We blijken de aller aller slechtste te zijn..........................
http://www.autoblog.nl/nieuws/nederland ... nnis-79864
Al die Volkswagenrijders hebben recentelijke een EMG (Educatieve Maatregel Gedrag en verkeer) achter de rugIk hoor gelukkig bij die 14%
Idd wel opvallend hoeveel Mito's zich misdragen. Of valt het meer op omdat we zelf Alfa rijden? Volkswagens vallen op de weg ook in negatieve zin op en dat merk scoort 27%. Al zijn het daar wellicht de petjes die op de weg opvallen maar de regels heus wel kennen omdat het nog niet zo lang geleden is dat ze examen deden.
Inderdaad, als je een goed onderzoek doet, meld je inderdaad ook hoe je tot de meetresultaten komt.Ik ben heel benieuwd wat de échte verklaring is van dit enorme verschil.
de test ging dan ook over de officiële verkeersregels, niet over wat in de praktijk handig of veilig isIk heb zojuist de slechte reputatie van Alfa-rijders nog maar even bevestigd
Fouten bij 1) de politieagent, 2) file rechts voorbij rijden, 3) kinderen in auto zonder gordels, 4) tractor inhalen bij inhaalverbod, 5) gevarendriehoek en 6) de fietser die het zebrapad op wil rijden.
1) Ik heb nog nooit een verkeersagent zó aanwijzingen zien geven. Praktijk en theorie lopen uiteen.
2) Doe ik wel, pas snelheid aan met oog op plotseling van rijbaan wisselen door linksrijders.
3) Ik vervoer nooit kinderen jonger dan 3 jaar en zou ik dat wel doen, dan verwacht ik dat de ouders voor een kinderzitje zorgen.
4) Het mag dan wel niet, maar als ik er veilig voorbij kan blijf ik er echt niet achter hangen.
5) OK, die zou ik dus mogen vergeten.
6) Al hoef ik niet te stoppen, doe het maar wel voor het geval dat die sukkel doorrijdt.
Kortom, kennis onvoldoende voor deze test, maar om nou te zeggen dat ik daar ondersteboven van ben?
Jouw resultaten*
Van harte gefeliciteerd, je bent geslaagd
voor het Nationaal Kampioen Verkeersexamen!
Van de totaal 25 te behalen punten heb je er 24 behaald.
Een score van 25, 24, 23 of 22 punten houdt in dat je geslaagd bent.
Een score van 21 of minder betekent dat je bent gezakt.
Ben je benieuwd naar jouw resultaat pér vraag?
Op de volgende pagina zie je de antwoorden die jij hebt gegeven
met de goede antwoorden erbij.
*) Aan deze resultaten kunnen geen rechten worden ontleend. Dit testresultaat geeft een indicatief beeld
van het kennis- en toepassingsniveau van de wegenverkeerswet.
Had 4 fouten, net gezakt dus.
1) Als die plies wil dat je stopt moet hij gewoon zijn hand omhoog houden maar in een praktijk situatie zal het wel duidelijker zijn.