Hallo Alfa-vrienden,
Na toch al een tijdje dit forum te volgen vond ik toch eens tijd om me een keer aan te melden hier. Heb het dus zo net ook gedaan, en zal me dan ook even voorstellen.
Mijn naam is dus Rik, 21 jaar en ben afkomstig uit Maastricht. In het dagelijks leven ben ik al 4 jaar Student Fysiotherapie, en daarnaast werk ik bij een betaald-voetbalclub en als muzikant om wat geld te verdienen en ui te geven. Ik rijd al bijna 3 jaar rond in en antracietkleurige Amerikaanse Alfa Spider Veloce (Aerodinamica) met een rode kap uit 1986. Oorspronkelijk is het niet mijn auto, maar van mijn oom. Maar gezien hij er (bijna) nooit in rijdt, doe ik dat voor hem. Dat doe ik dan ook zeer regelmatig, en nog steeds met het grootste plezier. Ik betaal dan ook zelf de dingen als benzine etc., maar doe dit absuluut niet met tegenzin. Ik ga er dan ook regelmatig mee naar school in Heerlen (das zo'n 20km ), en voor de zonnige dagen rijdt ik er natuurlijk ook veel me.
De eerste 2 jaar heb ik zo goed als geen problemen gekend. Alleen 2 versleten achterbanden en een kapotte uitlaat omdat ik op een steen was geland toen ik een drempel af reed. Maar het afgelopen jaar bleven de problemen zich opstapelen. Raammechanisme kapot, slot kapot, ontsteking en nieuw bougiekabels, koppakkink gescheurd (de dag voor ik op vakantie ging!), koppeling, airco.
Nu begint mijn oom dan ook te twijfelen of het nog wel rendabel is om hem te houden, en wilt 'm mischien inruilen tegen een jongere occasion. Ook bestaat de kans dat ik 'm dan helemaal overneem. Maar ik moet vanaf Maart nog een jaar lang op stage, en zal dan waarschijnlijk veel moeten gaan rijden. En met de Spider is dat (zo goed als) geen optie, gezien het verbruik. Maar we wachten af. Maar áls ik dan alsnog een auto moet kopen om dagelijks mee op en neer te rijden, dan wordt dat zeker een Alfa Romeo!
Ja, wat kan ik verder nog vertellen......tsja, het Alfa-virus is bij mij begonnen toen hier om de hoek een (toen nog relatief nieuwe) bordeauxrode GTV6 stond. En raakte daar zó onder de indruk van! Daarna (jaren later)kwam ik op Interclassics en daar stond een Giulia Berlina en een 1750 GTV. Toen was ik hélemaal verkocht! Dít is het, zoeits moet ik later ook hebben. Toen kwam daar 3 jaar geleden ook nog eens de Spider bij, en dat was mijn eerste keer dat ik zelf in een Alfa mocht sturen.
Mijn interesse gaat dan ook voornamelijk uit naar klassieke wagens uit de jaren '50, '60 en '70. En ben een geweldige fan van de 105-serie Alfa's. Maar ook de 2000/2600, Giulietta en Alfetta-serie vind ik fantastisch. Maar eigenlijk zijn alle Alfa's geweldig. Ik heb deze week een folder van de Alfa Sei/Alfa6 aangeschaft. (Die straalt toch heel wat meer uit dan een Mercedes!)
Verder ben ik nog lid van het Pininfarina-register onder nummer Pinin166, en ben ik ook redelijk actief op het Autoweek-forum.
Mja, genoeg geschreven want ik zie al dat het een behoorlijke lap tekst is geworden. Als er nog vragen zijn, dan hoor ik 't wel, en ik hoop dat ik hier een leuke tijd tegemoet ga.
De groeten (en wellicht op Interclassics 2006),
Rik