Salquenen
Advanced Member
Advanced Member

RE: SCARB 9 november: Verrassingenrit

ma nov 10, 2008 12:31

Was er s'morgens ook even, deed verder niet mee aan de rit. Zag daar toch een hele tijd, bij de ingang van de Galleria iemand staan filmen en/of foto's maken..... Oftewel, waar kan men die bewonderen ?

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Frits
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma nov 10, 2008 17:17

3, 2, 1 :D
Tja de rit was zeker pittig, maar de meeste zaken zaten wel logisch in elkaar...Ik kan me voorstellen dat als dit een eerste rit is, je wel wat problemen gehad hebt. Ik weet me nog goed te herinneren dat we bij onze eerste rit (2 jaar terug de 'mist' nachtrit), na 1 uur bij het begin punt terug kwamen om eens wat extra uitleg/aanwijzingen te vragen, hierna hebben we de rit (met het overslaan van een groot middenstuk) toch nog uitgereden. Dus er is nog hoop voor de niet-uitrijders.

De Limburg-rit volgend jaar is alleen bolletje-pijltje (met afstanden), aardige herkansing voor degene die nu afgehaakt zijn.

Ook ik/wij zijn verkeerd gereden (eigenlijk ik, want ik luister slecht naar degene die rechts naast me zit ....) maar als je de regel "er komen wel erg veel bolletje-pijltjes situaties voorbij die we niet herkennen, dan gewoon terug rijden tot waar je heel erg zeker bent" hanteerd, dan komt het wel goed. En daarna natuurlijk extra opletten op 'haakse' of 'flauwe' bochten.

Over een stuk van 10 km waar je niet links en rechts kan (behalve veel bochten) heb ik me geen moment zorgen gemaakt, ook omdat er halverwege een vraag te beantwoorden viel.

Ook de tijd was deze keer een tegenstander, waarbij een pontje (15 minuten ) ook niet echt meehielp.

Wat trouwens wel een aardige was, was de vraag met de typen Alfa's die ergens moesten staan. Totale vraag gemist, maar aangezien we dachten: als we deze vraag beantwoorden staat iig de eigen Alfa voor "Schoonoord", dus 90 ingevuld..... , bleek goed te zijn voor het halve antwoord. Maar goed dat ik niet met de 33 was ;-)

Verder een hoop mooie weggetjes gezien en bereden.
Dus maar eens kijken of we volgend jaar een poging gaan doen om equip "van Eck" het leven zuur te maken, moeten we wel meer ritjes maken. Hier zullen oma en opa ivm de kinder opvang niet echt van wakker liggen.

Grtz,
Frits
http://www.alfa90register.info" onclick="window.open(this.href);return false;

Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member

ma nov 10, 2008 21:22

Ook weer eens een rit gereden........was een totale VERRASSING :shock: dat het de moeilijke rit bleek te zijn! Dan had ik vast niet tegen elven aan komen kakken en had ik mijn bijrijdster op een iets ander niveau voorbereid. Vind de bol-pijl zonder afstanden en het coordinaat rijden altijd wel geslaagd. Ben inmiddels alleen uitgekeken op het zoeken naar de vragen. Van mij mag de moeilijke rit wel wat meer op het navigeren geconcentreerd zijn en het juist rijden controleren d.m.v. bordjes of zo.

Maar verder hadden Teus, Arjen en Seekle er weer een leuke tocht van gemaakt. Dus weer een geslaagde dag met de Berlina op pad geweest!
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Dinky Boy
Miniaturista

ma nov 10, 2008 23:48

GTAsw
Full Member
Full Member

di nov 11, 2008 18:47

Leuke route gereden totdat we in Abcoude best wel een beetje verkeerd reden en op een gegeven moment door Hoofddorp kwamen.
Hierdoor waren we als 1 van de laatsten bij de Maxis en hebben dus deel 2 maar half gereden, deel 3 overgeslagen.

Voortaan moet ik beter opletten met navigeren.

Bolletje-pijltje zonder afstanden is een erg leuke methode en mag van mij best vaker gebruikt worden, maar dan met 1 of 2 controlepunten per pagina.

Helaas is door onze grandioze omweg de kans verkeken op de 1e plaats in het A.K.
156 GTA sw '02

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: SCARB 9 november: Verrassingenrit

di nov 11, 2008 19:28

Helaas is door onze grandioze omweg de kans verkeken op de 1e plaats in het A.K.
Alleen voor je enthousiasme zou je al een prijs moeten krijgen ;)
Jammer van de misser, je was niet de enige :D
Welke plek ben je nu geeinedigt :?:

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Forza Trentatre
Full Member
Full Member

wo nov 12, 2008 11:37

Vraagje aan de organisatie van de rit: ik meen me te herinneren dat mijn auto gefotografeerd is aan het einde van de tweede etappe (bij de sporthal). Ze staan echter niet in het fotoalbum..? Worden die er nog bijgeplaatst..? Ik zou het in ieder geval op prijs stellen.
I don't wear jewels, I drive them, Alfa Romeo

Martin116
Advanced Member
Advanced Member

vr nov 14, 2008 21:24

Leuke route gereden totdat we in Abcoude best wel een beetje verkeerd reden en op een gegeven moment door Hoofddorp kwamen.
Hierdoor waren we als 1 van de laatsten bij de Maxis en hebben dus deel 2 maar half gereden, deel 3 overgeslagen.

Bolletje-pijltje zonder afstanden is een erg leuke methode en mag van mij best vaker gebruikt worden, maar dan met 1 of 2 controlepunten per pagina.

Volgens mij hebben wij samen een heel stuk uit de route gereden :lol: Hoofddorp vonden wij een mooi punt om terug te gaan haha... :roll:
2005 GT 2.0 Twin Spark Racer

daniel1402

zo nov 16, 2008 09:37

Het is de eerste keer dat ik mee heb gedaan aan zo een rit.
Het was wel effe uitzoeken waar we nou naar toe moesten,
maar we hebben een heel groot deel van de rit gereden en hebben het erg leuk gehad..

Bij de volgende rit ben ik er gewoon weer bij :D

Forza Trentatre
Full Member
Full Member

zo nov 16, 2008 12:42

Volgens mij hebben wij samen een heel stuk uit de route gereden :lol: Hoofddorp vonden wij een mooi punt om terug te gaan haha... :roll:
Hoofddorp?!?!?!?! Goeiesmorges....en dan dacht ik dat ik omgereden heb...na afloop van de rit heb ik van de organisatie gehoord dat er zelfs iemand in Woerden terecht is gekomen.. :shock:
I don't wear jewels, I drive them, Alfa Romeo

edwin
Junior Member
Junior Member

zo nov 16, 2008 14:11

Ik woon in Hoofddorp, en zit me nog steeds af te vragen hoe ik het snelst in Abcoude kom, wist niet dat dat mogelijk was :)

Rizzo the Rat
Club Joker

ma nov 17, 2008 19:06

Was toch weer een leuke rit met een aantal onvoorziene uitdagingen :lol:
Voortaan de verrassingenrit toch maar weer de moeilijke rit noemen zoals voorheen. Dit voorkomt dan misschien verwarring en eventuele teleurstellingen :oops:
Rizzo the Rat

90 2.0 carbs daily driver
90 2.5 QO Under construction

steve artc143
Full Member
Full Member

ma nov 17, 2008 21:18

B ij deze de foto's van mijn kant.

http://buzzybeeforum.nl/viewtopic.php?f=120&t=12689
The absolut expression of italian technology

Was driving a 156 2.4 JTD Berline

Was driving a 156 1.9 jtd sw squadra equiped

Now driving 166 2.0 twin spark

Frits
Guru
Guru

di nov 18, 2008 19:14

B ij deze de foto's van mijn kant.
http://buzzybeeforum.nl/viewtopic.php?f=120&t=12689
Leuke foto's, maar om dit nu de winterrit te noemen....ik heb geen sneeuw gezien... of heb ik toch iets gemist in Amsterdam?
http://www.alfa90register.info" onclick="window.open(this.href);return false;

steve artc143
Full Member
Full Member

di nov 18, 2008 20:52

Diegene die ze op de site heeft gezet heeft niet goed naar me geluisterd vandaar
The absolut expression of italian technology

Was driving a 156 2.4 JTD Berline

Was driving a 156 1.9 jtd sw squadra equiped

Now driving 166 2.0 twin spark

Terug naar “Evenementen”