Hallo leden van het Alfa Forum,
Ik ben een nieuw lid van SCARB en heb mij net ingeschreven bij jullie forum. Bij dezen wil ik mij even voorstellen.
Inmiddels ben ik rond de veertig en ben pas laat (27) aan het autorijden geslagen. Ik reed daarvoor alleen motor (Laverda 1000 en 500).
Mijn eerste auto was een Alfa 33 1.3 (carburateur). Deze had ik zonder proefrit gekocht. Ik moest namelijk de auto van een familielid verkopen en de dealer wilde alleen een goede prijs geven als ik hem "verloste" van een vreemd merk (Alfa Romeo). Dat was in Zaandam. Ik moest gelijk mijn vriendin ophalen bij het station en toen kon je nog via het centrum van Zaandam over de hobbelige klinkerweg naar het CS rijden. Ik wist niet wat ik meemaakte! Wat had ik nu gekocht,….. een voor mij gevoel spijkerharde stuiterwagen met een soort kart-wegligging. Mijn vriendin zag de auto en juichte van plezier: " is dat onze auto" (hoezo onze?, mijn!). Ik heb even moeten wennen aan de wagen maar snel begon ik hem op te knappen met brede velgen, banden en gasdempers. Een werkelijk heerlijk sportautootje.
Na een paar jaar ging ik over naar een 164 maar dat was een vergissing. De auto was goed, maar veel te groot voor mij en Amsterdam. Ik ruilde hem na een jaar in voor een Spider (type 916). Met deze auto heb ik 9 jaar met veel plezier gereden. Mijn vriendin werd mijn vrouw en zij kocht ook een Alfa (146 boxer, voor het geluid). We kregen een kind en de Spider werd steeds minder gebruikt.
De Spider heb ik verkocht en de nieuwe eigenaar heeft er helaas nog veel problemen mee gehad, de laatste beurt was niet helemaal goed gegaan. Vond ik niet zo leuk, voor hem en voor mij. Ik ben namelijk super zuinig op mijn spullen. Ik heb gekeken naar een 156 SW met een 3.0 V6 24V, een 147 2.0 Selespeed, meerdere GTV's 3.0 V6 24V, maar kon niets vinden naar mijn smaak. In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik toen een ES30 SZ gekocht als familiewagen. Kinderzitje achterin, klaar!
Niet dus, de wagen stond er technisch niet goed voor en pas na een jaar had ik alle onderdelen en reparaties achter de rug om de wagen technisch "goed " te kunnen noemen. Nu ben ik hem optisch aan het verbeteren. Al met al een grote klus. Dus er moest nog een wagen bij. Dat werd een Alfa 75 Imola.
Vlak voordat ik met een vriend naar races in Zandvoort ging, had ik op Marktplaatst een bod van 600€ gedaan op deze wagen MET airco. Op weg naar Zandvoort even kijken, rijden en kopen.
Deze wagen is een droom zo lekker rijdt ie. Ik ben er al mee op vakantie geweest naar Frankrijk en Spanje waar de auto de 5000 km zonder een slag verkeerd heeft doorstaan en de airco werkt fantastisch (wel even vullen met propaan). Dit is voor ons de ideale gezinswagen en mijn absolute nummer 1.