ToonQVp4
Full Member
Full Member

Kan geen WK meer horen of zien!!!

wo jun 09, 2010 21:15

ik vraag me af of dat er hier op het forum meer mensen zijn die geen voetbal gaan kijken tijdens het WK en ook zo s****tziek worden van al die oranje vlaggetjes en andere merchandising die overal in de straten hangen,of zou ik dan toch de enige zijn die er niet goed van wordt?
156 sw 2001 facelift 2004 parelmoer wit

gehad:33 1.7 16v QV permanent 4.(2wd :( )'93 :(
2x33 1.4 imola '93
1.7 16v QV '91
Spider 2.0 ts '97

non alfa:

Volvo 850 estate 2.0 '95 dagelijks voor m'n vriendin

frankie
Full Member
Full Member

RE: Kan geen WK meer horen of zien!!!

wo jun 09, 2010 21:18

...en dan moet het nog beginnen :roll: :roll:
Nu: Giulietta QV
Gehad: 33 1.7 IE, 33 16v, 145 QV, 147 JTD, 156 2.4 JTD, 147 GTA, 156 V6

www.clubalfaromeo.nl

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jun 09, 2010 21:20

Nee hoor.

Maar je bent trouwens wel de eerste die een WK topic start!! Nou heb je het gedaan, hoor!! Ook hier de oranje vlaggetjes uit!!

Nou, 1 dan...

Afbeelding
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jun 09, 2010 21:21

ik ben een van de gelukkige die maandag vrij is....

...om eens lekker met de alfa te blêren en GEEN wk te kijken nehnehnehneneh :moon:

(ok, en aan school werken :evil: )
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

wo jun 09, 2010 21:29

Ik verheug me i.t.t de topicstarter wel op het voetbal maar doe absoluut niet mee aan het commerciële gebeuren. Natuurlijk, ieder z'n ding maar als ik de mensen zie rijden met volgeplakte auto, vlaggetjes uit het raam en de sjaaltjes op het dashbord, draait me de maag. Je kunt het ook overdrijven. Kinderen lopen met één of andere WK-toeter zowat de hele avond de bléren, de huizen zijn oranje en men loopt met idiote hoeden op. Iedereen trapt in het commerciële gebeuren en we geven weer klauwen vol geld uit aan de gekste gadgets en liters bier...Maar goed, het zij zo. Kan ook aan mij liggen want Nederland is zeker niet de ploeg waarna mijn (eerste) voorkeur uit gaat.

paulsteeman
Guru
Guru

wo jun 09, 2010 21:32

Er is al een discussie hierover in de telegraaf.nl gaande.....

Gek van de 'Oranjeterreur' DEN HAAG - Nederlandse straten kleuren massaal oranje, maar niet iedereen is daarvan gediend.

De Haagse Margie de Mos vindt dat er regels moeten komen voor de versierende voetbalfans. Zij komt dan ook in actie tegen het 'Oranjeterreur'. „Het lijkt er nu op dat alle morele regels en fatsoensnormen vervallen als het om voetbal gaat. In sommige straten geloof je je ogen niet”, zegt ze in het AD. „Ik misgun niemand zijn feestje, maar versier je eigen huis en val anderen die het niet willen er niet mee lastig.”

Volgens de vrouw doen veel bewoners geen oog dicht 's nachts door de wapperende vlaggetjes. Ze hoopt dat er regels komen voor het ophangen van versiering. Sympathisanten kunnen via een mail de actie ondersteunen.

Greetz

Paul

En mijn tuin is ook Oranje, net zoals die van de buren en zo...... :oops:
Laatst gewijzigd door paulsteeman op do jun 10, 2010 06:51, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Gerrets
Guru
Guru

wo jun 09, 2010 21:56

@ Toon Ik kan het niet uitstaan dat er van die zeikerds zijn die gvd ook nog lopen te klagen over een evenement en bijkomende zaken wat eens in de 4 jaar voorkomt. Als het je niet bevalt dan donder je toch lekker op en verveel mij niet met je negativiteit! het is al jaren volkssport nummer 1 en zeker wanneer er een EK of WK is! En ook jij staat straks feest te vieren wanneer Nederland kampioen wordt. Want ga je bij zo'n feest met volop zon thuis achter de plantjes zitten? ik ben benieuwd! Maar goed klagen houdt jou schijnbaar op de been. Jij moet lekker naar de telegraaf site gaan en je daar voegen bij de andere zeikerds van Nederland. Maar kom niet klagen op dit forum. Uit andere reacties blijkt al dat mensen niet op je mening zitten te wachten.

Ik ga volop genieten van een mooi WK dat na 4 jaar eindelijk weer voor de deur staat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hup Holland
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jun 09, 2010 22:13

ik kan mijn leeuwenstaart helaas niet meer vinden, heb daar toch zo'n 2 jaar mee rondgereden (niet op een alfa hoor :wink: )

ik vind dat pak geweldig (waarbij het net lijkt alsof je op de rug van een neger zit), geweldig... Maar nu hebben er weer mensen lopen klagen dat het discriminatie is :lol: ... Maak er dan een leeuwenkop van, kan ik gelijk die leeuwenstaart weer gebruiken (onee, die was ik kwijt :wink: ).....
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

Re: RE: Kan geen WK meer horen of zien!!!

wo jun 09, 2010 22:29

@ Toon Ik kan het niet uitstaan dat er van die zeikerds zijn die gvd ook nog lopen te klagen over een evenement en bijkomende zaken wat eens in de 4 jaar voorkomt. Als het je niet bevalt dan donder je toch lekker op en verveel mij niet met je negativiteit! het is al jaren volkssport nummer 1 en zeker wanneer er een EK of WK is! En ook jij staat straks feest te vieren wanneer Nederland kampioen wordt. Want ga je bij zo'n feest met volop zon thuis achter de plantjes zitten? ik ben benieuwd! Maar goed klagen houdt jou schijnbaar op de been. Jij moet lekker naar de telegraaf site gaan en je daar voegen bij de andere zeikerds van Nederland. Maar kom niet klagen op dit forum. Uit andere reacties blijkt al dat mensen niet op je mening zitten te wachten.

Ik ga volop genieten van een mooi WK dat na 4 jaar eindelijk weer voor de deur staat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hup Holland
Lekker genuanceerd ook. :thumbs: Leuzen als 'zeikerd' (als iemand iets anders ziet) met daaraan gekoppeld 'opdonderen' (want een andere mening is taboe?) lijkt eerder regel dan uitzondering. De kunst is elkaar de ruimte geven voor een eigen mening en deze te respecteren. Of je het daar nu mee eens bent of niet. Ik vind het oranje gedoe ook over de top maar heb er verder geen last van en stoor me er niet direct aan. Althans niet in die mate dat ik een afkeer krijg en me geroepen voel om een topic daarover te starten. Van de andere kant, JIJ vindt voetbal leuk, JIJ bent voetbalfan, dat is heel leuk maar waarom moeten mensen die geen voetbalfan zijn daar hinder van ondervinden (in hoeverre daar sprake van is hé, even in het juiste context plaatsen)? Kortom: als jij je vlaggetjes wil ophangen moet dat kunnen maar geef andere ook de space om daarover te 'zeiken', om in jouw termen te blijven.

Tip: ultieme wraakpoging voor zeurende buren: vlaggetje met belletjes ophangen. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door MDP op wo jun 09, 2010 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.

GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jun 09, 2010 22:30

Ik ben gisteren geopereerd en mag mijn knie 4weken niet belasten en heb dus ruim de tijd om het WK te volgen.
Wat is er anders overdag op TV? De Bold, ATWT. GTST enz enz. Of al die reclame programma's? :schrik:
Neeeee,dan maar HET WK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982

database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jun 09, 2010 22:46

@MDP: dank je voor dit genuanceerd commentaar. Ik kon me er even niet toe zetten.

@Gerrets: als je alleen op zo'n agressieve manier kan reageren, wees dan verstandig en reageer niet. Dan houden we het forum fatsoenlijk met respect voor een ander zijn/haar mening. We zien al genoeg agressiviteit rond voetbal.

Goed...verder maar weer met dit voetbaltopic.
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jun 09, 2010 23:19

ik heb niets met voetbal.

Heb wel rood (oranje, net wat je wil) haar dus krijg tig keren te horen ''goh, hahaha, jij bent al klaar voor het WK hè, hahaha mooi man'' :roll: .....

2 standaard antwoorden: 1. Verzin wat beters waarmee je je onderscheid (of onderschijt :lol: ), 2. ik háát voetbal dus helaas voor jou dat jij mijn kleur niet hebt.

Meestal krijg je dan een domme opmerking en is de kous daarmee af.....

Gerrets
Guru
Guru

do jun 10, 2010 08:28

Mijn excuus dat ik mensen op deze manier wegzet maar ik kan er met de kop niet bij dat er mensen zijn die hier hun negativiteit lopen te spuien terwijl het een hoop plezier met zich meebrengt. Er zij nal genoeg dingen om je druk over te maken en dan denk ik die ene keer in 4jaar dat er dan vlaggetjes wapperen. loat goan

@ Sieger: ik zou je haar verven als ik jou was :wink: Zondag avond toevallig nog een 33 fulle pulle bij jou huis voorbij zien gaan??
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

do jun 10, 2010 08:54

Voetbal is aan mij niet besteed, zou het niet missen als het er niet meer zou zijn 8)
Voor wie het wel volgt, veel plezier. Het is gewoon jammer dat het zo opgedrongen word, maar dat is niet anders.
Toen de Q nog liep, was zo'n EK of WK altijd het moment om eens lekker te gaan toeren :twisted:

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

tommaso
Guru
Guru
Contacteer: Website

do jun 10, 2010 08:56

Ha ha altijd grappig die opmerkingen van de verstokte voetbalfans en vooral Oranje gekken.
Denk dat toch heel veel mensen gewoon niks met voetbal hebbben of aversie tegen dat oranje gedoe. Alleen dat zien de fanatici niet.

Nou helaas heeft mijn flat er ook aan moeten geloven.
In voorgaande jaren werden balkons versierd maar gisteren is ineens de voorkant van vlaggenlijnen voorzien die vanaf de 9e etage naar de lantaarnpalen op straat lopen.
Ach ziet er eigenlijk wel feestelijk uit.

Wel grappig om een andere vlag op de hangen dat snappen de oranje gekken niet zo.
Heb nog een mooie grote Braziliaanse vlag en moet van het weekend maar even een Italie vlag kopen.

Wij moeten op ons werk verplicht naar Nederland kijken.
Reden we hebben twee stadions gebouwd in Johannesburg en Port Elizabeth!
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Terug naar “Het Forum Café”