wobbut
Advanced Member
Advanced Member

RE: Nachtrit 22 Juli

zo jul 23, 2006 20:41

Onderweg lekker kunnen genieten van wat boxerroffels voor en achter mij, bedankt!Helaas is de bijna Nero 601 C-max in de mist uiteindelijk de weg kwijt geraakt en heeft de keu aan de wilgen gehangen. De camping werd in de mist gelukkig wél gevonden :P

We waren te moe om de rit verder af te maken. Mede dankzij een incl. wachttijden zeven uur durende wegenwacht/afsleep/vervangauto-actie eerder die dag met de wel volbloed Nero 601... :(
Organisatie, bedankt voor het uitzetten. Tot het moment dat het mis ging hebben we ervan genoten! En ja, de wegligging van zo'n F..D is best goed. Maar geluid/emotie...? Neuh... 8)
Mito 1.4 MA TCT '10

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

zo jul 23, 2006 21:25

Vanmiddag (nog net middag) om 17u gingen mijn ogen weer open. Ik moest even nadenken of ik nu echt een puzzelrit in de nacht in de mist gereden had, of dat het een droom was geweest...
De rit startte voor ons behoorlijk demotiverend, we wilden bijna rechtsomkeerd maken maar hebben gelukkig doorgezet, wat met een mooie rit werd beloond. Comlimenten voor de organisatie, ik weet uit ervaring hoeveel tijd er gaat zitten in het uitzetten van een puzzelrit, en een nachtrit van een dergelijke omvang vergt veel voorbereidingstijd.
De mist heeft ons van veel zicht beroofd maar we hebben ook veel mooie dingen gezin en weer eens tukje van Nederland leren kennen.

Persoonlijk vond ik het heel frappant (en leuk) dat er meer type 2 Alfa 33's waren te bewonderen dan type 3 33's. leuk!

De volgende keer ben ik weer presen, maar ga niet meer vooraf de hele dag spullen verhuizen, dat was iets te veel van het goede (met een vaag brabbelende navigator aan het einde van de rit als resultaat).

Ook dank aan Auto GT voor de versnapering en het openstelllen van het bedrijf.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Huib
Guru
Guru

ma jul 24, 2006 10:26

Heb weer een lekker ritje gereden. Het rendement van de extra lampen was niet echt groot dankzij de mist.

Bij het wegrijden thuis begon m'n v-snaar te piepen, had hem natuurlijk nog even moeten spannen maar ach je denkt dat komt wel goed. Na de eerste kilometers in de rit met gillende snaar gereden te hebben gaf hij het net na Deventer toch op. Ik dacht einde nachtrit, anwb bellen en naar huis. Maar de hulptroepen bleken tot mijn grote verbazing een reserve snaar aan boord te hebben dus na 10 minuten sleutelen konden we weer onderweg. Fred nog bedankt! De verloren tijd bleken we later hard nodig te hebben dus het stuk met de cirkels hebben we overgeslagen. Na het laatste deel blazen over de Veluwe kwam ik aardig gaar aan bij het eindpunt. Op de terugweg al ff een oogje dichtgedaan op de bijrijdersrecaro, en daarna van 9 tot 16.00u in coma gelegen op bed. Lekker hoor.

Seekle en Ronald bedankt voor het topritje!
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Ivo
Junior Member
Junior Member

ma jul 24, 2006 12:20

Het was weer een echte nachtrit. Eigenlijk niet echt haalbaar binnen de tijden. Maar de 33 is weer heerlijk uitgelaten!
Verder heb ik van de zondag niet zo veel meegemaakt. Was best vermoeiend in de mist rijden. Het resultaat van de extra lampen hadden niet zo veel zin. En na 18 jaar dienst zijn de standaard lampen ook niet zo fel meer.

Bij het 1e stuk waren we iets te eigenwijs, Toch maar ff het voorwoord gelezen. En toen ging het wat makkelijker.

Hier nog 4 foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder iedereen bedankt voor deze toprit.

Fred

Frits
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma jul 24, 2006 21:58

Na een dagje werk eindelijk bijgekomen......
Een paar maanden geleden opperde ik om een keer een puzzelrit mee te doen. M´n vrouw vond dit een prima idee. Da zaterdag de auto nog even gepoets, vertrokken uit Delft rond 15.00, de kinderen gedropped in Amersfoort en om 18.00 in Vaassen bij de lokale Italiaan (om in de stemming te komen) nog wat gegeten, met een dubbele koffie na.

In de voorbereiding hadden we alleen wat eten en drinken en een tweetal zaklampen meegenomen. De verbazing was dus al groot bij binnenkomst dat er alfa´s met een encyclopedie en stapels andere boeken waren, maar de eerste opdracht verklaarde veel. Maar een score van 5 uit 10 foto´s vond ik geen slechte start.

De start daarna... is een opeenstapeling van beginnersfouten, niet lezen van de instructie, niet doen wat de aanwijzing zegt (als er staat 2 maal....) dus na 40 minuten en 45 km op de dagteller bij het beginpunt maar om extra uitleg gevraagd.... vanaf toen ging het wat beter en begonnen we er zelf lol in te krijgen toen bleek dat er ook nog andere deelnemers waren die na 1 uur al even ver waren!

Om een lang verhaal kort te maken, we hebben genoten. Teveel beleefd om allemaal op te noemen, maar voor ons het belangrijkste: "De tussenstop en het eindpunt gehaald" (voor degene die meegedaan hebben, van de cirkels hebben we er twee gehad, juist het begin en het eind).

Seekle en Ronald bedankt.

Frits en Ap
http://www.alfa90register.info" onclick="window.open(this.href);return false;

Keke

ma aug 07, 2006 09:16

Mooie en leuke fotootjes!!

Ik ben nog steeds niet uitgerust... :roll:

Merijnnieuwenhuis
Full Member
Full Member

vr aug 25, 2006 17:29

was een geweldige rit en moeilijk rijden , moest het gas er flink ophouden om op tijd te zijn bij de opdracht om de eerste deelnemers voor te zijn,
jammer dat mijn blok het begaf aan het einde van de rit, nu net mijn 75 weer opgehaald vanuit grouw en hij loopt weer heeerlijk, dank is groot richard :)

tot in zandvoort
75

Mito 1.3 volgens nummerbord een JTD

gehad: , fetta, 75 imola, 33 QV S, 75 3.0 QV, 75 1.8 carbs, 155 2.0 16v

Terug naar “Evenementen”