Pagina 1 van 1

van gtv 2 0 16v naar gtv v6 TB

Geplaatst: zo feb 09, 2014 08:25
door kj_alfa
wij hebben gister mijn gtv ingeruild voor een gtv v6.

helemaal gaaaaffff.

alleen ff een vraag wie weet hoe je de hemel/plafond weer netjes vast krijg?

deze hangt nogal naar beneden.

hoor het graag! alvast bedankt weer....

RE: van gtv 2 0 16v naar gtv v6 TB

Geplaatst: ma feb 10, 2014 00:23
door Floor
Hier is veel over de 916 te vinden:

http://www.alfa916register.nl/916/portal.php

Vast ook over het hemeltje.

RE: van gtv 2 0 16v naar gtv v6 TB

Geplaatst: ma feb 10, 2014 08:47
door Bertonebianco
Hele fijne auto, verbruikt wel wat.
Wil je wel wijzen op een zwak punt van de motor.
De smering van de nokkenas is door de bouw en plaatsing van de motor problematisch.
De nokken kunnen daardoor sneller slijten cq versleten zijn met een foutieve klepspeling als gevolg.
Houdt dat in de gaten en je hebt een heerlijke auto


Eric

Re: RE: van gtv 2 0 16v naar gtv v6 TB

Geplaatst: ma feb 10, 2014 11:20
door notton155
Hele fijne auto, verbruikt wel wat.
Wil je wel wijzen op een zwak punt van de motor.
De smering van de nokkenas is door de bouw en plaatsing van de motor problematisch.
De nokken kunnen daardoor sneller slijten cqversleten zijn met een niet foutieve klepspeling als gevolg.
Houdt dat in de gaten en je hebt een heerlijke auto


Eric
Is dit ook bij 3.2 een probleem geval?

RE: van gtv 2 0 16v naar gtv v6 TB

Geplaatst: ma feb 10, 2014 12:28
door Bertonebianco
Niet dat ik weet.
Ik werd er destijds op gewezen door Goos van Pelt die het onderhoud aan mijn 2.0V6TB deed en het dus wel vaker had gezien.


Eric

RE: van gtv 2 0 16v naar gtv v6 TB

Geplaatst: ma feb 10, 2014 13:09
door ebbr
Eric,

Op het 916 register is daarover al wat gediscussieerd en info te vinden. Ook is er inmiddels al wat history te vinden en wat blijkt:
- Alle types krijgen hier uiteindelijk mee te maken behalve de TS en staat los van de specifieke 916's: motor gebonden.

We hebben diverse gevallen met deze gemiddeldes kilometerstanden,
- V6TB 12 klepper 120K
- 3.0V6 12 kleppers 180K
- 3.0V6 24V een paar gevallen slechts bij over de 200K
(- 3.2 geen meldingen hiervan dusver maar ook stuk zeldzamer en lagere km-ers)

Tja en bij de TS'jes weer veel lagerschade meldingen

Re: RE: van gtv 2 0 16v naar gtv v6 TB

Geplaatst: ma feb 10, 2014 22:32
door rutgerdow
Tja en bij de TS'jes weer veel lagerschade meldingen
Als je de olie altijd perfect op peil houdt en op tijd ververst heb je nergens last van.

RE: van gtv 2 0 16v naar gtv v6 TB

Geplaatst: di feb 11, 2014 18:46
door ebbr
Tja maar als je dr 1 koopt weet je dat gewoon niet, heel eng dus.

RE: van gtv 2 0 16v naar gtv v6 TB

Geplaatst: di feb 11, 2014 19:03
door n0sTRa
Bij de GTA's zijn er al enkele die andere nokkenassen hebben mogen plaatsen