Voorstellen: nog een alfist!
Geplaatst: wo dec 27, 2017 15:34
Hoi allemaal!
Mijn naam is Roy Bosch (de link met de nickname is snel gemaakt denk ik), 27 jaar en woonachtig in Uitgeest.
Mijn alfa virus begon in mijn vroege puberjaartjes. Ik denk dat de introductie van de 8c Competizione heeft gezorgd dat ik Alfa Romeo als merk ineens zag staan. En mijn ogen er niet meer vanaf kon houden.
Toen mijn vader een opvolger voor zijn toch wel erg lompe en hoge Kia Sorento zocht en weer iets sportievers wilde rijden, heb ik voorkomen dat dit een Audi A5 werd. Een Full option Alfa Romeo 159 Ti met V6 had je immers voor veel minder geld. Zo geschiedde: hij kocht een van de eerste witte exemplaren van Nederland. Inmiddels is daar nog een tweetal blauwe Brera Spiders bijgekomen en een blauwe Brera. Jullie kunnen ons samen wel eens gespot hebben op een van de SCARB bijeenkomsten.
Ikzelf heb in 2015 een grijze 147 1.6TS gekocht. Daar heb ik de optionele spaakwielen van de GTA onder laten zetten in combinatie met Pirelli P-zero nero GT banden. Wat ie tekort kwam op het rechte stuk maakte hij ruimschoots goed in de bochten!
Rond mei van dit jaar bleek dat er toch wel heel veel onderhoud aan zat te komen: remmen rondom vervangen, koppelingspedaal sensor, draagarm en nog een aardige lijst. Tel daarbij op dat ik mijn bedrijf net had verkocht: tijd voor een wat nieuwere Alfa met minder problemen. De enige realistische optie bleek een Giulietta te zijn. Mijn eisen: geen saaie kleur (liefst rood of blauw), voldoende vermogen en een leren interieur. Dit heb ik uiteindelijk in een donkerblauw/paarse 2012 Giulietta 1.4 MultiAir met cognacleren interieur gevonden.
20.000 kilometer later kan ik met een tevreden gevoel terugkijken naar die beslissing. Langzaam maar zeker bouw ik 'r om tot mijn droomauto. Ik heb de achterbumper vervangen door een QV exemplaar en hier een Magneti Marelli SS900R uitlaat zonder einddemper onder laten zetten. De standaardvelgen zijn inmiddels toegewezen aan de winterbanden. Hoewel ik aanvankelijk de originele QV velgen zocht, kreeg ik via La Scuderia de mogelijkheid om de Q velgen van de Giulia over te nemen. Die waren destijds nét op de markt. Geen lastige keuze, aangezien ik dat een van de mooiste velg ontwerpen ooit vind. Goed, wat plaatjes. De rode Seat is van een goede vriend, die qua emotie inmiddels aan een willekeurige Alfa kan tippen :
In februari gaat Sjuul naar de chipboer (Go-Eco) voor 15 extra pk's en 20Nm koppel. Belangrijker is dat de belachelijke gasrespons in N en D wordt verholpen. Hij schijnt nog wat zuiniger te worden ook. Blijven er dan nog andere dromen over? Jazeker! Nadeel van de 19" velgen is dat de remmen nu zo klein lijken. Oplossing? Brembo's. Ook vind ik 'm nét te hoog. Ik zou 'm wel graag iets willen laten zakken. En wellicht nog wat plastic interieurdelen omzetten naar Carbon, mocht ik een paar bitcoins cadeau krijgen.
Waarom ik me hier heb aangemeld? M'n Giulietta is nog niet klaar. Ik ben dus onder andere op zoek naar tips, tricks en aanbevelingen als het gaat om bepaalde onderdelen en wijzigingen. Verder is Alfa Romeo een hobby waar ik geen genoeg van kan krijgen. Wat dat betreft begeef ik mij denk ik onder de juiste mensen!
Mijn naam is Roy Bosch (de link met de nickname is snel gemaakt denk ik), 27 jaar en woonachtig in Uitgeest.
Mijn alfa virus begon in mijn vroege puberjaartjes. Ik denk dat de introductie van de 8c Competizione heeft gezorgd dat ik Alfa Romeo als merk ineens zag staan. En mijn ogen er niet meer vanaf kon houden.
Toen mijn vader een opvolger voor zijn toch wel erg lompe en hoge Kia Sorento zocht en weer iets sportievers wilde rijden, heb ik voorkomen dat dit een Audi A5 werd. Een Full option Alfa Romeo 159 Ti met V6 had je immers voor veel minder geld. Zo geschiedde: hij kocht een van de eerste witte exemplaren van Nederland. Inmiddels is daar nog een tweetal blauwe Brera Spiders bijgekomen en een blauwe Brera. Jullie kunnen ons samen wel eens gespot hebben op een van de SCARB bijeenkomsten.
Ikzelf heb in 2015 een grijze 147 1.6TS gekocht. Daar heb ik de optionele spaakwielen van de GTA onder laten zetten in combinatie met Pirelli P-zero nero GT banden. Wat ie tekort kwam op het rechte stuk maakte hij ruimschoots goed in de bochten!
Rond mei van dit jaar bleek dat er toch wel heel veel onderhoud aan zat te komen: remmen rondom vervangen, koppelingspedaal sensor, draagarm en nog een aardige lijst. Tel daarbij op dat ik mijn bedrijf net had verkocht: tijd voor een wat nieuwere Alfa met minder problemen. De enige realistische optie bleek een Giulietta te zijn. Mijn eisen: geen saaie kleur (liefst rood of blauw), voldoende vermogen en een leren interieur. Dit heb ik uiteindelijk in een donkerblauw/paarse 2012 Giulietta 1.4 MultiAir met cognacleren interieur gevonden.
20.000 kilometer later kan ik met een tevreden gevoel terugkijken naar die beslissing. Langzaam maar zeker bouw ik 'r om tot mijn droomauto. Ik heb de achterbumper vervangen door een QV exemplaar en hier een Magneti Marelli SS900R uitlaat zonder einddemper onder laten zetten. De standaardvelgen zijn inmiddels toegewezen aan de winterbanden. Hoewel ik aanvankelijk de originele QV velgen zocht, kreeg ik via La Scuderia de mogelijkheid om de Q velgen van de Giulia over te nemen. Die waren destijds nét op de markt. Geen lastige keuze, aangezien ik dat een van de mooiste velg ontwerpen ooit vind. Goed, wat plaatjes. De rode Seat is van een goede vriend, die qua emotie inmiddels aan een willekeurige Alfa kan tippen :
In februari gaat Sjuul naar de chipboer (Go-Eco) voor 15 extra pk's en 20Nm koppel. Belangrijker is dat de belachelijke gasrespons in N en D wordt verholpen. Hij schijnt nog wat zuiniger te worden ook. Blijven er dan nog andere dromen over? Jazeker! Nadeel van de 19" velgen is dat de remmen nu zo klein lijken. Oplossing? Brembo's. Ook vind ik 'm nét te hoog. Ik zou 'm wel graag iets willen laten zakken. En wellicht nog wat plastic interieurdelen omzetten naar Carbon, mocht ik een paar bitcoins cadeau krijgen.
Waarom ik me hier heb aangemeld? M'n Giulietta is nog niet klaar. Ik ben dus onder andere op zoek naar tips, tricks en aanbevelingen als het gaat om bepaalde onderdelen en wijzigingen. Verder is Alfa Romeo een hobby waar ik geen genoeg van kan krijgen. Wat dat betreft begeef ik mij denk ik onder de juiste mensen!