Hallo mede Alfa rijders . Ik heet Michel en ben sins 4 jaar in het bezit van een 75 turbo
Naar eerst een 75 1.8IE te hebben gereden en een ander merk liep ik mijn huidige 75
tegen het lijf. De persoon waar van ik hem gekocht heb , had geld nodig. Ik zal ook nog even uitlegen waarom. De auto had de klacht dat de turbo steeds later zijn werk deed
en minder fel reed. De persoon die altijd het onderhoud deed kwam tot de conclusie dat
de turbo gerev, moest worden. zo gezegt zo gedaan. Alleen geen verschil ???.
Toe werdt er verder gezocht conclusie achterste zuiger slechte compressie.
Motor revisie. Maar dit werdt gedaan door iemand van de plaatselijke dealer , die s'avonds wat bij wilde verdienen. 2 weken later was de motor weer zo goed als nieuw.
Maar de klacht was er nog steeds ??. Besloten werd om de auto mee te nemen naar de dealer en hem aan de Alfa 75 turbo tester te hangen . uitkomst naar 30 minuten.
Een kapotte gas schuif potmeter. Dus vandaar het geld gebrek. Alles wat ik gedaan heb
sins die tijd is poetsen en wat klein onderhoud. Hij is getaxeerd bij de dealer en ik moet zeggen een heel mooi bedrag. Eenmaal gereden in een turbo hoef ik niets ander meer
Zoals een vriend van mij zei , hij trek harder dan mijn vrouw.
Groeten Michel