Hallo medeforummers,
Ik wil niet al te dramatisch overkomen, maar hier zit een zeer verdrietig persoon achter de pc. Want wat is het geval.
Onze lease 147 is nu na 5 jaar en 110.000 km. aan vervanging toe. geen probleem dacht ik (natuurlijk samen met mijn echtgenote, die de eigenaresse is) we gaan weer voor een 147 want die beviel ons prima en die is nog leverbaar.
Nu staan er sinds kort kleine lettertjes in het leasekontract dat bij vernieuwing van het kontract ( lees een nieuwe auto) er uitsluitend een auto in de millieuklasse A, B of C gekozen mag worden. En hier begint het probleem!!!
Alfa heeft alleen een Mito in deze klasse, maar dat is de 1.4 zonder turbo .Zeg maar als ik het fout heb, maar een Alfa met een beetje vermogen valt in de klasse E of F. Ik word er niet echt wijzer van op de site van Alfa??
Komt er voor ons nu na 37 jaar Alfa rijden een eind aan?? ( we rijden uitsluitend Alfa sinds 1972!!). Ik moet er niet aan denken.
Ik durf het bijna niet te zeggen maar we zijn al wezen kijken bij,,,,,,, B#W en Audi want die hebben wel wat potentere motoren die WEL in de klasse A, B of C vallen. De tijd begint voor ons te dringen want de 147 moet eerdaags ingeleverd worden. En er geen Alfa voor terugkrijgen??? Ik moet er niet aan denken
Als het zo is dan heeft Alfa echt een probleem, ze gaan (of kunnen) niet met de concurentie mee.
Wij zouden boven alles graag Alfa blijven rijden, echter door de werkgever van mijn vrouw zijn we gedwongen een auto te kiezen in de millieuklasse A, B of C, tja als alfa die niet kan leveren houdt het op
Mvg. Richard www.berlina.nl