Huh?? Volksromeo. of Alfawagen
Kon het niet laten
Lees verder op autoblog.nl.msn http://autoblog.nl.msn.com/archive/2010 ... nteressant
BMP
Seat geen succes?Of lees:
Klik
Ontopic: een overname door Volkswagen zou de facto het einde van Alfa betekenen. Het zijn nu al Fiat's, maar dat is tenminste nog Italiaans.
En ik snap de redenatie van Volkswagen ook niet. Ze hebben al een wannabee Alfa Romeo, namelijk Seat. En dat is nou niet echt een succes. En zou Volkswagen dan niet leren van andere voorbeelden waaruit gebleken is dat dit soort overnames niet werken. Ik doel daarmee op Saab, dat door GM ook zijn eigenzinnige karakter verloren heeft en in feite een Slopel is.
Kortom: ik gruwel alleen al van de gedachte.
Is de conclusie dan ook dat jij binnenkort je Alfa inruilt voor een Seat?? Dat zal toch zeker niet??Seat verkoopt anders wel fors meer auto's dan Alfa. Dus de conclusie mag zijn dat Fiat het verprutst heeft voor Alfa, en VW het met Seat stukken beter doet.
16.000 stuks vorig jaar in Nederland, netjes het gestelde target gehaald en een voortzetting van 2008.Seat verkoopt anders wel fors meer auto's dan Alfa. Dus de conclusie mag zijn dat Fiat het verprutst heeft voor Alfa, en VW het met Seat stukken beter doet.
Een Seat Ibiza 1.4 TSI Cupra is anders best een leuk wagentje. Vind em stiekem zelfs wel beter gelijnt dan de Mito, en ook de nieuwe Polo ziet er best te pruimen uit in sportieve uitvoering.Is de conclusie dan ook dat jij binnenkort je Alfa inruilt voor een Seat?? Dat zal toch zeker niet??Seat verkoopt anders wel fors meer auto's dan Alfa. Dus de conclusie mag zijn dat Fiat het verprutst heeft voor Alfa, en VW het met Seat stukken beter doet.
Natuurlijk, Seat is een commercieel succes, geen speld tussen te krijgen. De (jonge) lease markt zit vol met Ibiza's en Leon's. En ook die afschuwelijke MPV's gaan blijkbaar als warme broodjes over de toonbank. Maar...het zijn in mijn ogen niet meer dan gepimpte of gedowntunde VW's. Zoals alles dat uit dat concern komt.
Alfa heeft in ieder geval onder de Fiat vlag nog enig eigen karakter behouden. Nee, de "oude" Alfa's zijn niet meer, maar tijden veranderen nu eenmaal. Net als alle moderne auto's van de Grote Merken niet meer dezelfde emotie losmaken als de oude modellen.
Het is denk ik wel de vraag wat je onder "succes" verstaat, en ik heb het vermoeden dat een commercieel succes op dit forum niet vanzelf ook als emotioneel succes wordt gezien.
Ik beschouw het in ieder geval als een kompliment dat de VW baas ons geliefde merk als extreem interessant omschrijft.
Nee joh dat was slechts een faceliftAlfa komt van dit...