Karim
Newbie
Newbie

Bestaande alfist stelt zich voor

zo feb 24, 2013 14:14

Hallo alfisti,

Al jaren bezoek ik dit forum, vooral voor informatie, maar nog nooit heb ik me voorgesteld.
Daar wordt het nu eens tijd voor dacht ik.
Ik ben Karim Saleh, 27, woon in het mooie Groesbeek, kom oorspronkelijk uit Dokkum (Friesland).
Even vertellen hoe ik besmet raakte met het alfa-virus.
Toen ik net een tiener was kochten mijn ouders een prachtige 33 uit 89.
Het geweldige geluid en gevoel in die auto zorgde ervoor dat ik het Alfavirus onder de leden heb gekregen.
En gelukkig is er nog geen medicijn tegen.
Toen ik net mijn rijbewijs had, wist ik dan ook direct wat ik wilde rijden, jawel een Alfa.
Ik heb 2 fijne 33'ers gehad, een rode en een zwarte, beide 16 kleppers.

Uiteraard mogen een paar kiekjes niet ontbreken. :wink:

Deze rode kwam uit 91 en was mijn eerste auto. Toen ik hem kwam bekijken was hij nog mooier dan op de foto's, wat een ding!
De eigenaar had em goed onderhouden en de lak was in uitstekende conditie.
Ik heb em maar een dik jaar gehad, want het werd mij te duur toen ik nog studeerde.
Afbeelding
Afbeelding
Bijna elke maand zette ik de 33 in de was, zo bleef ie mooi rood.
Verder was ie heel betrouwbaar en heeft me eigenlijk nooit laten staan.
Met pijn in mijn hart uiteindelijk dus verkocht.

Tussendoor reed ik iets kleins en Japans, terwijl ik deze op het oog had.
Afbeelding
Afbeelding
Een op het eerste oog prachtige QV uit 94. De eigenaar was hem aan het opknappen nadat er een nieuwe motor in was gezet.
Uiteindelijk won mijn hart het van mijn verstand en kocht ik de auto.
Helaas heeft ie mij veel ellende bezorg wat resulteerde in vooral hoge rekeningen.
Ik wist inmiddels al wat meer van de 33 en ookal ben ik geen monteur, ik sleutelde er graag aan.
Helaas was hij niet betrouwbaar en motorisch kreeg ik hem nooit in orde.
Maargoed, wat is een Alfa zonder rare problemen! :lol:
Ik heb er toch heel veel plezier aan gehad en wat was dat ding bloedsnel zeg!
Ik ben er zelfs nog mee op vakantie gegaan naar Zweden en weer terug, BIJNA zonder problemen! :D
Uiteindelijk heb ik em in 2008 verkocht, wegens een nieuwe studie, maar het Alfa-vuur is momenteel groter dan ooit en ik moet er weer eentje hebben.

De Alfa 33 heeft nog altijd mijn voorkeur, vanwege het geluid, de wendbaarheid en de mooie lijnen. Mijn ultieme funauto is de 33 Permanent 4 of Q4.
Ooit hoop ik er een mooie te vinden die ik dan kan opknappen en mooi oud kan laten worden.

Nu rijden mijn vrouw en ik in iets Spaans, een Seat Toledo 1.6 Stella uit 1999.
Afbeelding
Maar hij staat te koop hij en moet en gaat binnenkort weg.
Inmiddels heb ik geprobeerd om bij mijn vrouw ook het Alfa-virus aan te wakkeren en dat begint langzaam te lukken.
Nu hebben we ons laten verleiden door de mooie lijnen van de Alfa GT en het is alleen maar een kwestie van tijd voordat we er eentje gevonden hebben.
Adviezen m.b.t. de GT zijn trouwens van harte welkom. Ik weet inmiddels van het euvel van de 2.0 JTS, maar de V6 zit helaas niet in het budget.
We gaan naarstig op zoek en hopelijk staat er binnen nu en een maand een mooie Alfa bij ons op de stoep!

Groetjes en tot ziens, Karim Saleh
Alfa Romeo 156 2.5 V6 24v Q-system 2000
Gehad:
Alfa Romeo GT JTD 1.9 16V 04'
Alfa Romeo 33 1.7 16V QV 94'
Alfa Romeo 33 1.7 16V 91'

notton155
Advanced Member
Advanced Member

RE: Bestaande alfist stelt zich voor

zo feb 24, 2013 14:46

Haha...Terug, BIJNA zonder problemen. Goed verhaal. Mooie wielkes onder de zwarte. Succes met vinden v.e. GT, dat moet niet zo moeilijk zijn.
Nu GT3.2-156SW1.8 -75 Epoca
Gehad:
Alfetta GT Alfetta GTV Alfetta 1.6 Alfetta 2.0 GTV2000(bert) 33 1.3 Giulietta 1.6 Giulia 1.3 Spider 2000 155 1.7 33SW1.5

Terug naar “Het Forum Café”