Mooi of niet?

Ja, inderdaad een gaaf spotje
68%
34
Mwah, t zal allemaal wel, geen Alfa te zien...
6%
3
Ik vind er geen klap aan!
8%
4
Dink, wat flik je ons nòu???
18%
9

Totaal aantal stemmen: 50
Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

Vloeken in de kerk.....

wo mei 04, 2005 21:37

Weten jullie wat ik een gave reclame vind?

Die van de Audi Quattro, een compilatie van histo rallybeelden en reclamespotjes van de afgelopen jaren, samen met dramatische muziek vormt dit een spectaculair spotje. Ik zet altijd het geluid van de TV wat harder als-ie er voor is :D

Alleen het beeld op het laatst van de allerjongste Quattro is een beetje een anticlimax, dat lompe vrachtwagen-design vind ik maar niks... :x

wouter olandese
Member
Member

RE: Vloeken in de kerk.....

wo mei 04, 2005 21:48

uhm...

Tja monteer wat leuke historische Alfa beelden achter elkaar met een lekker muziekje en je had ook een leuke reclame gehad. Dus of je de reclame nou zo leuk vindt omdat het een Audi is of omdat het over auto's, historie en muziek gaat?
Giulia 1300 '71

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mei 04, 2005 22:53

Dink, wat flik je ons nòu??? :? [-X

ik vind alle reclames met een ander merk als ALFA niet leuk :wink:

ben een echte Alfa-chauvinist :biggrin:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 04, 2005 23:35

Tis een leuk spotje, maar inderdaad, die anticlimax..... verknalt het (voor mij :wink: )
It's not easy, being green (kermit)

jan bert

wo mei 04, 2005 23:39

de sportHISTORIE met recht... wat doen ze nu nog??

164 Q4

Re: RE: Vloeken in de kerk.....

wo mei 04, 2005 23:41

Maar is dat met Alfa ook niet een beetje zo? :? (ik bedoel dus F1, rally, DTM en soortgelijke, enz.)

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

do mei 05, 2005 00:09

Audi heeft enige malen Le Mans gewonnen op rij......en wellicht meer titels

Super reclame en met name de echte Quattro was een killer machine. Ik herriner mij nog
John Bosch aan het stuur van een Quattro gedurende de Tulpen rally.

Maar ja, Alfa Romeo maakt deel uit van het Fiat concern. De boerenhengst neemt deel
aan F1, Maserati met een Ferrari F50 en Alfa Romeo mag enkel verschijnen aan de start
van toerwagenraces.

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mei 05, 2005 00:10

Maar is dat met Alfa ook niet een beetje zo? :? (ik bedoel dus F1, rally, DTM en soortgelijke, enz.)
Kweetniet zeker, maar bestaat er een Audi-challenge? Audi in het WTCC?
Ach het zijn mooie auto's, zeker. Goed ontworpen, rijden vast en zeker perfect, doen het altjid, pico bello afgewerkt en ik vindt ze soms nog mooi ook :roll: Alfa is "auto-emocion" :biggrin:
It's not easy, being green (kermit)

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

do mei 05, 2005 01:32

leuk spotje met die muziek, je zou zomaar zo'n oude kopen!
156

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

do mei 05, 2005 09:00

Audi heeft enige malen Le Mans gewonnen op rij......
Idd laten we nou wel wezen, of is Audi (Auto Union) oud zeer ? :roll:

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mei 05, 2005 10:01

Die "oer"Quattro"is de enige gave Audi en de S4 heeft ook wel wat. Maar de eerste personenauto met vierwielaandrijving???????
Afbeelding
3 geleverd in NL waarvan twee gebruikt zijn bij de inpoldering van de Noordoostpolder..... :wink:

Ik baal overigens altijd van die arrogante VAG reclame. Ze doen voorkomen alsof je zelf met allerlei noviteiten zijn gekomen, terwijl het allemaal jatwerk van andere fabrikanten is. :x

Mooi voorbeeld is altijd die van de Golf hetgeen wordt neergezet als de eerste compacte hatchbak met FWD. Was dat niet bijna drie jaar eerder de Sud??????
Volgens mij hadden ze alleen met de Golf diesel een primeur in de compact klasse.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mei 05, 2005 11:14

Elke keer als ik die groep B beelden zie dan denk ik met weemoed terug aan die tijd. Van de RS 200, de Delta S4 of de 206 T16. Dat waren chte helden.En het geluid van de geblazen 5 pitter blijft nog altijd kippenvelmooi. Het publiek wat probeerd om de rijdende auto`s aan te raken :!:
Kortom, mooie spot. :D

Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member

do mei 05, 2005 11:26

Group B, dat waren idd. mooie tijden! Wat was dat gaaf om John Bosch in die Audi te zien vegen of (ik geloof) Stig Andervang met die RS200. Of die Metro's..... wat een enorme brute bakken waren dat. In Engeland (waar anders) schijnen ze weer een Group B klassement te hebben :twisted:

Ik vind Rally nog steeds een fantastische sport, maar het spectaculairst was toch die Group B. Helaas ook het gevaarlijkst voor de mannen die erin reden....
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

psillen
Guru
Guru

do mei 05, 2005 11:33

Idd. een heel mooi spotje.

Uitdaging voor de andere merken!
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

do mei 05, 2005 11:34

De Engelsen hebben met name veel technologische vondsten op hun naam staan. Ik vind het jammer dat de auto-industrie in Engeland is verdwenen omdat men in een ver verleden met leuke concepten is gekomen zoals de Mini. Meeste Honda motoren uit jaren 80 waren een
regelrechte kopie van Triumph Dolomite 16 klepper alleen fatsoenlijk geassembleerd.
Nog steeds bouwt men in Engeland erg leuke kitcars en sportwagens.
Fransen bouwen ook interessante auto's en Italianen hebben van autobouwen bijna een religie gemaakt.

Ik dacht dat Ferguson de eerste was met ABS en succesvolle 4WD. De Lancia D50 F1, ontworpen door Jano, was ook 4WD maar volgens mij inschakelbaar.
I.d. ver voordat Audi zich beriep Quattro te hebben uitgevonden. Ook turbo motoren
bestonden al in de jaren zestig bijv. de Buick V8 met turbo.

Toch moet je Japanners en Duitsers nageven auto's te bouwen die mensen willen.
Ik vind het jammer dat Duitsers en Japanners de markt domineren want het is weinig frivool.
Ik volgde laatst een discussie op Amerikaans Alfa Romeo forum dat Mazda het nieuwe
Alfa Romeo is. De Mazda 6 lijkt op de 159 met zeer krachtige bi-turbomotor/6cil. en is betrouwbaar en goedkoop. Ze hebben nog een sportieve MX5 zoals de oude Spider en een eigenwijze RX-8 met rotatiemotor en achterwielaandrijving. En rationeel hebben ze nog gelijk ook.
Het is te hopen dat Toyota en meer van zulke merken afschuwelijke auto's bouwen met afzichtelijke interieurs want het is moeilijk met die lui te concurreren.

Terug naar “Het Forum Café”