mezelf voorstellen
Geplaatst: ma dec 17, 2018 21:04
Hallo Alfa liefhebbers,
Ik ben woonachtig in Aarschot, Belgie, maar ik ben oorspronkelijk afkomstig van Zuid Limburg (NL). Ik zelf ben van het bouwjaar 1968 en ik heb recent een Alfetta 2.0 sedan, bouwjaar 1983, kleur ivoor, gekocht in zeer goede staat. (Van een liefhebber uit Breda)
Geen roest, motor loopt goed en is origineel. Extra's: iets verlaagd en ronals en airco (Italiaanse versie, Lusso), de rest is origineel
Ik heb de auto aangekocht omdat dit als 20 jarige jongen mijn 1e auto was, destijds super rot en super snel. Jaren trauma's aan de roestvorming over gehouden, totdat ik er weer eentje zag staan.....ik moest weer een hebben.
Heeeel veel Alfetta's bekeken, heel veel roest, of knoeiwerk, maar in Breda stond een hele mooie, maar de prijs was (voor mij nogal) stevig. Uiteindelijk aangekocht en ingevoerd naar belgie
Ik wil de auto perfect hebben en ben nog op zoek naar een paar dingen :
1. De airco wil ik opnieuw geheel opnieuw laten nakijken en vullen met R12 (ik weet in Nederland bijna niet mogelijk) , geen re-fitting naar modern gas. Weet iemand een specialist regio Aarschot (Belgie) -- Maastricht?
2.Mijn vroegere Alfetta had hoge compressiezuigers en andere nokken assen (voornamelijk gericht op koppel geen race) en een verlicht vliegwiel met als resultaat ongeveer 140 echte pk een heerlijk motor karakter. Weten jullie iemand die dit voor mij kan regelen tegen een schappelijke prijs?
3. Rest lijstje: nieuwe deurrubbertjes plaatsen, nieuwe koplampwissers, akelige nieuwe goedkope radio er uit en in retrostijl DAB+ radio erin en rijden, lekker toeren
Gisteren compressie gemeten; laagste waarde 10.9, hoogte waarde 11.8 met geopende gasklep, denk wel oke
Als jullie info voor me hebben mbt deze onderwerpen, graag
Mvg
Kurverke
Aarschot, Belgie
Ik ben woonachtig in Aarschot, Belgie, maar ik ben oorspronkelijk afkomstig van Zuid Limburg (NL). Ik zelf ben van het bouwjaar 1968 en ik heb recent een Alfetta 2.0 sedan, bouwjaar 1983, kleur ivoor, gekocht in zeer goede staat. (Van een liefhebber uit Breda)
Geen roest, motor loopt goed en is origineel. Extra's: iets verlaagd en ronals en airco (Italiaanse versie, Lusso), de rest is origineel
Ik heb de auto aangekocht omdat dit als 20 jarige jongen mijn 1e auto was, destijds super rot en super snel. Jaren trauma's aan de roestvorming over gehouden, totdat ik er weer eentje zag staan.....ik moest weer een hebben.
Heeeel veel Alfetta's bekeken, heel veel roest, of knoeiwerk, maar in Breda stond een hele mooie, maar de prijs was (voor mij nogal) stevig. Uiteindelijk aangekocht en ingevoerd naar belgie
Ik wil de auto perfect hebben en ben nog op zoek naar een paar dingen :
1. De airco wil ik opnieuw geheel opnieuw laten nakijken en vullen met R12 (ik weet in Nederland bijna niet mogelijk) , geen re-fitting naar modern gas. Weet iemand een specialist regio Aarschot (Belgie) -- Maastricht?
2.Mijn vroegere Alfetta had hoge compressiezuigers en andere nokken assen (voornamelijk gericht op koppel geen race) en een verlicht vliegwiel met als resultaat ongeveer 140 echte pk een heerlijk motor karakter. Weten jullie iemand die dit voor mij kan regelen tegen een schappelijke prijs?
3. Rest lijstje: nieuwe deurrubbertjes plaatsen, nieuwe koplampwissers, akelige nieuwe goedkope radio er uit en in retrostijl DAB+ radio erin en rijden, lekker toeren
Gisteren compressie gemeten; laagste waarde 10.9, hoogte waarde 11.8 met geopende gasklep, denk wel oke
Als jullie info voor me hebben mbt deze onderwerpen, graag
Mvg
Kurverke
Aarschot, Belgie