Nieuwe Alfist meld zich :)
Geplaatst: do feb 21, 2013 23:27
Hallo allemaal ,
Ik kom het Scarb ledenbestand uitbreiden, leek mij namelijk wel een goed idee
Deze alfist komt uit Eindhoven, 31 jaar en begint inmiddels zonder dat ik dat verwacht had toch besmet te raken met het alfa virus.
Zaterdag stap ik over op het 3e model, daarover later meer.
Het begon eigelijk afgelopen zomer, raar genoeg door BMW.
BMW 318is by Modafaya, on Flickr
Ik had een BMW E30 318 IS '89 (na een 323ti compact) sinds begin 2012 waar ik heel veel plezier mee had als daily, Tot begin, tijdens een enorme stortbui op weg naar huis op een zondagochtend ging ik iets te vroeg op het gas, ik verloor de macht over het stuur en gleed met 40 de berm in tegen een boompje.
Zelf gelukkig geen schade , paar krasjes maar de auto was total loss helaas.
Dus ik moest nieuw vervoer hebben. Eerste instantie kwam ik uit op een Honda Civic carbs uit 86, belasting vrij. ding had iets meer dan een ton op de teller. Echter op een van de eerste snelwegritten in de eerste week bezig begaf de thermostaat het en had ik het te laat door.
Resultaat, kapotte koppaking en kosten die net zoveel bedroegen als de aanschafwaarde. Niet iets waar ik op rekende zo kort na de BMW.
Me vakantiegeld dus zo doorheen gejast en met het laatste geld wat ik had, kwam ik een alfa 33 1.7 ie boxer uit 92 tegen.
alfa 33 1.7ie boxer by Modafaya, on Flickr
Auto gekocht voor ik meen 400 euro met knoeperende ophanging, gigantische foute loshangende brulpijp en nog wat kwaaltjes, met als idee als ie een maand of 2 overleeft dan was het al een wonder, met alle horrorverhalen die ik al wel eens meekreeg over betrouwbaarheid van met name oude alfa's.
Uiteindelijk heeft de auto mij een kleine 10000 km probleemloos van Eindhoven - Nijmegen gebracht elke werkdag over periode van bijna 5 maanden. En ondanks geen radio en pokkeherrie boven de 120 toch wel veel plezier gehad aan dat typische boxergeluid. Zn 400 euro wel waard. De auto is uiteindelijk voor een spotprijs verkocht aan iemand die m voor autocross gaat gebruiken.
De 2e alfa, kocht ik direct daarna op werk van een collega ter vervanging. De collega kreeg vast contract em leaseauto waardoor de 156 overbodig werkt. Heel drama verhaal uiteindelijk, waar t op neerkomt is dat ik goed vertrouwen toch ben belazerd en dat ik na 2 maanden rijden en slechts 7000 km gereden te hebben ik de auto niet meer voor een acceptabel bedrag door de APK kreeg.
Achtterremmerij volledig vervangen, gecupte "nieuwE" banden en een roestgat van 10 bij 2 plus pech met aanrijding onbekenden op mijn geparkeerde alfa (Bumper & Uitlaat) maakten het al snel een kansloze onderneming om de auto te behouden als niet-monteur.
Dit is de 156
alfa 156 1.8 TS by Modafaya, on Flickr
Ik heb gelukkig het fortuin dat ik via mijn neef goed contact heb met 33 Carbs (Nicky) en de rest van die Alfa bende uit Odiliapeel.
Allemaal echte liefhebbers en ook goeie monteurs. Nicky is altijd met hobby projecten bezig naast zijn werk en na het horen van mijn pech verhaal kwam hij met het voorstel om mijn gehandicapte alfa over te gaan nemen.
Bij de check door hem bij hem thuis begon hij te brabbelen over een alfa 75 en dat dat wel iets kon zijn voor mij, ik had echt geen flauw idee in eerste instantie, tot hij mij op de oprit liet zien wat ie bedoelde :
IMG-20130214-WA0004 by Modafaya, on Flickr
Nicky zag me blik al en hij kent mij hij dacht van o jee, had ik maar niks gezegd , mja te laat jonge haha
Zodoende zijn we dus nu op het punt dat als het goed is ik deze zaterdag de 156 omruil tegen een in zeer goede staat verkerende alfa 75 1.8IE Imola. En daar kijk ik al 2 weken enorm naar uit moet ik zeggen, getuige het undercover kapot leven van het Scarb forum laatste tijd
Over de 75:
- Er is een ander 1.8ie blok ingekomen met veel minder km. en met een gereviseerde kop
- Verlaagd met Intrax delen, voor de rest is ie tutto originale? :p Mwoa op die getrokken Brock velgen na, die gaan er ook af, in de plaats daarvan komt er 17 inch BBS onder
Plannen?
een katvervanger en middendempervervanger, gezien hoe laag dat ding is.
zit een openluchtfilter op , maar ik neig toch naar originele bak met daarin K&N inlegfilter.
Verder voorlopig gewoon ff lekker rijden. Over tijdje misschien andere mods, maar geen TS swap of iets dergelijks. We zien wel.
Ik hoop hier veel op te steken wat betreft het alfa virus, als laatste nog plaatje hoe ik m zo te zien mee ga nemen, met de BBS eronder:
O ja en 33Carbs gaat voortaan het onderhoud doen, hij kent m van binnen en buiten , Thanks Nicky, ik ga er zuinig op zijn
IMG-20130217-WA0004 (1) by Modafaya, on Flickr
Groeten Dave (31) , Eindhoven
Ik kom het Scarb ledenbestand uitbreiden, leek mij namelijk wel een goed idee
Deze alfist komt uit Eindhoven, 31 jaar en begint inmiddels zonder dat ik dat verwacht had toch besmet te raken met het alfa virus.
Zaterdag stap ik over op het 3e model, daarover later meer.
Het begon eigelijk afgelopen zomer, raar genoeg door BMW.
BMW 318is by Modafaya, on Flickr
Ik had een BMW E30 318 IS '89 (na een 323ti compact) sinds begin 2012 waar ik heel veel plezier mee had als daily, Tot begin, tijdens een enorme stortbui op weg naar huis op een zondagochtend ging ik iets te vroeg op het gas, ik verloor de macht over het stuur en gleed met 40 de berm in tegen een boompje.
Zelf gelukkig geen schade , paar krasjes maar de auto was total loss helaas.
Dus ik moest nieuw vervoer hebben. Eerste instantie kwam ik uit op een Honda Civic carbs uit 86, belasting vrij. ding had iets meer dan een ton op de teller. Echter op een van de eerste snelwegritten in de eerste week bezig begaf de thermostaat het en had ik het te laat door.
Resultaat, kapotte koppaking en kosten die net zoveel bedroegen als de aanschafwaarde. Niet iets waar ik op rekende zo kort na de BMW.
Me vakantiegeld dus zo doorheen gejast en met het laatste geld wat ik had, kwam ik een alfa 33 1.7 ie boxer uit 92 tegen.
alfa 33 1.7ie boxer by Modafaya, on Flickr
Auto gekocht voor ik meen 400 euro met knoeperende ophanging, gigantische foute loshangende brulpijp en nog wat kwaaltjes, met als idee als ie een maand of 2 overleeft dan was het al een wonder, met alle horrorverhalen die ik al wel eens meekreeg over betrouwbaarheid van met name oude alfa's.
Uiteindelijk heeft de auto mij een kleine 10000 km probleemloos van Eindhoven - Nijmegen gebracht elke werkdag over periode van bijna 5 maanden. En ondanks geen radio en pokkeherrie boven de 120 toch wel veel plezier gehad aan dat typische boxergeluid. Zn 400 euro wel waard. De auto is uiteindelijk voor een spotprijs verkocht aan iemand die m voor autocross gaat gebruiken.
De 2e alfa, kocht ik direct daarna op werk van een collega ter vervanging. De collega kreeg vast contract em leaseauto waardoor de 156 overbodig werkt. Heel drama verhaal uiteindelijk, waar t op neerkomt is dat ik goed vertrouwen toch ben belazerd en dat ik na 2 maanden rijden en slechts 7000 km gereden te hebben ik de auto niet meer voor een acceptabel bedrag door de APK kreeg.
Achtterremmerij volledig vervangen, gecupte "nieuwE" banden en een roestgat van 10 bij 2 plus pech met aanrijding onbekenden op mijn geparkeerde alfa (Bumper & Uitlaat) maakten het al snel een kansloze onderneming om de auto te behouden als niet-monteur.
Dit is de 156
alfa 156 1.8 TS by Modafaya, on Flickr
Ik heb gelukkig het fortuin dat ik via mijn neef goed contact heb met 33 Carbs (Nicky) en de rest van die Alfa bende uit Odiliapeel.
Allemaal echte liefhebbers en ook goeie monteurs. Nicky is altijd met hobby projecten bezig naast zijn werk en na het horen van mijn pech verhaal kwam hij met het voorstel om mijn gehandicapte alfa over te gaan nemen.
Bij de check door hem bij hem thuis begon hij te brabbelen over een alfa 75 en dat dat wel iets kon zijn voor mij, ik had echt geen flauw idee in eerste instantie, tot hij mij op de oprit liet zien wat ie bedoelde :
IMG-20130214-WA0004 by Modafaya, on Flickr
Nicky zag me blik al en hij kent mij hij dacht van o jee, had ik maar niks gezegd , mja te laat jonge haha
Zodoende zijn we dus nu op het punt dat als het goed is ik deze zaterdag de 156 omruil tegen een in zeer goede staat verkerende alfa 75 1.8IE Imola. En daar kijk ik al 2 weken enorm naar uit moet ik zeggen, getuige het undercover kapot leven van het Scarb forum laatste tijd
Over de 75:
- Er is een ander 1.8ie blok ingekomen met veel minder km. en met een gereviseerde kop
- Verlaagd met Intrax delen, voor de rest is ie tutto originale? :p Mwoa op die getrokken Brock velgen na, die gaan er ook af, in de plaats daarvan komt er 17 inch BBS onder
Plannen?
een katvervanger en middendempervervanger, gezien hoe laag dat ding is.
zit een openluchtfilter op , maar ik neig toch naar originele bak met daarin K&N inlegfilter.
Verder voorlopig gewoon ff lekker rijden. Over tijdje misschien andere mods, maar geen TS swap of iets dergelijks. We zien wel.
Ik hoop hier veel op te steken wat betreft het alfa virus, als laatste nog plaatje hoe ik m zo te zien mee ga nemen, met de BBS eronder:
O ja en 33Carbs gaat voortaan het onderhoud doen, hij kent m van binnen en buiten , Thanks Nicky, ik ga er zuinig op zijn
IMG-20130217-WA0004 (1) by Modafaya, on Flickr
Groeten Dave (31) , Eindhoven