E-volve

E-volve stelt zich voor

zo dec 25, 2005 21:33

Halee, ik ben Steven Elffers momenteel nog 22 jaartjes jong. Werkzaam als Tekenaar-Constructeur bij een technisch tekenbureau.

Ik rijd al enkele jaren met een Renault 5 GT Turbo, die ik momenteel stevig aan het opknappen ben. (lassen, strakmaken, spuiten etc.)
Hier ff een fotootje van het apparaat:
Afbeelding

Voor dagelijks vervoer heb ik nu een Renault 9, lekker ouwe truttenbak waar ik niet zoveel om hoef te geven.
Nu ist zo dat mijn vriendengroepje verder allemaal RWD rijd en daar kom ik ook nog wel eens een rondje mee rijd. (denk aan Toyo MR2, Corolla AE86, Nissan 200SX etc.)
Dus ik wilde mijn dagelijkse hok ook wel eens inruilen voor een 'goedkope' RWD, als eerste dacht ik aan een Sierra 2.0i, maarja das weer zo'n burgerbak.
Naja beetje alle merken af en toen kwam ik deze tegen: Klik

Dat is dan ook de reden dat ik mij hier aanmeld :D

Als ik de prijzen zo bekijk is dit wel een beetje de onderlaag voor de 75 2.0, dus vroeg me een beetje af wat de specifieke problemen zijn met de 75?
Dus waar komt de kritieke roest, andere dure mankementen etc. dusja beetje de ins- en outs weten alvorens ik eens ga kijken. Sleutelen is geen probleem verder.
Klopt het ook dat de 2.0 standaard een lsd heeft?

Nouja als je wat te vragen hebt, vraag maar raak.
En wie weet ben ik binnenkort wel helemaal alfa fan :P

elio
Guru
Guru

RE: E-volve stelt zich voor

zo dec 25, 2005 22:13

Dag Steven,
allereerst welkom hier, ik hoop dat we je snel kunnen besmetten met het virus.
De 75 waar jij het over hebt, wordt uitgebreid besproken in volgend topic (te vinden in de rubriek "gespot"): http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=8611
En in de rubriek "aandachtspunten" kan je met de zoekfunctie alles opsnorren wat er aan een 75 kan schelen.
In het kort: een 75 is als een vrouw, ze vraagt ontzettend veel liefde en aandacht, maar wat je ervoor terugkrijgt kan nergens aan tippen :wink:
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

alfaromeo155

ma dec 26, 2005 00:04

heb jij zo'n vrouw dan? mazzelaar :lol:

Raimon
Guru
Guru

ma dec 26, 2005 00:30

Kan het niet helpen, maar blijf zo'n 5 Turbo erg gaaf vinden... Kan me herinneren dat er een tijd terug eentje in Auto&Tuning stond die in Engeland motorisch flink aangepakt was... Erg mooi!

De keuze moeten maken tussen een Sierra en een 75.... Hmmm... :roll: Die lijkt me nieuw! :lol: Keuze snel gemaakt, dunkt mij!
156 SW 1.9 JTD

Luc33
Guru
Guru

Re: RE: E-volve stelt zich voor

ma dec 26, 2005 14:29

De keuze moeten maken tussen een Sierra en een 75.... Hmmm... :roll: Die lijkt me nieuw! :lol: Keuze snel gemaakt, dunkt mij!
Mwa, een Sierra Cosworth..... :-k Mooi mooi mooi!!!
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma dec 26, 2005 14:42

De advertentie is nu al verwijderd!!!!!!!!!!! Op slag verlieft/ verkocht zeker??!! :-s
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

E-volve

Re: RE: E-volve stelt zich voor

ma dec 26, 2005 18:15

Kan het niet helpen, maar blijf zo'n 5 Turbo erg gaaf vinden... Kan me herinneren dat er een tijd terug eentje in Auto&Tuning stond die in Engeland motorisch flink aangepakt was... Erg mooi!
Ah die zwarte met 194pk zeker?

Kan je vermelden, het rijd ook erg gaaf. Juist omdat je met weinig gewicht op pad bent, alles piept en kraakt (kennen jullie vast ook wel :D ) voelt het ook heel snel.
En moet zeggen met 150pk/235 Nm op de wielen gemeten (zeg ~165&260 aan de krukas) kun je toch aardig hard vooruit.
De advertentie is nu al verwijderd!!!!!!!!!!! Op slag verlieft/ verkocht zeker??!! :-s

Edit: Hmm ik wilde morgen gaan kijken, maar hier staat ie nog wel

Terug naar “Het Forum Café”