Wanneer gaat de brandstofprijs door de magische grens van 2,- euro?

half jaar
19%
13
1 jaar
31%
21
2 jaar
34%
23
nooit
15%
10

Totaal aantal stemmen: 67
Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

brandstofprijs. Wanneer gaat die door de 2,- euro grens?

do aug 11, 2005 10:23

Ben benieuwd wat jullie denken over de prijsontwikkelingen van de brandstof. Vanaf welke prijs gaan jullie de auto echt laten staan / minder gebruiken?
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: brandstofprijs. Wanneer gaat die door de 2,- euro grens?

do aug 11, 2005 10:26

Vanaf welke prijs gaan jullie de auto echt laten staan / minder gebruiken?
Zolang het bedrijf de benzine blijft betalen, rijd ik lustig door ! :jumping:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

MadMets

RE: brandstofprijs. Wanneer gaat die door de 2,- euro grens?

do aug 11, 2005 10:34

Onder het regime balkellende begin ik toch wel pessimistisch te denken hoor. Helemaal nu de 'Nederland wordt steeds schoner' hype begint te komen. Moeten ze is in benzine inhalerend amerika doen. Daar heeft 't pas echt nut. :twisted:

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

do aug 11, 2005 18:04

China heeft een 'booming' economie en daar zitten honderden miljoenen te popelen om te gaan autorijden... Er wordt daar in een moordend temp een snelwegennet uitgerold dat nauwelijks onderdoet voor de Duitse Autobahn, alleen een factor X groter... Ze kennen daar geen gepolder of inspraakprocedures, dus zo'n weg is drie jaar na de eerste tekening op papier gewoon klaar... staan alleen op nog geen enkele landkaart.
Zag er wel mooi uit, lange glooiende trajecten, grote viaducten, nu nog nauwelijks verkeer, maar al wel Raststätte-achtige stopplaatsen. En dit is dan al weer 5 jaar geleden.

Je hoeft niet veel fantasie te hebben om te bedenken wat dit gaat betekenen voor de olieprijzen....

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

do aug 11, 2005 18:36

Eh wat dan ? Er zijn redenen te bedenken voor beide scenario's, toch ?

Supertone

do aug 11, 2005 20:29

het wordt tijd voor ethanol in de tank, in zweden kan je al 85% ethanol tanken.
het motor vermogen schijnt zelfs toe te nemen te op zichte van normale benzine.
Bij modere (injectie)motoren heb je alleen een aangepaste (gesealde) tank nodig en natuurlijk een aanpassing op je motormanagement programma.
Hoe het met carbs zit weet ik niet.
In Nederland is helaas de accijns op ethanol veel te hoog.
Maar suikerbieten genoeg.........

In jemen kost de benzine maar iets van 40 cent, was eerst goedkoper maar de regering heeft de subsidie er af gehaald. :o :o :o :o

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: brandstofprijs. Wanneer gaat die door de 2,- euro gr

do aug 11, 2005 22:13

China heeft een 'booming' economie en daar zitten honderden miljoenen te popelen om te gaan autorijden... Er wordt daar in een moordend temp een snelwegennet uitgerold dat nauwelijks onderdoet voor de Duitse Autobahn, alleen een factor X groter... Ze kennen daar geen gepolder of inspraakprocedures, dus zo'n weg is drie jaar na de eerste tekening op papier gewoon klaar... staan alleen op nog geen enkele landkaart.
Zag er wel mooi uit, lange glooiende trajecten, grote viaducten, nu nog nauwelijks verkeer, maar al wel Raststätte-achtige stopplaatsen. En dit is dan al weer 5 jaar geleden.

Je hoeft niet veel fantasie te hebben om te bedenken wat dit gaat betekenen voor de olieprijzen....
dan zal de 2 eurogrens zeker worden overschreden, de staalprijzen zijn al de lucht ingeschoten door China.......Amerika verbleekt bij het potentieel in China.
156

SPIDERVELOCE1750

vr aug 12, 2005 13:44

Vandaag dit bij ons in het nieuws :

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... index.html

Voor de benzine is de grens vastgesteld op 1.5 euro , maar die is (nog) niet bereikt :shock:

Kristal

kroehlur

vr aug 12, 2005 14:09

In Brasilie rijden ze toch al lang op Ethanol in hun ouwe Kever's. Het moet dus best te doen zijn - ook met carbs.

Rees Cees

vr aug 12, 2005 14:16

Ja het wordt wel duur. ik betaal in een weekend racen meer aan brandstof dan inschrijfgeld. (LPI inbouwen dus maar)

Hans156
Advanced Member
Advanced Member

vr aug 12, 2005 16:04

Span ik wel een paard voor de Bella. :roll:
156 18TS 16V (Nero Fuoco)

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

vr aug 12, 2005 16:54

Indien de dollar euro verhouding onveranderd blijft en de olieprijs stijgt naar 100 dollar per vat, is de prijs aan de pomp 2 euro / liter. Uiteraard als de accijnsen ook onveranderd blijven, maar de NL politiek kennende lopen ze nooit voorop in europa als het om belasting verlichting gaat.
Wellicht moet de overheid is gaan denken aan een vaste accijns bedrag per liter in plaats van cumulatieve percentages.....?
Het is namelijk de overheid die de semi kale brandstofprijs met 275% verhoogd :schrik:
Dus zalm heeft in ieder geval zn begroting weer dicht voor dit jaar, met deze olieprijs. Is dat nou omdat Zalm zo goed is of..........Op deze manier kan ik ook wel een goede minister van financien zijn :wink:

opbouw brandstofprijs:
http://www.shell.com/static/nl-nl/downl ... _95_08.pdf
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

ma aug 22, 2005 00:20

het is een feit de branstof word steeds duurder maar ik ga mijn auto er echt niet voor laten staan ik werk in het buitenland en 72000 km in eenjaar op benzine niet eens op diesel (hou niet van dat gehakketak onder de kap) en ik rij er geen km minder om en die 2 euro grens die komt echt wel misschien doen ze een aanpassing aan de wegenbelasting maar dat is maar een malig entanken doe je toch vaker dus daar gaan ze nog echt niet op bezuinigen want we betalen met z'n alle ook nog steeds het "tijdelijke'kwartje van kok!!!!!!!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :!: :!: :!:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: brandstofprijs. Wanneer gaat die door de 2,- euro gr

ma aug 22, 2005 10:54

Span ik wel een paard voor de Bella. :roll:
Terug naar 1 PK :blue_lol:

Eigenlijk wel triest alles bij elkaar maar we helpen de wereld zelf om zeep :(
Over 70 jaar back to basics.......................:roll:

matra sports
Guru
Guru

ma aug 22, 2005 12:53

de wegenbelasting werd toch afgeschaft................en daarvoor krijgen we iets veel leukers terug. SCHIJNBAAR gaan wel al die centen dan naar een onafhankelijk dinges die ervoor zorgt dat de centjes in de verbetering van de mobiliteit gestopt worden toch ? Ik gloof er geen ruk van eerlijk gezegd.... :roll: :roll: :roll: Het lijkt Talpa wel...
net 40 liter getankt is dus dik 25 euri aan belasting afgedragen... waarom nog kilometerheffing dan ?

Terug naar “Het Forum Café”