Ik ga een garage bij m'n huis bouwen. Door de beperkingen die het bestemmingsplan mij oplegt en ik daarnaast ook nog wat tuin over wil houden, ben ik uitgekomen op een ontwerp waarbij de auto in een ruimte staat van 2,80 bij 5,10. Ruim is anders, maar het kan ermee door (ik heb al proefgeparkeerd bij de leverancier in een exemplaar van 2,80 bij 4,80).
Nu wil ik weleens aan mijn auto's knutselen en daarbij moet ik uiteraard ook af en toe aan de onderkant wezen. Maar wat is nu wijsheid? Op AMI ben ik erachter gekomen dat er ook bruggen bestaan die binnen bovengenoemde bezemkast passen en op 220 volt werken, aangezien er een stand aanwezig was van www.garage-apparatuur.com die onderstaande brug had staan. Deze is 2,66 bij 4,32 en hij heeft ook nog een leuke oprijhoogte, wat betekent dat mijn Mazda er ook zonder problemen op kan kachelen (meestal levert dat een hoop gedoe op met balkjes enzo om de oprijplaten te verlengen). Maar wel een prijskaartje van dik 2000 euro (maar het hoeft niet nieuw, Marktplaats mag ook). Daarnaast ben ik er nog niet uit of een 2-koloms of een 4-koloms brug het handigste is. Een groot nadeel van de 2-koloms is iig dat die vreselijk in de weg staat met uitstappen (de garage gaat ook gewoon als parkeerhok fungeren).
![Afbeelding](http://www.garage-apparatuur.com/208_folder_kl.jpg)
Een alternatief is om een smeerkuil aan te leggen. Deze moet dan niet te lang wezen, zeg 2,5-3 meter. Dan kan ik er ook nog omheen lopen als er geen auto staat i.p.v. dat ik moet springen. Afhankelijk van wat ik moet doen kan ik de auto gewoon voor- of achteruit in de garage zetten.
Of toch maar de aloude krik en assteuntjes blijven gebruiken?