(ben eigenlijk nie zo van de lambo's maar deze mag er zijn)
Maar kennelijk mag hij er van Lambo zelf niet zijn. Het schijnt dat het niet 1-2-3 moglijk is om dit concept te bouwen, omdat de motor/aandrijflijn niet zou passen
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Maar goed, als er maar genoeg mensen over de brug komen wordt dat vast opgelost.
Al hoop ik persoonlijk dat het voor altijd bij die ene, echte Miura zal blijven. Net zoals ik vind dat de meeste van die retro-ontwerpen niks toevoegen of juist afdoen aan het voorbeeld. De iconenstatus van de originelen bestaat vaak bij de gratie van het vergelijk met hun tijdgenoten, de collectieve herinnering aan een tijdperk en vooral aan het mogelijk zijn van een dergelijke auto bij de toenmalige stand van techniek. (sprak de 28-jarige...

) Ze verlegden de grens van het mogelijke of denkbare.
Het klakkeloos overnemen van vormtaal met de huidige stand van techniek en wettelijke eisen leidt vaak tot een toch wat zwakke afspiegeling van het karakter van het origineel. Neem een Ford GT anno 2006. Op de plaatjes líjkt het een kopie van de GT40, en in levenden lijve is het een indrukwekkend apparaat (doet u mij maar een blauwe met witte strpen, dank u). Maarrrr, als je een GT40 en een GT bij elkaar ziet (zoals je in Birmingham 2005 kon doen), dan zie je dat de nieuwe niet helemaal klopt met het origineel. En dus ook niet zo indrukwekkend is. Er heeft namelijk botsproeven/praktische bruikbaarheid/luxe water bij de wijn gemoeten en in een 1 op 1 vergelijk siert dat de auto niet. Dan is-ie ineens lomp en een beetje belachelijk. Hij verlegt geen grenzen, omdat er alleen terug gekeken wordt. De evolutie in z'n achteruit.
Je zíet gewoon bijna aan de zuto dat Ford een nóg betere supercoupé had kunnen bouwen bij de huidige stand van techniek, door niet 40 jaar terug te kijken maar misschien 4 jaar vooruit, en de lat écht hoger te leggen.
Zie bijvoorbeeld de Ferrari 599 GTB Fiorano. Niks retro aan, en niet meteen vanaf de foto een hartenbreker. Maar wel een heel eigen auto, ontworpen in '2006' met het oog op '2010', en geen terugblik op een Berlinetta Boxer, Daytona of wat dan ook.
Of ben ik nu een zeikert?