Door bezuinigen is de Politie sowieso een lachertje geworden. Grootste gedeelte van de agenten straalt absoluut geen gezag of autoriteit uit. En dan zal ik het nog maar niet hebben over het denk en opleidings niveau van de gemiddelde agent, een proces verbaal opstellen zonder minder
als 5 spel en type fouten is al te moeilijk tegenwoordig.
De politiek kan veel beter is investeren in een echt fatsoenlijke Politie macht ipv bakken met geld geven aan die luie Grieken. Dus lonen voor Politie omhoog, maar ook de toelatingseisen veel strenger maken, zodat niet iedere tokkie met het iq van een baksteen bij de Politie toegelaten wordt.
En qua verkeerspolitie ben ik een voorstander van een soort Amerikaans of Engels model. Dus een verkeersteam met een vloot van snelle wendbare auto's (Porsche?
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
) in combinatie met snelle en stevige auto's voor het eventuele ramwerk, en uiteraard een vloot van over het hele land verspreide helicopters (die het liefst zo vaak mogelijk in de lucht zijn). Dan hoef je dus geen onschuldige burgers te gebruiken om criminelen tegen te houden.
En ja dat zal ongetwijfeld erg duur zijn tov de eventuele behaalde resultaten, maar zoals ik al zei, zie ik liever die 2600 euro per Nederlander die nu naar het Griekse noodfonds gaat liever in eigen land blijven en besteed worden aan nuttigere dingen.
Reinier, je praat poep.
Nederland heeft niets aan zoals je het noemt "echt fatsoenlijke politie", zolang er compleet wereldvreemde rechters zitten die de op te leggen strafmaat bepalen.
Een politieman is per saldo niet dom, de toelatingseisen liegen er niet om. Je doet het voorkomen dat ieder Helmonder in glimmend trainingspak bij de politie kan, een onjuiste constatering.
Politiemensen dienen het door onze overheid gestelde beleid uit te voeren. En daar gaat het dus al mis. Die 150 pipo's met een jaarinkomen van € 135.000,00 bruto hebben werkelijk geen idee
hoe het er "in het echt" aan toe gaat. Tel daar het niveau van de Nederlandse rechters bij op en het is ineens goed te verklaren waarom politiemensen er niet zo'n zin meer in hebben.
Die "highway-patrol" achtige corps, waar jij voorstander van bent is meer iets voor in een film. En bovendien niet te betalen.
Je uitspraak over "luie Grieken" en het Griekse noodfonds tonen aan dat je werkelijk geen idee hebt van wat er omgaat in het grote boze buitenland.
Het geld wat aan Griekenland wordt uitgeleend, wordt door Papandreou direct overgemaakt naar Frankrijk en Duitsland, waar Griekenland wat leningen heeft lopen. Deze, door o.a. Nederland verstrekte lening,
dient om de banken aldaar overeind te houden. Terwijl ze dat zelf zouden moeten kunnen. (Nederland heeft dat onlangs toch ook zelf gedaan...?)
Maar goed, we dwalen af.
Dat er volgens jou onschuldige burgers worden ingezet om een benzinedief te stoppen is wat al te kort door de bocht. Het is deze keer vreselijk mis gegaan, met afschuwelijke gevolgen.
Toch kan ik de inschatting die door de betrokken politiemensen is gemaakt best begrijpen.
Laten we vooral niet vergeten dat de dader diegene is die hier ernstig fout zit, en niemand anders!
Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.
Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....
.