Ik zal me na zeven jaar eens behoorlijk voorstellen. Ik ben Marc uit Arnhem, getrouwd met Saar en werkzaam als militair bij de Koninklijke Landmacht. Mijn bouwjaar is 1973. Mijn liefde voor Alfa Romeo begon in 1986 met een (toen drie jaar oude) GTV6 uit 1983. Deze was natuurlijk niet van mij maar ik mocht er naar kijken en in meerijden. Mijn eerste eigen Alfa was een Proteo 155 2.0 16V TS uit 1996 in 2000 door mijn ex-vriendin gekocht bij Auto Aalbers in Oosterbeek. Na enige tijd verdween met de vriendin ook de auto. Een aantal jaren later kwam ik deze 155 weer op het spoor via de ARTC. In 2005 kocht ik weer een 155 met dezelfde motor. Deze had de (naar mijn mening) schitterende kleur Verde Tundra. Deze Alfa heb ik volledig naar mijn eigen zin opgebouwd waarbij ik het ontwerp en de originaliteit van de 155 zoveel mogelijk in ere heb gehouden. Deze 155 verkocht ik in 2010. De auto staat momenteel te koop bij Alfamotive in Heteren. Eind 2010 kreeg ik een functie elders in het land waardoor ik veel meer kilometers zou moeten gaan maken. Het verstand liet mij een 147 1.6 16V Veloce op LPG-G3 kopen. Met deze auto maak ik nog elke dag met plezier de nodige kilometers. Inmiddels staan er 320.000 kilometers op de teller. Geen spannende motor maar oerdegelijk! Toch mistte ik iets. Toen er eerder dit jaar een 145 1.8 TS 16V uit 1997 binnen de gelederen kwam ontpopte het virus zich weer. Sinds gisteren staat er dan ook een Proteo 145 QV uit 1999 op de stoep. We hopen daar ook het nodige plezier aan te gaan beleven. De afgelopen twee jaar heeft de Alfa-hobby op een wat lager pitje gestaan maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. De hobby uit zich op meer fronten dan alleen het rijden en koesteren van mijn eigen Alfa's. In 2005 zijn we tijdens onze zomervakantie een dagje in Arese geweest. Daar hebben we toe uiteraard het museum bezocht. Net als het auto museum in Turijn. Toen Saar en ik elkaar in 2007 het ja-woord gaven had ik voor die heugelijke dag maar één eis............De trouwauto. Kees Mandjes was zo vriendelijk om zijn Alfetta GTV beschikbaar te stellen. Buiten al het bovenstaande ben ik binnen de SCARB natuurlijk ook gewoon een nummer. 4763.
155 2.0 16V TS 1996
155 2.0 16V TS 1997
Alfetta GTV van Kees tijdens huwelijk
Snikhete dag in het Museo Storico te Arese
145 2.0 QV 1999