diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

Plantaardige olie ?

ma jan 23, 2006 08:29

Hoi, vraag me al een tijdje af zijn er nog medeforummers die hun (winterauto) voeden met plantaardige olie ?? gezien de brandstof prijzen geen slechte keuze.
Zelf voedt ik mijn Fiat Scudo al een tijdje met slaolie van de Aldi.(Die van de lidl heeft minder calorien).
De motor (peus diesel) loopt veel mooier ,meer vermogen ,en belangrijk veeeel zuuuuuuuniger. :lol:
Kennis van me heeft er al 60k opzitten met een Mb 300D ,maar dan met afgedraaide frituur olie van de plaatselijke shoarma boer.
Alleen ff filteren door een panty ! :wink:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Plantaardige olie ?

ma jan 23, 2006 09:09

El Camino: topic voor jou!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Plantaardige olie ?

ma jan 23, 2006 10:36

Ha, ik heb als werkpaard die oerdegelijke Merc 300 turbodiesel (die 5 cyl) enorm degelijk ding.
Heb op de duitse Ebay regelmatig zitten kijken naar zo'n voorverwarmelement, die vlak voor de brandstofpomp gemonteerd zit.
Olie blijft dan lekker dun.

Ben een beetje huiverig voor de brandstofpomp omdat ik ooit eens gehoord heb van verschil in vloeistofdiktes die zouden eea kunnen gaan slopen.
Ooit heb ik er het bovenste van een vat frituurolie bijgeflikkert....Rook ie daarna naar oliebollen....Kreeg je honger van :wink:

Meer tips altijd welkom...Je schijnt in het noorden bij de olieboeren ook koolzaadolie te kunnen kopen. Weet van een kerel met zo'n Volvo 740 Diesel die heeft een oude RVS melktank op een aanhanger gemonteerd, framepje met zeil erover - en gaat eens in de 6 weken Tanken.....Zou zeer lonen....Milieuvriendelijk en cheap, goede kwaliteit olie.
:-k Geeft te denken....Ook een VM turbodiesel moet er goed op kunnen lopen. Dus 155 en 164 rijders...

Diele: kom jij niet om in het verpakkingsmateriaal?
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Terug naar “Het Forum Café”