Pagina 1 van 1

E10 raadpleeg uw dealer..

Geplaatst: ma mar 07, 2011 23:17
door bertone 156
Gisteren 120 liter Euro 95 verstookt retour van een weekje Oostenrijk :D

Bij een tankstop halverwege bij Hockenheim bleek driekwart van de Euro 95 pompen overgeschakeld te zijn op E10 benzine met 10% Ethanol. Door gunstige accijns heffing wordt de prijs hiervan een cent of 8 per liter lager gehouden dan de reguliere Euro 95, dit alles in het kader van het milieu.
Voor de 1.9 & 2.2 JTS motoren is deze brandstof helaas niet vrijgegeven .... raadpleeg uw dealer.

http://www.jebentalsnelduurzaamopweg.nl/E10/#/AlfaRomeo

Na de zomer moeten we hier in nederland aan deze milieu brandstof geloven,
Na reeds een setje nieuwe injectoren in de garantie periode gaan we op termijn dus maar aan de Superplus met de 159, dat wordt na het kwartje van Kok ook een eurokwartje voor Rutte. :evil:

RE: E10 raadpleeg uw dealer..

Geplaatst: di mar 08, 2011 09:21
door Gtvco
Misschien al een beetje goed nieuws,als de Duitsers het al niet willen tanken:

http://www.telegraaf.nl/buitenland/9213 ... buitenland

RE: E10 raadpleeg uw dealer..

Geplaatst: di mar 08, 2011 11:05
door sudman1500
Is voor heel veel youngtimers en klassiekers een groot probleem. De Duitse oldtimerblaadjes staan er vol van :roll:

RE: E10 raadpleeg uw dealer..

Geplaatst: di mar 08, 2011 11:45
door Gtvco
Als dat doorgaat kan ik mijn hele wagenpark wel opruimen,als er nergens geen "ouderwetse" naft meer te bekomen is.............. :evil:

RE: E10 raadpleeg uw dealer..

Geplaatst: di mar 08, 2011 13:24
door GiuliaCorse
Ik zie niet direct het probleem bij een klassieker.
Is alleen maar beter voor ons liefhebbers (bio)Ethanol heeft n.l. een octaangetal van boven de 100
Kunnen we onze compressie weer wat verhogen :lol:

Youngtimers kunnen blijkbaar last hebben van het oplossen/aantasten van de brandstofleidingen, maar niet allemaal.
En zouden verdere afdichtingen en klepzittingen bijv aantasten? Bij dat laatste heb ik mn vraagtekens.

Re: RE: E10 raadpleeg uw dealer..

Geplaatst: di mar 08, 2011 18:41
door Tjerry
Ik zie niet direct het probleem bij een klassieker.
Is alleen maar beter voor ons liefhebbers (bio)Ethanol heeft n.l. een octaangetal van boven de 100
Kunnen we onze compressie weer wat verhogen :lol:

Youngtimers kunnen blijkbaar last hebben van het oplossen/aantasten van de brandstofleidingen, maar niet allemaal.
En zouden verdere afdichtingen en klepzittingen bijv aantasten? Bij dat laatste heb ik mijn vraagtekens.
Vergeet de stalen tanken niet bij de klassiekers. Ethanol is hygroscopisch en door het water gaat het in no time allemaal roesten. :!: :idea:

En dan kan je het wel raden.

Tjerry

RE: E10 raadpleeg uw dealer..

Geplaatst: wo mar 09, 2011 21:36
door MartijnGTA
Note to self: bij 75 opknapbeurt meteen Ethanol-klaar maken.

Binnenkort (kuch kuch) misschien de eerste 75 1.8 IE E10-compatible op 's lands heeren wegen!!