Eindelijk kan ik me voorstellen, want ik heb een Busso! Ik ben Maurice Kivits, 38 jaar, woon in Purmerend met vrouw en 3 kids (2 meiden 7 en 3 jaar en 1 jongen van 2 jaar). Kom oorspronkelijk uit Warmond, 10 jaar in Amsterdam gewoond en nu alweer 10 jaar in Purmerend. Voor de kost doe ik iets in de kleding branche.
Afgelopen jaren verschillend autobezit gehad: een Ford, toen een Mazda, toen een Nissan en tenslotte nog een Nissan, dat laatste reed wel lekker, goed onderstel, goede motor, echter niet de looks....
En toen....kocht een vriend van mij een 166 met 2.5 V6 en na 1 ritje in die auto wist ik zeker dat de volgende een Busso moest worden! Een tijdje nagedacht over de vorm en uitgekomen bij een pre-facelift 156 SW maar met een facelift interieur, km stand liefst onder de 150.000 en voor een bepaald budget. Ik ben er wel achter gekomen dat er niet veel exemplaren rondrijden in NL die aan die eisen voldoen.
Na een half jaar zoeken en proefrijden in diverse exemplaren, eindelijk 1 gevonden die perfect aan de eisen voldeed, alleen boven budget.....gelukkig kwamen we daar snel uit en na een aankoopkeuring bij GVA in Culemborg heb ik gisteren de auto in bezit.
Motor loopt echt heel erg goed, trekt als een dolle en klinkt superrrrr . Goed uitgerust, Ti stoelen, setje winterbanden erbij, navi, electrische meuk, alles doet het!
Alle rekeningen erbij vanaf 2004, er is duidelijk niet bespaard op onderhoud, laatste beurt (3000 km geleden) was bij Alfacentro en hebben ze distri gedaan + waterpomp + bougies + accu + schijven en blokken + motor helemaal opnieuw afgesteld.
Dit is het eerste weekend dat ze voor de deur staat en.....I am in love...ze wordt met het uur mooier

TO DO list
- olie aanschaffen 10W40
- draagarm boven linksvoor
- ashoes rechtsvoor
- handremkabels
- motorsteun rechtsboven
- kleine lekkage bij achterklep repareren
- deurvanger linksvoor
- bodem behandelen augustus 2013
- 17 inch velgen voor zomer 2014
Selespeed, zijn deze mooi in zwart of gunmetal?
Tristar, zijn deze mooi in zwart of gunmetal?
GTA, mooi in zwart, wel een crime om schoon te houden
GT velgen, mooi in zwart, wel een crime om schoon te houden
GT Blackline velgen! Heel mooi, ook heel duur
- veerpootbrug boven voor
- Bilstein B4 icm FM veren, afhankelijk wat de lpg install doet icm de nivomats achteraan
- 305/330 mm remmen
- deurpanelen voor electrische ramen + middentunnel opnieuw spuiten
- pookknop origineel = part nr. 0156037981
- mattenset
- engine covers schoonmaken of poedercoaten
- koplampsproeiers vervangen door exemplaren die niet de ruiten nat spuiten
- RVS einddemper
- Alle beschadigingen aan het plaatwerk repareren; eerst een goede poetsbeurt!
- hemelverlichting 166/GT
- sticker tuning
- privacy shades
DONE
- gas install BRC LPG G3; wordt 3 juni gedaan
- GTA look koplampen
- smartphone houder: Hama universele houder
- Loudlink LKK-08ABLUE
- leer behandelen; met leervet ingesmeerd
- voorkant stoelen verhoogd met 1,8 cm
- pookhoes zwart met rode stiksels
- paravan renoveren;bumpershine opgespoten als tijdelijke oplossing