29 Juli was het zover; samen met Ewoud alias Super72 'moest' ik voor Auto & Tuning een verhaal maken over de Alfa SZ, Ewoud de tekst, ik de foto's, wat een geweldige auto zeg! Ik was er een beetje bang voor dat het rijden zou tegenvallen en ik opzoek moest naar een andere nummer 1 op mijn wenslijst maar nee, het gat met de nummer 2 is alleen maar nog groter geworden!
Om half tien ofzo bij Sam van Lingen aangekomen om de auto op te halen, eerst even een kopje koffie en daarna actie. Ewoud achter het stuur (hij moet er tenslotte een verhaal van maken!) en lekker op pad. Vanaf de eerste seconde heb je het idee dat je in wat aparts zit, of je nu stilstaat, strak een bocht door gaat of met druk accelererend, het is iedere seconde een imposante auto, ookal was ik er eigenlijk nét iets te groot voor, maar goed, het past. Qua afwerking laat de SZ her en der wat te wensen over en iemand die niets met de SZ heeft zal dat een aardig understatement vinden. Naden waren soms wat ongelijk, niet alles was even recht maar dat mocht de pret absoluut niet drukken.
Interieurkraakjes waren dan echter weer compleet afwezig, iets dat we allebei niet verwacht hadden. De zitpositie was precies zoals je het verwacht in een Alfa en was snel gewend, kennelijk stammen we dan toch af van de aap. Het motorgeluid is erg stoer, niet gigantisch hard (een andere uitlaat zou een goede optie zijn) maar wel erg mooi, vooral als je lekker in de toeren zit brult de 3.0 fantastisch.
Eenmaal op temperatuur werden er wat leuke wegen opgezocht en kon er even worden genoten van de wegligging, wat een topding zeg, echt, de wegligging en het stuurkarakter enzo zijn ongekend, althans, ik heb nog nooit in een auto uit die periode gereden die zo stuurt, echt super!
Helaas om een uur of twee, half drie de SZ weer ingeleverd en om weer te wennen aan mijn eigen vierwieler en weer richting het oosten vertrokken. Toch ook wel erg lekker! Nog even een stukje rond de 200 samen met een Porsche 993, huppa, duim omhoog en de ankers weer in voor de trajectcontrole, dit zijn de werkdagen zeg!
Goed, dit is even een kort dagverslag, voor het leuke verhaal moet je straks in A&T zijn, dat mag duidelijk zijn.
Hier toch al wat foto's: