En hoe bevalt de Novanta? In ere herstellen of toch maar het mes erin?
Excuses voor de stilte, maar ik was ff bezig in de garage
Aandrijf Technisch is alles nog te redden, vooral oppervlakte roest.
Dus de motor ben ik rustig systeem voor systeem aan het afpellen, foto's maken, schoonmaken, markeren en opbergen.
Heerlijk rustgevend werk overigens.
Elektronisch werkte het overgrote deel nog, positief verrast hierdoor, aangezien het een Alfa uit de jaren 80 is en de laatste 9 jaar sowieso stil heeft gestaan. Wat zitten er veel knopjes en lampjes in het plafond joh, die groene lamp! Fantastisch!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Voor zover ik kon checken (ik start de V6 maar ff niet), ik hoorde het motormanagement tot leven komen en de brandstofpomp druk opbouwen, nou ja opbouwen, ik hoorde hem pompen. Het enige waar eigenlijk geen leven in zat waren de elektrisch verstelbare stoelen.
De carrosserie twijfel ik steeds meer aan tijdens het demonteren, i.p.v. staal zit er op sommige kritieke punten niet meer dan bladerdeeg.
Ik mis bijvoorbeeld het krikpunt bij de bestuurder en de hele omgeving eromheen.
Aan de bijrijder kant is de aansluiting van B-stijl naar dorpel dus lekker krokant.
Dorpel bijrijder kan ik dwars doorheen kijken naar de uitlaat zowat, geholpen door een vuistdik gat, wat zeg ik, twee vuisten dik gat.
Een wonder dat de benzine tank nog bleef hangen ook, alles erboven "rotto".
Onder de hoeken van de achterruit kijkend en in de sponningen van de achterdeuren, zou de kont zich weleens aan het distantiëren kunnen zijn van de rest van deze Novanta.
Qua interieur denkt mijn moeder de stoel bekleding nog wel te kunnen herstellen, dit is alleen op de naad los, niet gescheurd.
Verder is niet op alle plekken de beschermende folie verwijdert en kan ik de originele kleur van de vloer nog zien (heerlijke eighties kleur overigens, dat blauw groen). De jongens willen in ieder geval de stoelen en de achterbank in hun "gameroom" hebben "want die zitten echt lekker pap", nou voorlopig kan dat en het scheelt weer opslagruimte in mijn garage
Arno
ps. Wat is de handigste manier om wat foto's toe te voegen?