SPIDERVELOCE1750

Race of the Champions .

do dec 01, 2005 15:59

Volgende week zaterdag is het weer zover. Dan komen in het Stade de France in Parijs grote namen uit de autosport samen voor hun jaarlijkse afspraak. Vorig jaar was het stadion uitverkocht en waren 80 000 mensen live getuige van een groot spectakel. De jonge Fin Heikki Kovalainen versloeg toen in een bloedstollende finale Formule 1-wereldkampioen Michaël Schumacher en mocht zich “Champion of Champions” noemen. In de landenwedstrijd haalde Frankrijk de overwinning voor eigen publiek toen ze wonnen van Finland.

Voor het eerst zal er ook een Formule 1-wagen rondrijden op het circuit van de Race of Champions. Wereldkampioenen Renault geven er voor de toeschouwers een demonstratie, waarbij de V10-motor voor de allerlaatste keer te horen zal zijn voor het grote publiek. Maar ook Citroën, de wereldkampioen in het Wereldkampioenschap Rally, zal een demonstratie geven. Net als vorig seizoen zijn zij partner van het evenement en nemen ze graag de gelegenheid om hun kampioenschapswagen te promoten bij het publiek.

Hier in België kan je het volgende week zaterdag, 3 december, volgen op LaDeux. België vaardigt één coureur af, zijnde Rally-coureur François Duval. Hij vormt samen met Christijan Albers het Team Benelux, dat debuteert in de Race of Champions. De Duitser Armin Schwarz neemt bij deze race afscheid van het rallyrijden, na iets meer dan 20 jaar zegt hij de sport vaarwel.

Deelnemerslijst

Brazilië
Felipe MASSA Formule 1
Nélson PIQUET Grand Prix 2-Series (GP2) / A1 Grand Prix

Benelux
Christijan ALBERS Formule 1
François DUVAL World Rally Championship (WRC)

Duitsland
Bernd SCHNEIDER Deutsche Touring Masters (DTM)
Armin SCHWARZ World Rally Championship (WRC)

Finland
Marcus GRÖNHOLM World Rally Championship (WRC)
Heikki KOVALAINEN Grand Prix 2-Series (GP2)

Frankrijk
Jean ALESI Deutsche Touring Masters (DTM)
Sébastien LOEB World Rally Championship (WRC)

Frankrijk (Team PlayStation)
Sébastien BOURDAIS CART-kampioenschap (Champ Car)
Stéphane PETERHANSEL Rally-Raid

Groot-Brittannië (Schotland)
David COULTHARD Formule 1
Colin McRAE World Rally Championship (WRC)

Scandinavië
Tom KIRSTENSEN Endurance
Mattias ERKSTRÖM Deutsche Touring Masters (DTM)

USA
Jeff GORDON NASCAR
Travis PASTRANA X-Games

Engelsman Dan Wheldon (Indy Racing Leagu) heeft een zogenaamde "wild card" gekregen en neemt enkel deel aan de individuele Race of Champions, niet aan de landenrace.
Lijkt mij wel een leuk allegaartje en deze keer zenden ze het dus deels op zaterdag deels op zondag uit op La Deux . Voor de niet Franssprekenden of begrijpenden onder jullie :wink: : Ik geloof dat Eurosport het ook uitzendt

Kristal

33carbs
Full Member
Full Member

RE: Race of the Champions .

do dec 01, 2005 18:59

gaaf ook nl is er bij
in bezit:
ducati 999
75 1.8
146 ti

pepijn
Advanced Member
Advanced Member

Re: Race of the Champions .

do dec 01, 2005 19:29

Maar ook Citroën, de wereldkampioen in het Wereldkampioenschap Rally, zal een demonstratie geven. Net als vorig seizoen zijn zij partner van het evenement en nemen ze graag de gelegenheid om hun kampioenschapswagen te promoten bij het publiek.

Kristal
:lol: :lol: :lol: Fransen he, die kampioenswagen is al bijna 2 jaar uit productie, valt weinig voor te promoten, ik zie het al voor me,

Hee Dennis van de Ven ik zag in frankrijk de nieuwe Xsara zo een wil ik er ook :lol: :lol: Franse wijn is zwaar blijkt wel weer je word er laat nuchter van :lol: :lol: :lol:
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Terug naar “Het Forum Café”