Even voorstellen: B(o)ertje / Erik dB
Geplaatst: zo aug 01, 2010 12:31
Even voorstellen dan maar. Een verstokte BMW liefhebber die Jeremy Clarkson gelijk moet geven: "you cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa Romeo".
Dus, hier ben ik dan
Erik, 29jr, woonachtig in Amsterdam en tot nu toe vooral veel BMW's gereden. Vanwege mijn achternaam (de Boer) en lengte (2.00m) werd mijn nickname een jaar of 12 geleden 'Boertje', en op de meeste fora post ik dan ook onder deze naam (met name Gummen.org). Helaas was die nickname hier al in gebruik (misschien wel door mezelf, maar ik heb geen idee meer met welk email-adres)...
Een korte autohistorie:
- Lease Mini Cooper uit 2004
- Een 'geen lease auto meer maar snel een goedkope auto nodig' BMW E30 320i CSL (hij roestte nogal) uit 1986
- Hohl mal den Wagen!, een 5-serie automaat uit 1986 waar Derrick jaloers op zou zijn
- BMW 323ti, de kleine 3 serie met grote motor en grote mond. Hier rijd ik nog steeds in, o.a. af en toe op Zandvoort, Papenburg, en de Ring, en hij is voorzien van een H&R Cupkitje, enkele graden negatief camber, en tot voor kort een sperretje van een M3
- Mini Cooper uit 2001 als auto voor de dame en voor mij als het mooi weer is (er zit een heerlijk panoramadakje in)
Daarnaast heb ik nog een weekje een Peugeot 309 GTI-16 gehad. Erg lelijk, erg rap (160pk op iets meer dan 900kg), en erg snel stuk
Maar goed, nu dan de Alfa. De auto is niet geheel onbekend hier, dus dat scheelt een hoop typwerk. Het betere copy/paste werk:
Gereviseerde 2 liter met nieuwe HC zuigers en bussen(Motronic)
Nieuwe olie- en waterpomp
Nieuwe krukas-, drijfstang- en axiaal lagers.
Nieuwe distributieketting en tandwielen.
Alquati A32 nokkenassen
Gebalanceerde krukas met poelie
Verlicht vliegwiel
CSC 4 in 2 in 1 spruitstuk
CSC voordemper vervanger (rechte pijp)
Brulpijp
123 Ignition met Bosch blue coil
Gereviseerde Dellorto’s
K&N vervangingsfilter
Gereviseerde bak (synchro’s en keerringen)
Nieuwe motor en baksteunen
Nieuwe koppeling kompleet
Gereviseerde en gebalanceerde aandrijfas met nieuw tussenlager en kruisstukjes
Gereviseerde 2 liter differentieel met sper (4 nieuwe lagers en sperplaatjes)
Nieuwe wiellagers en keeringen in achteras.
2 liter remmen met Goodridge teflon remslangen
Ferodo DS2500 remblokken
Nieuwe hoofdremcylinder
Nieuwe handremkabel
Eibach verlagingsveren
Bilstein rondom
Paarse diabolo rubber
Alfaholics 15” GTA replica velgen in Allegerita uitvoering.
Dashboard (2 koepels) niet gescheurd
Nieuwe voorruit
Nieuwe kachelkraan
Nieuwe koplampen met halogeen
Witte kapjes voor stadslicht en richtingaanwijzer
Sinds afgelopen vrijdag ben ik de nieuwe eigenaar van de witte Bertone van Eric, bertonebianco. Momenteel staat de wagen bij Barend Aarts voor een verlenging van de stoelslede en montage van een leren 360mm Nardi stuurtje met stuurspacer. Het huidige Hellebore stuurtje ziet er mooi uit,maar is mij te groot (mijn been zit klem stuur stuur en pook in de 2e vernelling) en stat het te ver van me af. Daarnaast komen er rode Koni's achter, en krijgt de auto een beurtje.
Met een beetje geluk kan ik de auto donderdag ophalen, en ga ik deze maand nog richting de Eifel voor een rondje Ring.
Tot zover. Groet!
Erik
Dus, hier ben ik dan
Erik, 29jr, woonachtig in Amsterdam en tot nu toe vooral veel BMW's gereden. Vanwege mijn achternaam (de Boer) en lengte (2.00m) werd mijn nickname een jaar of 12 geleden 'Boertje', en op de meeste fora post ik dan ook onder deze naam (met name Gummen.org). Helaas was die nickname hier al in gebruik (misschien wel door mezelf, maar ik heb geen idee meer met welk email-adres)...
Een korte autohistorie:
- Lease Mini Cooper uit 2004
- Een 'geen lease auto meer maar snel een goedkope auto nodig' BMW E30 320i CSL (hij roestte nogal) uit 1986
- Hohl mal den Wagen!, een 5-serie automaat uit 1986 waar Derrick jaloers op zou zijn
- BMW 323ti, de kleine 3 serie met grote motor en grote mond. Hier rijd ik nog steeds in, o.a. af en toe op Zandvoort, Papenburg, en de Ring, en hij is voorzien van een H&R Cupkitje, enkele graden negatief camber, en tot voor kort een sperretje van een M3
- Mini Cooper uit 2001 als auto voor de dame en voor mij als het mooi weer is (er zit een heerlijk panoramadakje in)
Daarnaast heb ik nog een weekje een Peugeot 309 GTI-16 gehad. Erg lelijk, erg rap (160pk op iets meer dan 900kg), en erg snel stuk
Maar goed, nu dan de Alfa. De auto is niet geheel onbekend hier, dus dat scheelt een hoop typwerk. Het betere copy/paste werk:
Gereviseerde 2 liter met nieuwe HC zuigers en bussen(Motronic)
Nieuwe olie- en waterpomp
Nieuwe krukas-, drijfstang- en axiaal lagers.
Nieuwe distributieketting en tandwielen.
Alquati A32 nokkenassen
Gebalanceerde krukas met poelie
Verlicht vliegwiel
CSC 4 in 2 in 1 spruitstuk
CSC voordemper vervanger (rechte pijp)
Brulpijp
123 Ignition met Bosch blue coil
Gereviseerde Dellorto’s
K&N vervangingsfilter
Gereviseerde bak (synchro’s en keerringen)
Nieuwe motor en baksteunen
Nieuwe koppeling kompleet
Gereviseerde en gebalanceerde aandrijfas met nieuw tussenlager en kruisstukjes
Gereviseerde 2 liter differentieel met sper (4 nieuwe lagers en sperplaatjes)
Nieuwe wiellagers en keeringen in achteras.
2 liter remmen met Goodridge teflon remslangen
Ferodo DS2500 remblokken
Nieuwe hoofdremcylinder
Nieuwe handremkabel
Eibach verlagingsveren
Bilstein rondom
Paarse diabolo rubber
Alfaholics 15” GTA replica velgen in Allegerita uitvoering.
Dashboard (2 koepels) niet gescheurd
Nieuwe voorruit
Nieuwe kachelkraan
Nieuwe koplampen met halogeen
Witte kapjes voor stadslicht en richtingaanwijzer
Sinds afgelopen vrijdag ben ik de nieuwe eigenaar van de witte Bertone van Eric, bertonebianco. Momenteel staat de wagen bij Barend Aarts voor een verlenging van de stoelslede en montage van een leren 360mm Nardi stuurtje met stuurspacer. Het huidige Hellebore stuurtje ziet er mooi uit,maar is mij te groot (mijn been zit klem stuur stuur en pook in de 2e vernelling) en stat het te ver van me af. Daarnaast komen er rode Koni's achter, en krijgt de auto een beurtje.
Met een beetje geluk kan ik de auto donderdag ophalen, en ga ik deze maand nog richting de Eifel voor een rondje Ring.
Tot zover. Groet!
Erik