Pagina 1 van 1
4c met 308pk
Geplaatst: ma jun 29, 2015 15:25
door rutgerdow
Re: 4c met 308pk
Geplaatst: ma jun 29, 2015 16:53
door frankalfa
Met die donkere carbonnen achterplaat ziet t kontje er wel lekker gemeen uit zeg.
Grtz,fRank
Re: 4c met 308pk
Geplaatst: do jul 02, 2015 09:26
door Cuore023
Gniffel, eigenlijk wil je stage 2 tuning.... Afgelopen week voor het eerst in een 4C gereden en vermogen is nou niet direct wat je in dat apparaat mist.
Re: 4c met 308pk
Geplaatst: do jul 02, 2015 15:19
door Pericoloso
Gniffel, eigenlijk wil je stage 2 tuning.... Afgelopen week voor het eerst in een 4C gereden en vermogen is nou niet direct wat je in dat apparaat mist.
En ik maar hopen dat je je nog zou vervelen en even was komen buurten met dat ding....
Qua vermogen is het net als ruimte in je huis, kan nooit genoeg zijn OvJ!
Overigens hebben ze ook een mooie onderstel-upgrade met KW ontwikkeld. Mooi om te zien:
http://www.pogea-racing.com/blog/?tag=alfa" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 4c met 308pk
Geplaatst: do jul 02, 2015 15:36
door kees artc6
Wat Cuore zegt beaam ik volledig
Re: 4c met 308pk
Geplaatst: do jul 02, 2015 20:10
door Cuore023
Het samenzijn was helaas kort Ferry
En er waren meer liefhebbers... Vond t een bijzonder ding, maar was het ook meteen eens met de kritiek van mijn testcollegas. De besturing is voor straat wel echt heel zenuwachtig. En een tandje meer uitlaatdemping zou hem ook beter te verdragen maken op iets langere ritten. Het lijkt allemaal lollig zoveel mogelijk vermogen, lawaai en directheid, maar ik zou hem graag net wat gebalanceerder richting straatgebruik zien.
Re: 4c met 308pk
Geplaatst: wo jul 08, 2015 21:24
door Coniglio
Het samenzijn was helaas kort Ferry
En er waren meer liefhebbers... Vond t een bijzonder ding, maar was het ook meteen eens met de kritiek van mijn testcollegas. De besturing is voor straat wel echt heel zenuwachtig. En een tandje meer uitlaatdemping zou hem ook beter te verdragen maken op iets langere ritten. Het lijkt allemaal lollig zoveel mogelijk vermogen, lawaai en directheid, maar ik zou hem graag net wat gebalanceerder richting straatgebruik zien.
Iedere beleefde mening hoort gerespecteerd, maar dat van de besturing snap ik van geen kanten. Zowel mijn GTV6 zonder servo als mijn 147 met servo en sportophanging waren zenuwachtiger dan de 4C. En daarbij is die laatste geen compacte driedeurs of gran turismo maar een pure sportwagen. Anderzijds is het een auto die overprikkelt en die eigenlijk niet hoort beoordeeld na een korte stint. Naar mijn mening is dat het wat het verschil in tester-meningen toont.
Zie ook
http://sniffpetrol.com/2015/01/30/a-wee ... -romeo-4c/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 4c met 308pk
Geplaatst: do jul 09, 2015 00:20
door Cuore023
Even terug naar het begin van dit topic waarin het gaat om extra pk's voor de 4C. Ik zei daarover dat het me tamelijk onzinnig lijkt omdat de 4C dat bepaald niet mist. Het ding heeft kracht genoeg. Daarna zei ik als je toch wat wil veranderen dan... Daarmee zeg ik niet dat het een slechte auto is. Alleen is het ook geen perfecte. En voor die conclusie hoef je echt geen week met het apparaat te rijden. Iedereen die je er een dagje in laat sturen zal zeggen dat het uitlaatgeluid vrijwel onmogelijk valt vol te houden. En wat betreft de besturing, wellicht went het met meer kilometers, maar ik denk serieus dat er wat betreft de eerste afstelling winst valt te behalen. Net als in de motorkarakteristiek. Alfa lijkt hetzelfde te vinden want in de Spider zijn er aanpassingen. En de 147 die directer of nerveuzer stuurt, daar ben ik heel benieuwd naar. Heb 50 k in een 147 gestuurd en die liet zich niet door een stevige spoor in de rijbaan van koers brengen.
Re: 4c met 308pk
Geplaatst: do jul 09, 2015 08:12
door BugAlfa
Na alle voorafgaande pers met gedoe over hoe ze het geluid door de homologatie gekregen hebben vond ik 'm met Racing uitlaat eigenlijk stiller dan gevreesd ... Stuur was even wennen om uit stand weg te rijden maar voor het overige vanaf 20km/u vind ik de feedback fantastisch . Direct natuurlijk, maar de 4c is nu eenmaal geen reisberline . De langste rit die ik gemaakt heb is naar Francorchamps 115km en daar vond ik niets vermoeiend aan .
Perceptie is nu eenmaal verschillend bij verschillende mensen . Op Francorchamps zelf zouden wat extra paarden me niet gestoord hebben maar de 1e update zou een mechanische sper zijn in mijn wensen hoewel je met het gas al behoorlijk kan lezen en schrijven voelt dat toch natuurlijker aan .
Akrapovic met wireless kit klep is misschien de oplossing voor geluid à la carte .
Re: 4c met 308pk
Geplaatst: do jul 09, 2015 09:54
door alfadragon
Heeft het spoorvolgen ook niet te maken met brede banden en gebrek aan stuurbekrachtiging.
Ik vond ,op het kleine rondje dat ik gedaan heb, dat hij goed stuurt en het geluid niet storend... Wel verslavend.
Re: 4c met 308pk
Geplaatst: do jul 09, 2015 11:06
door BugAlfa
breed kan je de banden niet echt noemen, zeker de voorbanden niet ...
Re: 4c met 308pk
Geplaatst: do jul 09, 2015 21:23
door Coniglio
De 147 neigde naar spoorvorming, de servo kon dit verbergen maar als de sporen diep waren kwam er een plotse ruk aan het stuur. De 4C is veel geleidelijker. Heb al een paar mensen gehoord die ermee naar het zuiden gereden zijn en er fris aankwamen (en zonder al te veel bagage trouwens).
Hier nog een review, iemand die er twee weken mee gereden heeft. Niet de meest gelikte video en zeker niet zonder kritiek - maar dus niet op de besturing.
https://m.youtube.com/watch?v=Hg08NsLFEy4" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 4c met 308pk
Geplaatst: do jul 09, 2015 21:35
door Coniglio
Overigens wat Pogea betreft, toch wat bedenkingen. Lang verhaal kort
http://www.autopareri.com/forum/alfa-ro ... a-874.html" onclick="window.open(this.href);return false;
(en voorgaande posts)
Ben dan weer wel benieuwd naar een chipje uit de richting van
http://www.magnetimarelli-elaborazioni.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Iemand daar iets over opgevangen? Interesse wegens tevens partners in de 4C ontwikkeling, oa ivm de versnellingsbak.