Even voorstellen dan maar
Geplaatst: ma mar 05, 2012 10:54
Mede Alfa-liefhebbers,
Ik ben een student Automotive op de Fontys uit Eindhoven. Zoals iedere autoliefhebber weetn wat is er dan beter voor een student om een oldtimer Alfa te hebben?
Na het behalen van mijn rijbewijs heeft mijn pa me aangestoken met het alfa-virus, ook hij heeft er in het verleden genoeg ‘versleten’; Alfetta 2.0 serie 3, AlfaSud Ti, Giulietta 2.0 en een Alfetta GTV6. Hij heeft er veel van geleerd zegt hij, combinatie van gedwongen door de beroerde kwaliteit en interesse in het merk.
Ben sinds kort verliefd geworden op de Alfetta GTV4 1e serie, alfa rosso. Hiervoor stond er een Alfetta 1.8L uit '75 op de oprit (moest helaas weg wegens ruimtegebrek..)
de GTV was volgens de verkoper al bekend op het forum, dus mocht iemand info hebber over onderhoud of een leuke foto, dan zijn deze altijd welkom
De GTV wordt een rollend project/restauratie.
Het is de bedoeling dat de auto m.u.v. een aantal dagen blijft rijden en ondertussen opgeknapt wordt.
Motorisch is er op wat afstellen na niks ernstigs mis mee (binnenkort eens proberen kleprubbers te vervangen en kleppen te stellen), momenteel nog aan het nadenken om er LPG in te laten bouwen.
De carroserie heeft 1 slecht voorscherm welke aan vervanging toe is en hier en daar wat plekken die nodig aandacht vragen.
Ook de bodem heeft wat plekjes, maar gelukkig nergens ernstig of doorgerot, moet niet al te moeilijk zijn om op te lossen.
Waarschijnlijk zijn de meningen verdeeld over mijn look die ik de auto wil ga geven, ik wil er namelijk een semi-rally/race look aan geven.
Dit houdt in: geschikt voor dagelijk gebruik (uitgezonderd midden-winter), maar toch weer eens wat anders dan de fabrieksuitvoering.
Het worden overigens geen permanente wijzigingen, ik wil de auto wel weer origineel kunnen krijgen mocht dit ooit weer nodig zijn. Het zou zonde zijn weer een originele GTV 1e serie minder te hebben.
Een complete spuitbeurt zit ik te overwegen, maar met dezelfde kleur de auto gedeeltelijk bij te spuiten heeft ook zijn charme bij deze look en bespaart me gelijk een hoop geld.
De meeste plekken zitten dan ook uit het zicht of onderaan de auto.
De bumpers liggen er al af en er komen voor op de auto 2 verstralers (de 'normale' verstralers zijn reeds vervangen door dimlicht, dus 4 dimlichten in de grill, wat er toch goed uit ziet)
Verder zijn er nog veel kleine dingen waar ik over na moet denken, zoals het nieuwe 'kleurenschema van de auto'.
Momenteel is de auto compleet alfa rosso, maar ben misschien van plan de motorkap zwart te maken (ziet dit er net zo mooi uit als op de foto's?) en/of witte (Viper-achtige) striping.
Er is dus nog een hoop werk voor de boeg, maar eerst de auto rijdend zien te krijgen (ontsteking moet nog worden afgesteld)
Ik ben een student Automotive op de Fontys uit Eindhoven. Zoals iedere autoliefhebber weetn wat is er dan beter voor een student om een oldtimer Alfa te hebben?
Na het behalen van mijn rijbewijs heeft mijn pa me aangestoken met het alfa-virus, ook hij heeft er in het verleden genoeg ‘versleten’; Alfetta 2.0 serie 3, AlfaSud Ti, Giulietta 2.0 en een Alfetta GTV6. Hij heeft er veel van geleerd zegt hij, combinatie van gedwongen door de beroerde kwaliteit en interesse in het merk.
Ben sinds kort verliefd geworden op de Alfetta GTV4 1e serie, alfa rosso. Hiervoor stond er een Alfetta 1.8L uit '75 op de oprit (moest helaas weg wegens ruimtegebrek..)
de GTV was volgens de verkoper al bekend op het forum, dus mocht iemand info hebber over onderhoud of een leuke foto, dan zijn deze altijd welkom
De GTV wordt een rollend project/restauratie.
Het is de bedoeling dat de auto m.u.v. een aantal dagen blijft rijden en ondertussen opgeknapt wordt.
Motorisch is er op wat afstellen na niks ernstigs mis mee (binnenkort eens proberen kleprubbers te vervangen en kleppen te stellen), momenteel nog aan het nadenken om er LPG in te laten bouwen.
De carroserie heeft 1 slecht voorscherm welke aan vervanging toe is en hier en daar wat plekken die nodig aandacht vragen.
Ook de bodem heeft wat plekjes, maar gelukkig nergens ernstig of doorgerot, moet niet al te moeilijk zijn om op te lossen.
Waarschijnlijk zijn de meningen verdeeld over mijn look die ik de auto wil ga geven, ik wil er namelijk een semi-rally/race look aan geven.
Dit houdt in: geschikt voor dagelijk gebruik (uitgezonderd midden-winter), maar toch weer eens wat anders dan de fabrieksuitvoering.
Het worden overigens geen permanente wijzigingen, ik wil de auto wel weer origineel kunnen krijgen mocht dit ooit weer nodig zijn. Het zou zonde zijn weer een originele GTV 1e serie minder te hebben.
Een complete spuitbeurt zit ik te overwegen, maar met dezelfde kleur de auto gedeeltelijk bij te spuiten heeft ook zijn charme bij deze look en bespaart me gelijk een hoop geld.
De meeste plekken zitten dan ook uit het zicht of onderaan de auto.
De bumpers liggen er al af en er komen voor op de auto 2 verstralers (de 'normale' verstralers zijn reeds vervangen door dimlicht, dus 4 dimlichten in de grill, wat er toch goed uit ziet)
Verder zijn er nog veel kleine dingen waar ik over na moet denken, zoals het nieuwe 'kleurenschema van de auto'.
Momenteel is de auto compleet alfa rosso, maar ben misschien van plan de motorkap zwart te maken (ziet dit er net zo mooi uit als op de foto's?) en/of witte (Viper-achtige) striping.
Er is dus nog een hoop werk voor de boeg, maar eerst de auto rijdend zien te krijgen (ontsteking moet nog worden afgesteld)