Pagina 1 van 2
Mito
Geplaatst: do okt 25, 2012 21:32
door 8cken
Dag iedereen.
Kan ik mijn mito toffer maken? Rijgevoel, uiterlijk... Want ik heb het gevoel dat mijn 147 fijner reed. Het gaat om een multi air 135 Pk. Alle tips zijn welkom
RE: Mito
Geplaatst: do okt 25, 2012 22:38
door Hajala
E.e.a. blijft persoonlijk natuurlijk, maar qua rijden doet een Mito m.i. niet onder voor een 147. In mijn geval beduidend beter dan de 147, vanwege slechte ervaring(en) met Twin Spark in combinatie met G3. Motormanagementstoringen waren bij mij eerder regel dan uitzondering.
Ik wil ook nog wel e.e.a. laten veranderen aan mijn Mito, maar zo in het najaar staat dat plan even in de ijskast.
De Mito Duecento, die is ontstaan uit de samenwerking van Wim Prins met Squadra Tuning vind ik bijvoorbeeld erg fraai.
Met name diens zij-skirts en (Novitec) uitlaatsysteem vind ik erg geslaagd.
Saluti, Harm Jan
Mito TB Sport
Cinquento Sporting
RE: Mito
Geplaatst: vr okt 26, 2012 10:17
door ebbr
Mss staat dit topic niet op de juiste plek maar goed
Wat voor een MiTo heb je ofwel wat zijn de uitgangspunten. Een standaard MiTo of zoals ik heb met sportpakket: maakt al een wereld van verschil qua vering sturen en afstelling bijvoorbeeld. Welke wielen zitten er op 16" comfort of tot 18" erg strak en harder?
Of gaat het puur om perfomance? Zo ja laten chippen door SQUADRA.
Heel teverden of het rijgedrag van mijn 163PK MiTo, wereld van verschil t.o.v. een oude generatie auto als de 147. Wel wat storingen gehad met name de baklager wissel wat vaker schijnt voor te komen bij deze generatie. Maar dat staat natuurlijk los van rijgedrag
RE: Mito
Geplaatst: vr okt 26, 2012 15:51
door 8cken
Sport pakket met de 17duimers heb ik. Ik heb eigenlijk het meeste probleem met de zithouding, ik heb hem el een half jaar en kan me soms nog niet goed zetten. De kuipzetels staan mij wel aan van alfa voor de mito maar weet niet of het inbouwen met de aangepaste achterbank de moeite waard is.
Verder heb ik rode remklauwen van alfa, de qv schilders en alfa pedalen
RE: Mito
Geplaatst: vr okt 26, 2012 15:58
door kees artc6
Sorry maar ik begrijp echt niet wat je in je posting wilt zeggen
RE: Mito
Geplaatst: vr okt 26, 2012 15:59
door 8cken
Ik wil mijn mito aanpassen zodat ik er mij goed in voel
RE: Mito
Geplaatst: vr okt 26, 2012 16:02
door 8cken
Ik wil gewoon een aantal tipjes voor de wagen. De kuipzetels van sabelt die je naar het schijnt in de optielijst kan nemen vind ik wel knap
RE: Mito
Geplaatst: vr okt 26, 2012 16:39
door Hajala
Het gevoel dat je vorige Alfa 147 beter reed lijkt mij geen goed uitgangspunt om de Mito te willen veranderen. De Mito is nu eenmaal verre van een Alfa 147.
De Alfa GT voldoet dan beter aan de verwachtingen.
Dan kun je wel vanalles aan de Mito willen veranderen, maar kost het wellicht ontzettend veel geld zonder gewenst resultaat.
Saluti, Harm Jan
Mito TB Sport
Cinquecento Sporting
RE: Mito
Geplaatst: vr okt 26, 2012 18:23
door Arjan75qv
Mijn MiTo (van de zaak, 1.6JTDm 16V) is voorzien van een Squadra chip.
Van standaard 120pk naar 160pk. En ik rij natuurlijk altijd in 'D'.
Dat kan ik iedereen aanbevelen, je kent de auto niet terug. Rijdt als een benzineversie
Enige nadeel van de MiTo (met sportpakket) vind ik de korte veerweg, is een beetje een stuiterbal.
RE: Mito
Geplaatst: vr okt 26, 2012 20:54
door 8cken
Geen problemen met squadra? Ja inderdaad de gt is vergelijkbaar met de 147.
Iemand informatie over de sabelt zetels?
Re: RE: Mito
Geplaatst: vr okt 26, 2012 23:56
door Deltona
Geen problemen met squadra? Ja inderdaad de gt is vergelijkbaar met de 147.
Iemand informatie over de sabelt zetels?
Alleen dat ze nogal prijzig zijn, als optie op een nieuwe dus. Ik zou eens met een dealer contact opnemen voor de prijs of anders met thuynder.
http://www.tuynder.nl/tuynder/#home
En trouwens bedenk je daarbij ook dat bij een Mito (en Abarth) met Sabelt stoelen de achterbank bekleding ook dezelfde alcantara/stof combinatie is toegepast als de voorstoelen.
Ik kwam trouwens vanmiddag op internet een Mito tegen met die stoelen:
http://www.prinsalfa.nl/aanbod/details/ ... ect=ac0093
RE: Mito
Geplaatst: za okt 27, 2012 07:20
door 8cken
Ja de achterbank is mee gedaan in de stof
RE: Mito
Geplaatst: za okt 27, 2012 11:27
door Quadrifoglio Verde
Ik heb een 147 en twee keer een Mito meegehad als leenauto. En die auto kan zich qua rijden niet echt meten met de 147. De 147 is heel comfortabel en heeft ook nog eens een goede wegligging. De Mito "stuitert" meer, niet zo comfortabel als een 147, het weggedrag deed me eerder denken aan mijn oude 146. Verder vond ik de besturing niet prettig: in N redelijk en in D onnatuurlijk zwaar, in beide gevallen was het gevoel niet zo prettig en direct als de 147. En de reacties op het gaspedaal was even wennen zal ik maar zeggen. Je moet het pedaal echt door de bodem heen trappen, voordat je reactie krijgt. Kun je oplossen door hem in D te zetten, maar dat stuurt weer voor geen meter.
Ik denk dat je kunt veranderen wat je wilt aan je Mito, maar dit soort dingen los je er niet mee op. Ik vind het zeker geen slechte auto, maar de 147 vind ik qua rijden toch fijner.
Re: RE: Mito
Geplaatst: za okt 27, 2012 12:57
door Deltona
Ja de achterbank is mee gedaan in de stof
Maar als ik jou was zou ik die stuiterbal inruilen voor iets dat wat meer volwassen is......
RE: Mito
Geplaatst: wo okt 31, 2012 08:49
door ebbr
Kun je zien dat je met zo'n topic nergens gaat komen,
zoveel mensen zoveel smaken dus daar kom je met externe input nooit uit.
Bedoel wat ik al eerder postte: ik vind de 147 echt niets, te slap en comfortabel niet alfa-waardig (vind ik) hierboven lees ik iemand die dat precies andersom vind. Na de 156 en 916-serie ben ik pas bij de MiTo weer geinteresseerd geraakt in de nieuwere alfa serie. Waarbij ik ook de standaard Giulietta nog te slap, comfortable vind.
MiTo sport: Strak geveerd lekker eigenwijs en snel (eco versies uitgezonderd
), alleen in een 147GTA kan ik me in de snelheidsbeleving en wegligging terugvinden en dan nog zou ik een MiTo QV prefereren
Verder is het lang geleden dat een stoel zo lekker vind zitten als uit het sportpakket, dus wat je daar nu mis aan vind