een auto met een trekhaak maar geen E bij B dus dat is niet echt een optie.....

Tips zijn welkom.

Oh ja - wij gaan pas weg NA het SS. 8) :lol:

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Zo - dat was dat dan.....

zo jul 16, 2006 23:07

Hey feelsteert Kroehlur.Dat ziet er goed uit daar!!!Veel geluk voor jullie toegewenst in het verre Denemarken,maarre je blijft hier toch wel op het forum aanwezig zeker?

kroehlur

zo jul 16, 2006 23:11

Het blijkt dat ze bezig zijn met het aanleggen van fibrechannel zelfs daar in het verre boerenland, dus Internot zal niet echt een probleem worden dan. Ja dus, ik zal er zeker zijn en hier rondhangen.

Wat ik zal missen is alle mogelijkheden om aan onderdelen te komen en expertise uit te zoeken. Er zijn daar wat minder veel liefhebbers helaas....

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

zo jul 16, 2006 23:11

ruimte zat om daar wat mooie projectjes te starten :lol:

kroehlur

Re: RE: Zo - dat was dat dan.....

zo jul 16, 2006 23:15

ruimte zat om daar wat mooie projectjes te starten :lol:
Yep. Het landgoed is eigenaar van ongeveer 70 boederijen in de omgeving en gezien dat alles centraal wordt geregeld voor het landbouw staan alle stallen en schuren in principe leeg en worden niet gebruikt. Bovendien hebben ze geen belangstelling voor de gebouwen en vragen ze dus geen huur of zo. Zo lang de gebouwen ze geen geld kosten blijven ze staan - op het moment dat ze geld kosten worden ze gewoon gesloopt. In de tussentijd kan ik er gewoon gebruik van maken en er zit een groot boederij dicht bij met ruimte zat.

Hmmmm.......

Remmie
Full Member
Full Member

zo jul 16, 2006 23:22

Gefeliciteerd met dit prachtige huis in een nog prachtiger land.Vindt het wel lef om zoiets te doen.Zelf zit ik elke week voor m'n werk in DK en zeker nu in de zomer is het er erg mooi.
Afgelopen winter was het er trouwens wel behoorlijk "stoer: weer,veel sneeuw gehad.Trouwens waar ga je precies wonen.Als ik dan wel in de buurt ben kan ik altijd eens ff langs komen.
Audi A7 3.0 Tdi S line 295 pk
BMW 645 cabrio
Alfa 75 3.0 v6
Alfa 164 v6 QV Zwart
Ford Mustang 1966
Chevrolet Avalanche
en nog ca. 22 Volvo's en Scania's en Daf'

www.landtransport.nl

.

psillen
Guru
Guru

zo jul 16, 2006 23:29

Boven de grote meren, wil dat zeggen omgeving Thisted of zo?
Dat is inderdaad een mooie omgeving. Huis ziet er ook mooi uit. Zit er ook een grote grasmaaier bij :wink:

Misschien kan ik wel eens onderdeeltjes voor je meebrengen. Kom een paar keer per jaar
naar Denemarken (altijd Jutland) voor m'n werk. De twee noordelijkste klanten zitten in Saeby en Thisted.

In elk geval veel suc6.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

kroehlur

zo jul 16, 2006 23:29

Wij gaan wonen in de buurt van Hammel, 25 km westelijk van Aarhus. Als je langskomt, geef dan een seintje en zet ik de koffie gewoon klaar. :lol:

Zeker is het mooi in de zomer. De nachten zijn zo ongelofelijk mooi en helder. De zon gaat pas rond middenacht onder en komt rond een uur of 3-4 weer terug. In de tussentijd wordt het nooit echt donker. Andersom, in de winter is het echt donker....

Het was eigenlijk lef om hier te komen en zo lang blijven als wij hebben gedaan. Dat was nooit de bedoeling. Nu is het meer alsof wij naar huis gaan. :wink:

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jul 16, 2006 23:37

Gefeliciteerd :thumbs:

Ehm ik neem aan dat dit baan-technisch allemaal doordacht is?
Iig mooie omgeving, prettige buren en ruimte genoeg :wink:
It's not easy, being green (kermit)

kroehlur

ma jul 17, 2006 00:27

Gefeliciteerd :thumbs:

Ehm ik neem aan dat dit baan-technisch allemaal doordacht is?
Iig mooie omgeving, prettige buren en ruimte genoeg :wink:
Werk is geregeld, oppas voor de kinderen op weg, dus het zit goed ja. Salaris is ook een stukje hoger dus meer over voor de Bert (ja hallo).....

AlfAnke

ma jul 17, 2006 00:42

Dus je gaat wonen in Oorhoes?! Heel veel suc6 en geluk :thumbs:

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma jul 17, 2006 11:55

Mooi huis, veel succes gewenst en veel rijplezier op de rustige Deense wegen :-)
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

matramurena
Full Member
Full Member

ma jul 17, 2006 12:18

Als iemand die ook met emigratieplannen rondloopt moet ik bekennen dat ik jaloers ben! Schitterend huis en een ideale omgeving! Succes met de verhuizing!
1983 Alfa Murena 3.0 V6 12v
2008 Lancia Phedra 2.0

*****5Sterren*(6)

ma jul 17, 2006 12:19

Gefeliciteerd met dit prachtige huis in een nog prachtiger land.Vindt het wel lef om zoiets te doen.Zelf zit ik elke week voor m'n werk in DK en zeker nu in de zomer is het er erg mooi.
Afgelopen winter was het er trouwens wel behoorlijk "stoer: weer,veel sneeuw gehad.Trouwens waar ga je precies wonen.Als ik dan wel in de buurt ben kan ik altijd eens ff langs komen.
Remigreren is wat minder problematisch dan emigreren neem ik aan. Je weet wat je kunt verwachten,

@kroehlur: Auto-ambulance lijkt me de enige oplossing. Maar die moet ook weer retour uiteraard.. Ai.
En dan nog de Deense RDW, BPM (kennen ze daar ook zoiets?).

Succes!
En proficiat uiteraard. Als de koop rond is dan..
Laatst gewijzigd door *****5Sterren*(6) op ma jul 17, 2006 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Ram6

ma jul 17, 2006 12:24

WOW, mooi huis/tuin op een mooie lokatie in een mooi land!!
Heel veel plezier, geluk en succes!! :thumbs:

GRT, Ram6

Terug naar “Het Forum Café”