Firedriver
Full Member
Full Member

Gekeurd !!!

ma jul 30, 2012 13:04

Ben vandaag met mijn 75 16 IE '91 naar de keuring geweest met als resultaat GEKEURD.
Alles was gewoon top, remmen, ophanging, ed.
Is erdoor geraakt zonder opmerkingen, mischien is deze wagen iets minder prestatie gericht, maar deze wagen heeft mij nog nooit in de steek gelaten na ongeveer 10000 Km zelf daarmee gereden te hebben.

Dikke gr.
Jantje

Afbeelding

alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

RE: Gekeurd !!!

ma jul 30, 2012 14:09

Gefeliciteerd... Blijft er goed uit zien deze.. Doe je goed..
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jul 30, 2012 21:17

Ziet er zeker nog prachtig uit zo op de foto 8)
Gebeurd niet vaak (hier in .NL) dat een 75 zonder commentaar goedgekeurd word :lol:
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

notton155
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Gekeurd !!!

di jul 31, 2012 11:05

Ziet er zeker nog prachtig uit zo op de foto 8)
Gebeurd niet vaak (hier in .NL) dat een 75 zonder commentaar goedgekeurd word :lol:
Oei dan ben ik benieuwd over enkele maanden, dan moet ik ook voor het eerst :?
Nu GT3.2-156SW1.8 -75 Epoca
Gehad:
Alfetta GT Alfetta GTV Alfetta 1.6 Alfetta 2.0 GTV2000(bert) 33 1.3 Giulietta 1.6 Giulia 1.3 Spider 2000 155 1.7 33SW1.5

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

di jul 31, 2012 11:05

Whoaa 1.6. I.E.Mijn eerste transaxle.. toen veel vervloekt en nu mis ik 'm :wink:
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Firedriver
Full Member
Full Member

di jul 31, 2012 11:44

Zeg Jurian, vervloekt waarom. Enige wat ik aan deze wagen mist, is zijn prestatie, een 16 IE is eigenlijk te licht voor zo een wagen. Eigenlijk een wagen om eens wat ontspannen mee te rijden, en kwa stukken mag ik helemaal niet klagen, moet nog wel zijn krukaskeerring vervangen en klepseals en zijn verdeelvinger vervangen, wat normaal is voor zijn leeftijd, en als ik een produkt bijvult ben ik weer voor een tijdje goedgesteld, gaat deze zomer er werk van maken. Aangezien dat ik alles zelf aan deze wagen werk, wat ook mijn hobby is, doe ik dat met hart en ziel. Door eventueel een andere nokkenas in te steken kan ik zijn prestaties wat verhogen, maar voor mij moet dat allemaal niet, zolang dat alles goed marcheerd blijf ik er af, zo ben ik van principe. Krukaskeerring heb ik, moet nog zijn klepseals bestellen, het zal wel een beetje tijd in beslag nemen, maar beter op gemaak maar tegoei , een kleine dag, een fijne wagen om eraan te werken. Bovenstaande foto is van een jaar geleden, en na een jaar ziet de 75 er nog altijd hetzelfde eruit, wordt wekelijks gawassen en lichtjes geboend, en om de 3 a 4 maanden doe ik dan een bodemcontrole, ge kent dat hier en daar met een schuurborstel lichtjes schuren, en dan met een soort dinitrol erover spuiten tegen roest, op de keuring zelf zijden ze dat de bodem voor zijn leeftijd er tamelijk nog goed eruit ziet, de ophanging zelf heeft wat vliegroest, wat gemaakelijk te behandelen is, en eigenlijk niet nodig, is helemaal niet eens doorgeroest, het is maar een laag van een paar tienden van een mm., bijna alle wagens hebben dat aan hun ophanging, zelfs de Picasso van mijn vrouw en dat voor een wagen van 6 jaar, maar kan geen kwaad. Af en toe zijn remmen controleren, werkt nog altijd perfect, remblokken zullen één van deze dagen vervangen worden, Na deze werken ben ik er nog goedkoop vanaf vemits ik het allemaal zelf doet, ge weet dat een oude wagen niet weggelgd voor iemand dat alle werken laat uitvoeren, anders betaal je bont blauw,tenzij dat je een ezeltje hebt, maat dat heeft niet iedereen.

Voila, Gr. Jantje

Terug naar “Het Forum Café”