e90330
Junior Member
Junior Member

Alfa Romeo 75-project – kan ik van een Alfa liefhebber iets leren?

di mar 25, 2025 20:35

Dit is misschien een longshot, maar ik ga er helemaal voor! Mijn Alfa Romeo 75 met de legendarische 3.0 12V motor verdient het om weer tot leven te komen – en ik zoek iemand om dit avontuur mee aan te gaan.

Mijn ervaring? Lang geleden heb ik eens een swap van een 2.5 naar een 3.0 gedaan in mijn GTV6 (zonder revisie, gewoon eruit en terug erin), maar toen had ik de luxe van een geweldige Alfa-liefhebber aan mijn zijde. Misschien is hij nog steeds bezig met Alfa’s – hij had destijds een prachtige zilveren pre-'80 GTV met een V6 erin… wat een machine!
De bedoeling is om een revisie van de motor te doen, de motor terug ineen te steken, timing regelen en terug te monteren in mijn 75.
Ik begrijp hoe het proces eruit ziet, maar ik heb geen ervaring en het zou leuk zijn om een leidende hand te hebben (toch voor de belangrijke stappen), zodat ik dit in de toekomst ook met mijn andere Alfa V6 motoren kan doen. Ik heb nog wat projecten wachten :cry:

Nu sta ik er echter alleen voor en laten we eerlijk zijn: samen sleutelen is niet alleen makkelijker, maar ook véél leuker! Daarom zoek ik iemand die:
- Net als ik een passie heeft voor Alfa’s en graag sleutelt
- Wat vrije tijd heeft en zin heeft om aan dit project deel te nemen en een beetje van zijn kennis te delen

Geen druk, geen vaste uren, geen dead lines, gewoon lekker samen sleutelen in een relaxte sfeer. Ik ben heel flexibel qua vrije tijd en kan mij perfect aanpassen.

Wat ik kan aanbieden:
- Een nette en volledig uitgeruste werkplek met al het nodige gereedschap en een brug (dus géén geklooi op straat!)
- Eten, drinken en verplaatsingskosten? Die neem ik natuurlijk voor mijn rekening!
- Als een vergoeding nodig is, sta ik daar zeker voor open.

De auto staat op 15 km van Turnhout, België. Misschien is dit iets voor jou? Laat me iets weten! Samen laten we de 75 weer brullen!