Tijd om even voor te stellen.
Ik ben al een paar jaar passief actief op dit forum. Heb meerdere Alfa's gehad (33, 146, 147, 156, Spider) en bezit op dit moment al weer een jaar of zes een Bertone. Met 3 kleine kinderen altijd weer een strijd wie er mee mag en wie niet ....
In mijn zoektocht op het web (naar een Giulia of i.d.) stuitte ik op een Alfa 33 1.7 QV uit 1988. De "echte" zullen we maar zeggen. Dit was mijn eerste Alfa (deze leeft overigens nog en is bekend op het forum. De TK-46-JF ....), waarmee het virus is gestart zullen we maar zeggen.
De 33 stond in echter Duitsland en de vraagprijs was van dien orde dat het wel een auto in de trant van "in 1x goed" moest zijn.....
Vanwege drukke baan en beperking van het risico op een miskoop heb ik daarom de mannen van Rinsma uit Berlikum ingeschakeld. Vanuit het verleden heb ik altijd goede ervaringen gehad met deze garage. En ook nu hebben ze me weer niet teleurgesteld. Vol passie en deskundigheid hebben ze het traject voor me begeleid: in de ochtend om 4.00 uur vertrekken en in de avond rond 12 uur weer op de zaak. Met de 33 op de aanhanger. En dat zonder mopperen en vol enthousiasme over de 33.
En de auto? Ik mag wel zeggen: een lot uit de loterij. 100% origineel (of de originele onderdelen erbij zoals velgen, stuur, typeplaatje) en werkelijk nergens roest of beschadigingen. Boekjes erbij, 2 eigenaren bekend etc. Enigszins onbescheiden een van de mooiste 33's die ik de afgelopen jaren heb gezien. Zelfs het oranje stripje onder de grill zit er nog op en er is nog nooit een radio ingebouwd. Gelukkig maar......
De eerste foto's, inclusief een kiekje van de vorige eigenaren (het kostte toch enige moeite om ze afstand te laten doen van de auto ....)
Wat zijn de vervolgstappen?
Nederlands kenteken, APK, originele velgen er weer onder (zitten erbij), poetsen en klaar! Het eindresultaat laat ik jullie zeker zien.
De Bertone is binnenkort naar alle waarschijnlijkheid bij Rinsma in de showroom te aanschouwen .....
Wordt vervolgd .....