ex0dus
Member
Member
Berichten: 210
Lid geworden op: do mei 11, 2006 19:44
Locatie: Eindhoven

Terug van weekend Duitsland

ma jul 17, 2006 09:15

Dat was pas sturen. 8) Ik heb dus een binnendoor route gereden, door allemaal kleine dorpjes. Dan merk je het verschil tussen een <insert random merk> en een Alfa. Ook in de bergen geen centje pijn met de 1.8, heb niet het idee gehad echt vermogen tekort te komen. Alleen jammer van de remmen, ze werken nog steeds niet goed.... Sturen is een ding, maar remmen een tweede natuurlijk. Binnenkort een paar foto's met de Alfa er op natuurlijk. :lol: We waren met 2 motors en ik en mijn vriendin met de Alfa, bijhouden was geen enkel probleem, de meeste bochten rond ie prima af, het vervelende was als er telkens een of andere langzame Duitser tussenvoegde (een dikke A6, en dan met een slakkengang door de bochten :roll:, of een Nederlander met caravan of camper) , je kan er dan niet langs, omdat je dus niks ziet met al die bochten.

Duitsland is best een fijn land, waar ik heb gereden kom je nauwelijks stoplichten tegen, je kan van dorp tot dorp via lange rechte wegen, zonder stoplichten, of lekker binnendoor, wat wil je nog meer. :P

Ik was nog even bang dat de Alfa het niet trekken ging, maar de motor bleef netjes op temperatuur, oliedruk bleef goed, olieverbruik viel me niet tegen, aangezien de motor toch echt hard heeft moeten werken, prima voor elkaar dus. En een benzineverbruik van zo'n 1:11,5 is toch zekers niet slecht als je ziet hoe ik gereden heb. Natuurlijk ook een tankje Ultimate100 getankt, maar hier merkte ik geen verschil van.

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: Terug van weekend Duitsland

ma jul 17, 2006 09:55

Hier spreekt een tevreden 75 rijder! :thumbs:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

ex0dus
Member
Member
Berichten: 210
Lid geworden op: do mei 11, 2006 19:44
Locatie: Eindhoven

RE: Terug van weekend Duitsland

ma jul 17, 2006 11:06

Behalve de remmen dan. ;) Had liever een twinspark gehad, nog meer power. :lol:

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8239
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Terug van weekend Duitsland

ma jul 17, 2006 18:16

Aha kijk dat is mooi om te horen :D

En zonder stoplicht en vrij kunnen rijden is super...helaas kan dat niet overal meer.
Daarom des te meer plezier tijdens dergelijke uitstapjes.

Nu heb ook ik pas een 75 1.8 IE gekocht! Bij 120km/h pakweg 2500 toeren :?
Klopt dat, of heb ik een afwijkende teller......
Vanmiddag met gemaak ff 180 km/h :shock:

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8922
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Terug van weekend Duitsland

ma jul 17, 2006 21:36

Aha kijk dat is mooi om te horen :D

En zonder stoplicht en vrij kunnen rijden is super...helaas kan dat niet overal meer.
Daarom des te meer plezier tijdens dergelijke uitstapjes.

Nu heb ook ik pas een 75 1.8 IE gekocht! Bij 120km/h pakweg 2500 toeren :?
Klopt dat, of heb ik een afwijkende teller......
Vanmiddag met gemaak ff 180 km/h :shock:
Dat klopt van geen kanten, 2500 rpm... Moet ongeveer 4000 zijn. De langste eindoverbrenging waar ik ooit mee gereden heb is in een America, en dan is het 3000rpm bij 120 km/h. 2.4TD heeft nog een wat langere overbrenging, maar die zal er bij jou niet onder zitten hoor :wink:

De 1.8 Epoca die ik had, had ook een beetje een lamme toerenteller, dus misschien is het wel een typisch kwaaltje :?:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

ex0dus
Member
Member
Berichten: 210
Lid geworden op: do mei 11, 2006 19:44
Locatie: Eindhoven

RE: Terug van weekend Duitsland

ma jul 17, 2006 21:45

Ehm mijne geeft +- 3000 rpm aan bij 120 km/h, de toerenbegrenzer hakt er in bij 6000 rpm, kweet niet of dit klopt?
Met gemak 180 ja? Mijne loopt ook 180 maar daarna gaat het toch niet echt meer zo snel harder. Tot de 180 vind ik hem niet echt goed versnellen , ik heb 1800's gereden die dat sneller deden. Tot de 100 optrekken vind ik daarentegen wel rap gaan.

Mijn toerenteller doet het soms ook niet helemaal lekker. Vooral smorgens als het wat vochtig is geweest komt ie niet echt op gang, en geeft ie 1000-2000 te weinig aan. Na een tijdje blijft ie wel netjes, ik denk toch dat die 3000 rpm wel klopt (heb er meer gehad die 3000 rpm hadden bij 120 km/h).

Wat wel is, ik kan in de 2 tot 110 ongeveer, de 3 gaat tot de 150 ofzo, de 4 tot minstens 170 en de 5 tot tjah, dat weet ik nog niet. :P De 200 zal wel lukken, maar denk dat het toch een tijdje duurt. Maar ja de topsnelheid doet er niet zo toe, hij rijd verder best goed, en trekt ook gewoon lekker op zonder morren. Zat er aan te denken om hierna een 156 te gaan kopen, helaas geen achterwielaandrijiving, maar wel Alfa. ;)

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

Re: RE: Terug van weekend Duitsland

ma jul 17, 2006 22:15

Wat wel is, ik kan in de 2 tot 110 ongeveer
Huh ? Mijn TS haalde net de 100 in z'n twee ..?

ex0dus
Member
Member
Berichten: 210
Lid geworden op: do mei 11, 2006 19:44
Locatie: Eindhoven

RE: Terug van weekend Duitsland

ma jul 17, 2006 22:24

Als ik 80 in zijn 3 rijd heb ik nog niet echt het gevoel van goh ik moet schakelen... Ja ik doe het wel natuurlijk, zal wel gewoon lange overbrengingen hebben.

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8239
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Terug van weekend Duitsland

ma jul 17, 2006 22:28

Vreemd, als ik bovenstaande lees krijg ik het idee dat de versnellingen van de IE ietje langer zijn dan...
Nu zal mijn km-teller wel te veel aangeven 10 km/h (stadautobaan Heerlen max = 100)!
In de 5de versnelling bv 80kmh bij net geen 2000 toeren! En dan maakt die motor ook echt niet veel toeren.
@Yuri, het motorgeluid bij de 2500 toeren is echt anders dan bij 4000 toeren....snap het zelf ook ff niet.

Ben wel benieuwd naar het verbruik.

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: Terug van weekend Duitsland

di jul 18, 2006 00:02

:shock: OOOW ! Dan trap ik de QV er gewoon uit en ga 1800 rijden....veel langere overbrengingen....!
Raar toch dat ik destijds bij de 2 liter carbs van "armoei" een lange bak van een Alfetta QO onderschroefde.... ](*,) Rare ik! :wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Terug van weekend Duitsland

di jul 18, 2006 00:55

Precies, ik vindt het bijvoorbeeld in de Eifel ook machtig mooi sturen! :blue_cool:

Even over die snelheden/ toerentallen. Een ernstig afwijkende toerenteller had ik toetertijd ook in mijn Imola. Maar dit is te ijken door een draaiweerstand achter op de teller. Er zijn twee dingen die je moet weten:
a) je snelheidsmeter moet dus wel redelijk kloppen,
b) 1000 t/m in de 5e versnelling is 32,5 km/u voor de 1.8 ie. Omrekenen doe je maar zelf. Ik zou 'm ijken bij 100 km/u. :wink:

En ow ja, die Imola haalde 120 km/u in twee! :shock: Op LPG 8) , waarschijnlijk schakelde dat de toerenbegrenzer uit of zo?? Maar dat ding trok dus echt onwijs lekker de toeren in. :blue_cool: Mijn huidige America haalt maar net 100 km/u in 2, als de begrenzer er bij 5800 t/min inhakt. :( en toch accalereert het net iets sneller dan de Imola. :biggrin:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8239
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Terug van weekend Duitsland

di jul 18, 2006 09:38

Precies, ik vindt het bijvoorbeeld in de Eifel ook machtig mooi sturen! :blue_cool:

Even over die snelheden/ toerentallen. Een ernstig afwijkende toerenteller had ik toetertijd ook in mijn Imola. Maar dit is te ijken door een draaiweerstand achter op de teller. Er zijn twee dingen die je moet weten:
a) je snelheidsmeter moet dus wel redelijk kloppen,
Die 100 km/h lijkt redelijk te kloppen gemeten tov andere weggebruikers op stadsautobaan met max. 100 km/h
b) 1000 t/m in de 5e versnelling is 32,5 km/u voor de 1.8 ie. Omrekenen doe je maar zelf. Ik zou 'm ijken bij 100 km/u. :wink:
Ik zal hier strakjes ff rekenen kijken wat eruit komt :-k

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8239
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Terug van weekend Duitsland

di jul 18, 2006 09:39

:shock: OOOW ! Dan trap ik de QV er gewoon uit en ga 1800 rijden....veel langere overbrengingen....!
Raar toch dat ik destijds bij de 2 liter carbs van "armoei" een lange bak van een Alfetta QO onderschroefde.... ](*,) Rare ik! :wink:
Het lijkt alsof......... :wink:
strakjes weet ik meer :roll:

ex0dus
Member
Member
Berichten: 210
Lid geworden op: do mei 11, 2006 19:44
Locatie: Eindhoven

RE: Terug van weekend Duitsland

di jul 18, 2006 12:38

Afbeelding

Terug naar “Het Forum Café”