Nou hoor ik dat er oproepen zijn dat IEDEREEN vanaf 15 April een week NIET MOETEN TANKEN!!
Uit protest dus tegen de hoge brandstofprijzen.
Weet iemand meer? Ik kan er niets over vinden!
Gr. Wim.
Interessant dat je Frankrijk aanhaalt.We roepen al jaren dingen als ACTIE en we klagen steen en been (ik ook) maar wij nederlanders laten het allemaal gebeuren en doen er nooit eens concreet wat aan.
Stakingen zoals de fransen zijn bij ons al tientallen jaren niet meer voorgekomen. Dus we betalen gewoon wat er gevraagd wordt. Heb het te doen met de bedrijven die
afhankelijk zijn van vrachtauto's, busjes en auto's die naar de werken en de klanten moeten. Dit is bijna niet meer te doen met deze prijzen.
ghehe, je bent de zonnepanelen vergetenIk ga er serieus over nadenken tzt om een gastank in de GTV6 te bouwen. (of vol proppen met accu's. GTV6 Bleumotion )
Ik ga er serieus over nadenken tzt om een gastank in de GTV6 te bouwen. (of vol proppen met accu's. GTV6 Bleumotion )
Heel Nederland een week lang de auto laten staan is simpelweg onmogelijk. Dan moet feitenlijk iedereen thuis blijven, wat dus nooit gaat gebeuren. Bovendien is het OV er niet eens op berekend. Het is nu tijdens de spits al standaard op de veevervoer manier jezelf in een volle trein of bus proppen.Ach ja, iedereen klaagt en klaagt maar, maar als ik zie hoe druk het nog steeds op de weg is dan doen de mensen er weinig aan.
Natuurlijk moet je op je werk komen, dat snap ik, maar wie verkiest er de fiets boven de auto als ie naar zijn werk moet? Bijna niemand, toch?
We zijn een land van klagers maar doen er niks aan.
Stel je zou het voor elkaar krijgen dat IEDEREEN een week lang geen auto meer zou rijden, buiten het openbaar vervoer, taxi's, hulpdiensten en vrachtwagens, maar iedereen met het openbaar vervoer, fiets, te voet, of wellicht met een boot zou gaan. DAT zou pas geweldig zijn, toch?
Wat denk je wat dat voor een chaos zou geven in het land, DAN pas zou iedereen een signaal afgeven.
Hoelang nu al betalen we het kwartje van Kok bijvoorbeeld?
Face it....it will never change if we don't change!
Leuk plan, maar de helft van de week moet ik toch echt 80 KM enkele reis doen naar mn werk, dan is fietsen geen optie (OV ook niet, doe ik er makkelijk twee uur over, tegenover een ruim uur in de auto).Natuurlijk moet je op je werk komen, dat snap ik, maar wie verkiest er de fiets boven de auto als ie naar zijn werk moet? Bijna niemand, toch?